Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 415 reacties, heeft 47 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Seventheen Seconds 3 uur, 52 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 416)
  • Auteur

bornlivedie

Hozier vind ik een goed voorbeeld van een artiest die een grote hoeveelheid kaarten kan doen verkopen, maar nog niet geschikt is als headliner, simpelweg omdat zijn oeuvre nog maar uit 1 album bestaat.

Hozier had ik wel al een beetje met potlood opgeschreven voor een plekje in de middag op ONE. Er komt eindelijk niet werk van hem aan. Niet dat ik echt fan ben, maar met hem kan ik een stuk meer dan George Ezra.

@zworp4 Sub dan? 😉

Mijn dochter heeft Brockhampton op Pukkelpop gezien en dat lijkt me een prima optie voor de vrijdag. Daar gaan we nog veel van horen. Een geweldig energiek optreden, ook op Lowlands een behoorlijke buzz. Je moet er van houden ( self proclaimed Best Boyband In The World😉) maar spreekt een hele grote groep jonge hiphop fans aan.

Brockhampton wil je toch niet nu al als een headliner neer gaan zetten? Zou maximaal op de plek van Vince Staples dit jaar al heel wat vinden. Nu kan ik er helemaal niks mee, maar ik zou die boeking wel nog begrijpen, en ik ga gewoon even ergens anders naar toe. Of even lekker zitten: rust lijkt met het jaar belangrijker te worden.

0

zworp4

Nee, Brockhampton niet als headliner. Maar die kunnen wel neergezet worden zoals Tyler, The Creator dit jaar. Ze trekken een redelijk grote groep die anders geen kaartje zou hebben gekocht. Voor Tyler stond Rex Orange County geprogrammeerd en erna was er het nachtprogranma in FIVE, dat de mensen die specifiek voor Tyler kwamen zal hebben aangesproken.

Doe er iets als Jpegmafia of Clipping. bij en dan ’s nachts SMIBfest en dan kun je wel een goede set dagkaarten wegzetten.

0

MixTape

Ik zie Hozier beslist niet als headliner maar sub kan prima! Vond zijn eerste album zeer goed, de 2e moet ik nog meer luisteren. Maar Hozier was in Paradiso grote klasse, dus hier stille hoop..

Bij de meeste hiphop ga ook ik ergens anders chillen, ook niet aan mij besteedt al kan ik de inzet en vibe van Brockhampton wel waarderen. Van een afstandje..wine on the side.

0

Sidesliders

Ik zie Hozier beslist niet als headliner maar sub kan prima! Vond zijn eerste album zeer goed, de 2e moet ik nog meer luisteren. Maar Hozier was in Paradiso grote klasse, dus hier stille hoop..

Bij de meeste hiphop ga ook ik ergens anders chillen, ook niet aan mij besteedt al kan ik de inzet en vibe van Brockhampton wel waarderen. Van een afstandje..wine on the side.

Ik zou persoonlijk heel blij worden als hij op BKS komt. Ik zou hem eerder op North Sea Jazz verwachten (vooral nu hij samenwerkt met o.a. Mavis Staples op zijn nieuwe – nog uit te komen – album. Ik heb begrepen dat hij in 2019 helemaal niet naar Europa komt omdat hij ook in Amerika lijkt te zijn aangeslagen.

0

Indiaantje89

The Cure op Hurricane/Southside, dus FKP Scorpio heeft ze daar wel in ieder geval. Al zegt dat nog niets.

1+

Dirk

Montreal
    Schmutzki
    Teesy
    Me First and the Gimme Gimmes
    Yung Hurn
    Fünf Sterne Deluxe
    Ok Kid
    Muff Potter
    Die Orsons
    Ufo361
    Bausa
    The Streets
    Trettmann
    257ers
    The Wombats
    Enter Shikari
    Frank Turner & The Sleeping Souls
    Bosse
    Papa Roach
    Bilderbuch
    AnnenMayKantereit
    The Cure
    Die Toten Hosen
    Mumford & Sons
    Foo Fighters

Ik zag je comment zonet. bedankt ! Dat zegt wel degelijk wat ! Ik zie trouwens dat Mumford & Sons daar dus ook staat. For what it’s worth I guess.
    Ik vind dat the Wombats en The Streets van dit lijsje ook mogen doorkomen vanuit HuSo. Dan wellicht als sub voor de subs.

BKS 13 14 15 16 17 18 - PP 84 85 86 87 88 89 94 95 97 98 99 00 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 15 16 18 - RW 85 86 87 93 96 05 09 17 - LL 93 94 95 96

0

Sidesliders

En ALT-J komend jaar? ze hebben nieuw materiaal (Reduxer – alhoewel dit een album is met reworks is van hun bestaande nummers).

0

visdave34
    Moderator

Montreal
    Schmutzki
    Teesy
    Yung Hurn
    Fünf Sterne Deluxe
    Ok Kid
    Muff Potter
    Die Orsons
    Ufo361
    Bausa
    The Streets
    Trettmann
    257ers
    The Wombats
    Enter Shikari
    Bosse
    Papa Roach
    Bilderbuch
    AnnenMayKantereit
    The Cure
    Die Toten Hosen
    Mumford & Sons
    Foo Fighters

Ik zag je comment zonet. bedankt ! Dat zegt wel degelijk wat ! Ik zie trouwens dat Mumford & Sons daar dus ook staat. For what it’s worth I guess.
    Ik vind dat the Wombats en The Streets van dit lijsje ook mogen doorkomen vanuit HuSo. Dan wellicht als sub voor de subs.

Verder gevoelsmatig niet echt BKS-materiaal hè? HuSo zit nu ook wel een stuk later dan BKS. The Cure en The Streets zijn eigenlijk de enigen van dit rijtje (die ik ken) die ik graag zou zien komen.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

0

Indiaantje89

Klopt, Hurricane is best afgegleden afgelopen jaren. Al delen we af en toe een headlinertje, maar dat geld ook voor Pinkpop.

Iets dat een The Smashing Pumpkins daar niet op staat valt me ook. Ook iets wat ik als optie zag voor BKS, maar dan hadden ze denk ik ook hier op Hurricane moeten staan.

0

bornlivedie

En ALT-J komend jaar? ze hebben nieuw materiaal (Reduxer – alhoewel dit een album is met reworks is van hun bestaande nummers).

Mjaah… Waren al headliner in 2015, en zie ze zelf nog niet terugkomen. Zeker na al eerdere optredens in Nederland na Reduxer. En de ‘reworks’ lijkt me niet een basis om te gaan touren. Nu ben ik fan, en zou je me niet echt horen klagen, maar ik word er toch niet enthousiast van.

0

bornlivedie

Na een wat snelle Google en Spotify actie, houd je hier inderdaad niet veel van over. Vooral ervan uitgaande dat (onbekende) Duitse/Duitstalige acts BKS niet zullen halen.

Montreal
    Schmutzki
    Teesy
    Yung Hurn
    Fünf Sterne Deluxe
    Ok Kid
    Muff Potter
    Die Orsons
    Ufo361
    Bausa
    The Streets
    Trettmann
    257ers
    The Wombats
    Enter Shikari
    Bosse
    Papa Roach
    Bilderbuch
    AnnenMayKantereit
    The Cure
    Die Toten Hosen
    Mumford & Sons
    Foo Fighters

Me First and the Gimme Gimmes is een veredelde coverband, lijkt me niet waarschijnlijk. Dus ik kom ook uit op The Streets en The Cure. The Wombats misschien ook wel, zo in de middag op ONE, beetje energie erin als je inkakt. Frank Turner misschien nog? Enter Shikari en Papa Roach lijken me geen fit, eerder Pinkpop. Mumford en Foo’s zal ik niet eens over beginnen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 14 uur geleden door  bornlivedie.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 14 uur geleden door  bornlivedie.
    0

DennisvdBr
    Moderator

The Cure op Hurricane/Southside, dus FKP Scorpio heeft ze daar wel in ieder geval. Al zegt dat nog niets.

Pak maar stiftje…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Indiaantje89

Pak maar stiftje…

Nee, zegt nog steeds niks. Gaat nog gewoon tussen BKS en Pinkpop denk ik, DTRH heb ik nu minder vertrouwen in.

0

bornlivedie

Kan me niet herinneren of iemand dit al gezegd had, maar: NorthSide (6, 7, 8 juni 2019) in Denemarken start de voorverkoop op 1 november en daarbij zeiden ze ook dat later deze maand (oktober) er ook eerste aankondigingen ‘verwacht’ worden. Dan krijgen we pas echt een beter idee van wat er is.

2+

Processierups

Kan me niet herinneren of iemand dit al gezegd had, maar: NorthSide (6, 7, 8 juni 2019) in Denemarken start de voorverkoop op 1 november en daarbij zeiden ze ook dat later deze maand (oktober) er ook eerste aankondigingen ‘verwacht’ worden. Dan krijgen we pas echt een beter idee van wat er is.

Ja, was dinsdag al bekend
    Ben benieuwd; voor BKS relevanter dan Hurricane. Hurricane en BKS deelden afgelopen jaren niet veel bands; northside meer.

1+

Jelle

Wanneer komen de eerste namen van Primavera normaal? Lijkt me dat dat dit jaar het festival gaat zijn waarmee BKS veel namen gaat delen, helemaal omdat ze in het zelfde weekend zitten.

0

noid

Primavera is altijd vrij laat. Vorig jaar pas in januari.
    Dan zijn er vast al wat namen bekend voor BKS.

0

Processierups

Zou Beach House nog een optie als headliner kunnen zijn? Is wel een echte BKS-band. Bijvoorbeeld in combinatie met een grote headliner als the Cure en een Strokes of Vampire Weekend. Dan is er ruimte voor een grotere sub als Interpol.

0

noid

Beach House verdient het zeker maar zijn denk ik te onbekend om als healdliner te fungeren. Al trekt BKS zich daar niet altijd wat van aan. Hoop wel heel erg dat ze komen.

1+

Martijn

Graag weer als laatste band in de Two, maar verwacht ze eigenlijk pas later in Europa omdat ze dit jaar al Primavera hebben gedaan.

0

noid

In die periode zijn genoeg andere festivals in Europa dus kan prima (hoop doet leven)

0

Timmetje

The Streets staan februari al in Tivoli.

1+

Jack

Bloc Party staat maandag in de AFAS Live om Silent Alarm integraal te spelen, en het is uitverkocht. Als ze zoiets op BKS deden zouden ze wel een leuke TWO headliner of ONE sub zijn, toch?

Uit dat Hurricane lijstje zie ik alleen The Cure en Enter Shikari verschijnen. Shikari’s laatste album is veel minder hard en de band heeft ook ooit aangegeven dat ze op minder harde festivals willen staan (deden dit jaar Jera blijkbaar omdat het de enige logistieke optie was). Ik zie ze wel TWO afsluiten, lekker de tent afbreken. Frank Turner kan ook misschien eind van de middag op ONE, een beetje in hetzelfde plekje als Spoon dit jaar.

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 3 uur geleden door  Jack.
    0

Processierups

Uit dat Hurricane lijstje zie ik alleen The Cure en Enter Shikari verschijnen. Shikari’s laatste album is veel minder hard en de band heeft ook ooit aangegeven dat ze op minder harde festivals willen staan (deden dit jaar Jera blijkbaar omdat het de enige logistieke optie was). Ik zie ze wel TWO afsluiten, lekker de tent afbreken. Frank Turner kan ook misschien eind van de middag op ONE, een beetje in hetzelfde plekje als Spoon dit jaar.

Lijkt mij beide dagvulling voor Pinkpop. Eens dat voor BKS slleen the Cure en misschien the Streets interessant zijn.

0

Timmetje

Is dat voor the Streets niet wat vroeg na Utrecht in februari?

0
25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 416)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.