Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 286 reacties, heeft 38 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  zworp4 1 dag, 6 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 287)
  • Auteur

Sandow

The Strokes hoop ik al jaren ergens in de Benelux te kunnen zien en ze passen wel op BKS denk ik, al geloof ik niet dat ze er zelf nog veel zin in hebben en relevanter lijkt hun muziek er ook niet op te worden. Setlist vol ouwe nummers en het komt wel goed.

Enkele andere persoonlijke wensen:
    – Kurt Vile & The Violators, komen in 2019 geloof ik met nieuw werk, touren hier in elk geval al in najaar 2018
    – The Whitest Boy Alive, regel eens een reünie. Erlend Oye alleen zou ook al mooi zijn.
    – The Walkmen, mogen zich na al die zijprojecten terug gaan focussen op hun hoofdproject.
    – Big Thief, had gehoopt dat ze er dit jaar al zouden staan. Tijdens het wachten op The National weerklonken enkele van hun nummers op de main stage.
    – Stephen Malkmus & The Jicks, hebben net een fijne nieuwe plaat uit en zijn live erg goed.
    – St. Paul & The Broken Bones, touren hier in het najaar en mogen hun prachtige BKS-show van 2015 gerust nog eens overdoen.
    – White Denim, heb ik nog nooit gezien en hebben ook een nieuwe plaat aangekondigd met alvast 2 veelbelovende singles.
    – Operators, hele strakke en naar mijn mening veel te onbekende band van Wolf Parade, Divine Fits’ en Handsome Furs’ Dan Boeckner. Ze zijn momenteel bezig met de opnames van een tweede album + Dan stelt live nooit teleur.
    – Mazzy Star, hebben een nieuw EP’tje uit geloof ik. Geen idee of en hoe ze nog live spelen.
    – Low, nieuwe plaat in aantocht. Nieuwe nummers zijn helaas nogal teleurstellend, maar denk dat ze live niet teleurstellen. Heb ik in 2015 gemist omdat ik Editors, geloof het of niet, nog nooit gezien had.
    – Mikal Cronin, brengt al enkele jaren heerlijke plaatjes uit in de schaduw van Ty Segall en speelde er dit jaar ook bas in diens Freedom Band. Cronin zelf is minder hard en luid, maar daarom niet minder leuk live.
    – The Shins, Broken Bells… James Mercer moet gewoon een keer op BKS gespeeld hebben, maakt me niet uit met welk project.
    – Superchunk, klinken nog steeds fris.
    – Broken Social Scene, beste live act die ik ooit gezien heb, al geloof ik niet dat ze snel weer een Europese tour gaan doen.
    -… Wordt ongetwijfeld nog aangevuld.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  Sandow.
    4+

Processierups

Hier zit veel moois tussen Sandow!!

The Strokes past wel op BKS, maar als zij volgend jaar echt gaan touren kan ik me voorstellen dat de concurrentie met Amerikaanse festivals fors zal zijn. Daar moeten Primavera/Northside/BKS/APE e.a. dan wel een erg goed bod tegenover zetten.

0

Jelle

Haley Heynderickx zou ik ook zeker graag zien. Heeft een prachtig album uitgebracht dit jaar!

0

neracroft

The Strokes hoop ik al jaren ergens in de Benelux te kunnen zien en ze passen wel op BKS denk ik, al geloof ik niet dat ze er zelf nog veel zin in hebben en relevanter lijkt hun muziek er ook niet op te worden. Setlist vol ouwe nummers en het komt wel goed.

Na Radiohead, Arcade Fire en The National is denk ik toch wel The Strokes een van de meest gedroomde BKS headliners voor zowel het publiek als de organisatie.

0

bornlivedie

Dat is weer een berg mooie namen, mag toch hopen dat een aantal daar van gaan komen… Big Thief staat bij mij ook hoog op de verlanglijst. En iets met Erlend Øye ja, het is al angstig lang stil (wat akoestische tour data dit jaar?).

Nu ben ik erg van de progressieve rock en Gazpacho hoort daar ook wel bij, maar toch zie je dat niet zo op BKS voorbijkomen. Blijkbaar schatten ze toch in dat daar een ander publiek bij hoort? Of zoeken dergelijke bands niet zulke festivals op? (komen niet heel hoog op de poster)

Mij is het ook nog altijd niet duidelijk wat het verschil is tussen typische BKS, LL en DTRH namen… Al kun je op LL misschien nog iets meer pop namen kwijt. Bij sommige namen heb ik wel duidelijker het idee dat die enkel op BKS kunnen, zoals iets als Slowdive. Het blijft dus hangen ergens bij onze persoonlijke gevoelens?

Wat persoonlijke favorieten dan: Sparks (sterk nieuw album eind vorig jaar), Other Lives, Local Natives (van beide komt er nieuw werk aan), Rolling Blackouts Coastal Fever. Van Primavera dit jaar volgend jaar toch weer hopen op bijvoorbeeld Car Seat Headrest en (sandy) Alex G.
    DTRH heeft dit jaar toch ook wel een hoop fijne namen, waarvan ik er een aantal gelukkig later dit jaar nog zie. Van vorig jaar stond er dit jaar een naam of 3-4 op BKS, dus men kan hopen…

0

Processierups

Nu ben ik erg van de progressieve rock en Gazpacho hoort daar ook wel bij, maar toch zie je dat niet zo op BKS voorbijkomen. Blijkbaar schatten ze toch in dat daar een ander publiek bij hoort? Of zoeken dergelijke bands niet zulke festivals op? (komen niet heel hoog op de poster)

De meeste grotere Nederlandse festivals zijn niet zo van progressieve rock, nee, al is een Tool of Opeth natuurlijk ook gewoon progressieve rock. Eventueel een Steven Wilson (dit jaar wel op Werchter), of een paar jaar geleden Porcupine Tree op Pinkpop; maar dat is het wel. Bands als Gazpacho of Riverside passen nog wel op Bospop, maar niet op Lowlands, BKS, DTRH of Pinkpop.

0

Jelle

Nine Inch Nails lijkt me ook wel een naam die volgend jaar ergens op een van BKS/DTRH/Lowlands zal staan. Ik zie Trent graag op Best Kept Secret verschijnen, als afsluiter in de TWO of als headliner.

1+

Dirk

Ik gooi gewoon The Wombats, Wolf Parade, The 1975, Catfish and the Bottlemen, Anderson Paak, Friendly Fires, Iceage, Car Seat Headrest, Tijuana Panthers, Julien Baker, Nick Murphy en Smashing Pumpkins hier in de mix. Daarnaast nog Ought en Superchunk trouwens. Leuk, maar dit is wel echt ongegeneerd gissen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Dirk.

BKS 13 14 15 16 17 18 - PP 84 85 86 87 88 89 94 95 97 98 99 00 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 15 16 18 - RW 85 86 87 93 96 05 09 17 - LL 93 94 95 96

1+

EddieVerder

Built To Spill zou ik nog wel eens willen zien.

2+

Martijn

Enquete staat weer online, Sufjan Stevens, the Cure, my bloody valentine, Beach House en Jon Hopkins ingevuld voor de wishlist.

3+

Black Lies

Built To Spill zou ik nog wel eens willen zien.

Second that. Doe maar meteen Modest Mouse erbij dan, op die dag.

0

Sandow

Ik heb gekozen voor The Strokes, The Whitest Boy Alive, Kurt Vile & The Violators, The Shins en Mikal Cronin. The Cure zou ik ook erg graag zien headlinen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Sandow.
    0

Black Lies

Hoe komen jullie bij die wishlist? Zie niks op de site staan.

0

noid

Kun je invullen in de enquete die je per mail ontvangt als je op de mailijst staat.

0

Processierups

Mijn lijstje: Sufjan Stevens, Bon Iver, Sigur Ros, Godspeed! you black emperor en Grizzly bear

5+

Black Lies

Kun je invullen in de enquete die je per mail ontvangt als je op de mailijst staat.

Ah, dank.

Deze 5 ingevuld: Ben Howard, Modest Mouse, My Bloody Valentine, Mount Eerie en Björk

2+

Jelle

Ik heb eigenlijk alleen wat kleinere namen gekozen, want iets als The War on Drugs/Bon Iver gaan ze sowieso wel proberen te halen als die zouden touren.

1. Haley Heynderickx (Ken ik nog maar een paar dagen, maar zou het leuk vinden)
    2. Julien Baker
    3. Danny Brown
    4. Kevin Morby
    5. King Krule

0

neracroft

01 John Frusciante (eventueel als Trickfinger al gaat dit nooit gebeuren)
    02 The Strokes
    03 Meat Puppets
    04 NoBunny
    05 Tame Impala

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  neracroft.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  neracroft.
    0

MixTape

Ook ingevuld:

Bon Iver
    The Cure
    Soulwax
    The 1975
    Tigercub

0

MixTape

Gut…geen vrouwelijke headliner zie ik net….😉

1+

Kooijtje

The Strokes
    Car seat headrest
    Smashing Pumpkins
    Placebo
    Wolf Parade

Pinkpop 98-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14
    Lowlands 12-13-14-15
    Best kept secret 14-15-16-17-18-19
    Zwarte Cross 09-10-12-13
    Dour 12
    Rock Werchter 18
    Fields of Rock 03-05
    Rock in Park 10-12
    Fields of Rock 03-05

0

noid

Ik heb ingevuld: Sufjan Stevens, Tame Impala, Nick Cave, Björk en My Bloody Valentine.

1+

visdave34
    Moderator

The Strokes
    Beach House
    Bon Iver
    Death Cab for Cutie
    Björk

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

3+

Thomas

1) The Strokes
    2) Bass Drum of Death
    3) Car Seat Headrest
    4) Mac DeMarco
    5) Beach House

RW 09-10-11-13//LL 12-17//BKS 15-16-18//DTRH 17-18//DOUR 11-15-16-18

1+

bornlivedie

Wat een mooie mix aan namen zie ik zo al, helaas kun je er maar vijf invullen. Ik ben wat realistischer gegaan aangezien Sufjan Stevens een Europese festivaltour, The Whitest Boy Alive reünie en een The Strokes tour me onwaarschijnlijk lijken (al is het een wensenlijstje natuurlijk).
    Bon Iver
    Local Natives
    Other Lives
    Florence + The Machine (vind ik wel passen, agree to disagree)
    Wildes

Maar Tame Impala, Car Seat Headrest, Death Cab for Cutie en My Bloody Valentine ook zeer gewenst, en nog wel meer eigenlijk. Zou bijna denken: ik ga hoe dan ook tevreden zijn.

PS. The Voidz (Julian Casablancas van The Strokes) gaat wel korte Britse tour doen dit najaar…

0
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 287)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.