Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 785 reacties, heeft 72 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Joris 9 uur, 4 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 786)
  • Auteur

neracroft

Florence & The Machine hoeft van mij ook niet, maar ik heb nog nooit alle headliners op BKS willen zien. Dus doe maar, ga ik lekker naar de Casbah of de FIVE!

Begin stilaan echt wel benieuwd te worden naar een eerste lading!

Yannick

Julia Jacklin kondigde zonet haar tweede plaat aan, opschrijven maar toch?

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

EddieVerder

Julia Jacklin kondigde zonet haar tweede plaat aan, opschrijven maar toch?

Oeh nice, ben ik ook wel benieuwd naar.

Jasper

Florence lijkt me de perfecte DTRH headliner. Hoewel het ook wel een BKS zet zou zijn om zo’n female fronted headliner te boeken.
    Wat betreft Beach House, doe die maar in TWO op de CHVRCHES spot. In het pikkedonker zodat die lichtshow van ze goed tot z’n recht komt. Is misschien niet de feestelijke dagafsluiter, maar lijkt me prachtig na een Bon Iver. Lekker avondje wegdromen.
    Death Grips zou ik ook een mooie voor die spot in de TWO vinden. Nog ff de avond afsluiten door de tent af te breken.
    Ben ergens wel bang dat BKS weer voor Blossoms of Circa Waves (huisband) gaat. Lijken beiden volgend jaar weer te touren. Vorig jaar waren er al veel minder van die niets-aan-de-hand acts (Gang of Youths is de enige die zo snel in me opkomt) en dat moeten ze gewoon zo houden.

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    Pinkpop: 2015, Best Kept Secret: 2015, 2016, 2017, 2018, Dynamo Metal Fest: 2017, Lowlands: 2018, Down the Rabbit Hole: 2018, Sziget: 2017, Zwarte Cross: 2015

James

Florence lijkt me de perfecte DTRH headliner. Hoewel het ook wel een BKS zet zou zijn om zo’n female fronted headliner te boeken.
    Wat betreft Beach House, doe die maar in TWO op de CHVRCHES spot. In het pikkedonker zodat die lichtshow van ze goed tot z’n recht komt. Is misschien niet de feestelijke dagafsluiter, maar lijkt me prachtig na een Bon Iver. Lekker avondje wegdromen.
    Death Grips zou ik ook een mooie voor die spot in de TWO vinden. Nog ff de avond afsluiten door de tent af te breken.
    Ben ergens wel bang dat BKS weer voor Blossoms of Circa Waves (huisband) gaat. Lijken beiden volgend jaar weer te touren. Vorig jaar waren er al veel minder van die niets-aan-de-hand acts (Gang of Youths is de enige die zo snel in me opkomt) en dat moeten ze gewoon zo houden.

Death Grips… Alsjeblieft niet..
    Boek dan maar gewoon BROCKHAMPTON voor een goede portie hiphop geweld.

Dirk

Solange en Circa Waves …. Solange doet Heartland Denemarken, da’s een LiveNation gelieerd festival. En Circa Waves doet een clubtour en speelt in februari al in Tilburg.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

MixTape

BKS: Bon Iver, The cure, Florence and the Machine

Ik zou hier heel blij van worden!…al vind ik Brockhampton een logischer en uitdagender vrijdagboeking.
    Solange gezien op PKP17, kwam niet echt binnen bij ons. Vind ik niet echt een BKS act. De franse disco van Christine dan juist weer wel.😉

Kooijtje

ipv FATM verwacht ik eerder Lana Del Rey

Pinkpop 98-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14
    Lowlands 12-13-14-15
    Best kept secret 14-15-16-17-18-19
    Zwarte Cross 09-10-12-13
    Dour 12
    Rock Werchter 18
    Fields of Rock 03-05
    Rock in Park 10-12

Processierups

Vampire Weekend nu dus bevestigd voor Mad Cool!
    Wordt dat BKS of DTRH?

Als het rijtje the Cure – Bon Iver – Vampire Weekend zou worden staat BKS nu niet veel meer in de weg om met een aankondiging te komen.

James

Wordt dat BKS of DTRH?

Als het rijtje the Cure – Bon Iver – Vampire Weekend zou worden staat BKS nu niet veel meer in de weg om met een aankondiging te komen.

DTRH lijkt meer voor de hand te liggen nu.. Maar wie weet..

Processierups

Wordt dat BKS of DTRH?

DTRH lijkt meer voor de hand te liggen nu.. Maar wie weet..

Klopt, maar afgelopen jaar stond een Arctic Monkeys ook op zowel BKS als Mad Cool. Ik vermoed dat Primavera Vampire Weekend ook graag zou willen hebben, en dan past BKS opeens ook weer een stuk beter!

neracroft

Gokje wagen en hoop dit vooral wegens hoogstwaarschijnlijk alleen BKS doen:
    BKS: The Cure – Bon Iver – Vampire Weekend
    DTR: Tame Impala – Mumford & Sons – Lana Del Rey

Dirk

The Cure heeft een rare tour als je kijkt naar wat ze tot nu toe hebben bevestigd:
    Firenze Rocks (LiveNation) en Nova Rock (Barracuda), daarna doen ze Hurricane & Southside (FKP), Werchter (LiveNation), dan Roskilde (Roskilde); dan halverwege Juli komen ze naar NOS Alive (NOS) en Mad Cool (LiveNation). Dus ja.
    The Cure lijkt een band, die door alle booking agencies geboekt kan worden, kan dus alle kanten nog op. Net als Arctic Monkeys vorig jaar, die ook in alle vijvertjes zat. Vampire Weekend doet dat niet.

Bon Iver is momenteel bevestigd door:
    Northside en NOS Alive.
    Die lijkt in het juiste vijvertje te zwemmen.

Nu NOS Alive ze allebei geboekt (The Cure en Bon Iver) heeft, is de kans groter dat ze ook op BKS staan.
    Vampire Weekend is enkel op Mad Cool (LiveNation) bevesigd. DTRH ligt nu meer voor de hand. Lana del Rey en M&S staat ook bij Vampire Weekend op t LiveNation roster.

Er komt nog zeker een andere naam naar voren ald headliner imo.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Dirk.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Dirk.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Indiaantje89

Nouja het is wel gunstig denk ik dat The Cure (vooralsnog) niet op Primavera staat? Toegegeven, Arctic Monkeys stonden vorig jaar ook op Primavera EN Mad Cool. Pinkpop lijkt aangesloten (althans als we Jan moeten geloven), en DTRH lijkt me tour technisch nu wel erg lastig worden aangezien die de 4e in Servië staan, en de 6e in Denemarken. En vooralsnog lijken ze nergens 2 dagen na elkaar te spelen als ik het zo bekijk?

Lowlands kan natuurlijk ook nog altijd. Al blijf ik er bij dat ik dat niet snel zie gebeuren. Denk dat The Cure na Radiohead/Arcade Fire/The National/Arctic Monkeys ook wel een band is die vaak op hun lijstjes zijn voorgekomen. Dus zou me niet verbazen dat ze gewoon de strijd aangegaan zijn voor deze band.

Van Bon Iver en Vampire Weekend verwacht ik ook wel 1 van de 2…

neracroft

Iemand zei in het primavera topic dat New Order daar zou staan.

Een jaar of 2 geleden Pete Hook live gezien en was echt fijn. Zou het niet erg vinden om die na de headliner in de Two de nacht op gang te laten trekken. Was lekker dansen toen al was het toen wel zowel New Order als Joy Division nummers.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  neracroft.

bornlivedie

The Cure heeft een rare tour als je kijkt naar wat ze tot nu toe hebben bevestigd:
    Firenze Rocks (LiveNation) en Nova Rock (Barracuda), daarna doen ze Hurricane & Southside (FKP), Werchter (LiveNation), dan Roskilde (Roskilde); dan halverwege Juli komen ze naar NOS Alive (NOS) en Mad Cool (LiveNation). Dus ja.
    The Cure lijkt een band, die door alle booking agencies geboekt kan worden, kan dus alle kanten nog op. Net als Arctic Monkeys vorig jaar, die ook in alle vijvertjes zat. Vampire Weekend doet dat niet.

Bon Iver is momenteel bevestigd door:
    Northside en NOS Alive.
    Die lijkt in het juiste vijvertje te zwemmen.

Nu NOS Alive ze allebei geboekt (The Cure en Bon Iver) heeft, is de kans groter dat ze ook op BKS staan.
    Vampire Weekend is enkel op Mad Cool (LiveNation) bevesigd. DTRH ligt nu meer voor de hand. Lana del Rey en M&S staat ook bij Vampire Weekend op t LiveNation roster.

Er komt nog zeker een andere naam naar voren ald headliner imo.

Redenatie gaat hier een beetje krom. Met nu nog maar één datum voor Vampire Weekend is het veel te vroeg om een conclusie te trekken wie ze vooral boekt, zoals je voor The Cure uiteen probeert te zetten. Voor Nederland staat Lana del Rey juist bij Friendly Fire op het roster. Aangezien ze al lang niet in Nederland is geweest, zou het vreemd zijn haar op een concurrerend festival weg te zetten, zelfs als het niet uitkomt gezien de planning. Vampire Weekend staat in ieder geval niet op de lijst van Mojo/LN Nederland, en ook niet Friendly Fire. Internationaal wel LN, weet niet hoe ik dat precies moet vertalen naar boekingen in Nederland. ‘Iedereen’ verwachtte ze een beetje voor het blokje Primavera/APE/BKS/Northside, maar misschien gaan ze nu juist naar vroege festivals in de VS? We weten iig dat ze iets gaan doen, maar het is nog te vaag. Zo is het ook nog steeds wachten op iets over The Strokes.

Primavera vrijwel altijd alles tegelijk bekend, dus niet verbazend als daar dan nog niet The Cure is aangekondigd. Maar ik verwacht ze daar ook niet meteen omdat ze niks nieuws hebben uitgebracht sinds de laatste keer dat ze daar speelden.

MixTape

Geen enkele nominatie voor BKS dit jaar? Ik heb ze iig ingevuld als optie. De enquete is ook leuk maar duurt 15 minuten of langer. Voor een saaie middag…..https://www.surveymonkey.co.uk/r/7DVFJKS

Timmetje

Zou hem ook even invullen!

maximsnoep

Wat vinden jullie van SOFI TUKKER? Mag van mij wel komen! Zijn aangekondigd voor EXIT 2019.

Martijn

Dat zou de meest atypische boeking in zeven jaar Best Kept Secret zijn.

James

Wat vinden jullie van SOFI TUKKER? Mag van mij wel komen! Zijn aangekondigd voor EXIT 2019.

Zoals Martijn ook al zegt, absoluut geen Best Kept Secret naam, zullen wel op Pinkpop staan.

MixTape

Wat Nederlandse acts betreft, ik vind Feng Suave en Pip Blom wel passen op Bks, plus Jade Bird uit de UK.

Jack

Wat Nederlandse acts betreft, ik vind Feng Suave en Pip Blom wel passen op Bks, plus Jade Bird uit de UK.

Ik zie Feng Suave er wel staan, maar misschien niet Pip Blom voor een tweede jaar op rij. Jade Bird zit bij Mojo voor boekingen volgens mij (Lowlands dit jaar iig) dus ik verwacht haar op Down the Rabbit Hole.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Jack.

Benjamin

Zoals Martijn ook al zegt, absoluut geen Best Kept Secret naam, zullen wel op Pinkpop staan.

Ik snap sowieso die hele Sofi Tukker Hype niet, vond het echt geen bal aan op LL. Beetje omhoog geschreven band. Vind het dan ook niks voor BKS.

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

MixTape

Ik snap sowieso die hele Sofi Tukker Hype niet, vond het echt geen bal aan op LL. Beetje omhoog geschreven band.

Helemaal mee eens!
    Met de feestdagen in het vooruitzicht mag BKS nu wel ns een naam droppen #ongeduldig

Heb het gevoel dat 2019 een beter festivaljaar gaat worden dan 2018 als ik zo om me heen kijk

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.