Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1429 reacties, heeft 85 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  teunajax 1 dag, 9 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1430)
  • Auteur

neracroft

Ik zie regelmatig terugkomen dat een act beter bij DTRH zou passen dan BKS, eigenlijk bijna nooit andersom. Wat maakt nu iets meer DTRH dan BKS?

Ik zou denken dat DTRH eerder een groot publiek wil trekken, en in het algemeen iets minder gedurfd is dan Best Kept Secret.
    Iets als Oscar & The Wolf, Lana Del Rey, Damian Jr. Marley, Franz Ferdinand, Iggy Pop, Queens Of The Stone Age vind ik bijvoorbeeld meer bij DTRH passen.
    En iets als Radiohead, The War On Drugs, Deerhunter, Beach House, Wilco vind ik dan meer BKS.

Al slaat dat al niet helemaal aan met mijn eerste uitleg.
    Ze blijven natuurlijk heel gelijk qua bookingen en bijna elke band die ze booken kan wel op beide festivals staan.

Hmm. Ik vind eigenlijk dat DTRH al meer “alternatieve” headliners gehad heeft dan BKS. PJ Harvey, Ahnoni, War On Drugs (anno 2015), Nick Cave en Massive Attack zijn niet per se ‘mainstream’ acts. Radiohead, Arctic Monkeys, Editors, Jamie XX, Noel Gallagher, Alt-J, Libertines en Arcade Fire zijn dat toch iets meer.

Lastig te bepalen eigenlijk. Qua randprogrammatie is het duidelijk, qua namen tich iets minder.

Je kan dat ‘alternatiever’ noemen ja, ik noem het eerder ‘goedkoper’.
    Vanaf een bepaalde bekendheid is elke alternatieve band mainstream hé. En met 3 headliners als Ahnoni, PJ Harvey en Massive Attack (om maar iets te zeggen) komt BKS echt niet meer weg. DTRH trouwens ook niet meer na hun vergroting van vorig jaar denk ik.

Processierups

Northside is komend jaar van 6 – 8 juni; dus deels overlap met Pinkpop. Later deze maand namen en 1 november start voorverkoop.
    Geeft net als afgelopen jaren een eerste beeld wat we op o.a. BKS kunnen verwachten.

https://northside.dk/blog-en/2489

Indiaantje89

Northside is komend jaar van 6 – 8 juni; dus deels overlap met Pinkpop. Later deze maand namen en 1 november start voorverkoop.
    Geeft net als afgelopen jaren een eerste beeld wat we op o.a. BKS kunnen verwachten.

Mooi, ben wel toe aan wat nieuws.

En Processierups, niets persoonlijks. Maar je soortgenoten mogen echt wegblijven op BKS deze zomer 😮

Processierups

Mooi, ben wel toe aan wat nieuws.

En Processierups, niets persoonlijks. Maar je soortgenoten mogen echt wegblijven op BKS deze zomer 😮

We zullen zien…
    Ik ben van plan om er gewoon weer bij te zijn in Hilvarenbeek!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Processierups.

bornlivedie

Ik maakte me toch altijd meer zorgen om teken, maar na dit jaar denk je toch meer aan die rupsen. Nu had ik er zelf geen last van (denk ik niet gevoelig voor), maar mijn gezelschap had er flink last van. Hoe beter het weer, hoe groter het probleem jammer genoeg. Koud voorjaar zit ik niet op te wachten, maar kan wel helpen…

neracroft

Built To Spill dan maar als eerste naam met potlood opschrijven?
    Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Dit lijkt me realistisch en zou mij ontzettend blij maken:

The Cure – Vampire Weekend
    Interpol – Kurt Vile – Built To Spill – Death Cab For Cutie
    Cloud Nothings – Stephen Malkmus & The Jicks – Graham Coxon
    DZ Deathrays – Nothing – Chastity Belt – Skeggs – It It Anita

bornlivedie

Hun laatste bekende show van de Europese tour is 2 dagen voor Best Kept Secret in Frankrijk en ze spelen ook op Primavera de 30e blijkbaar.

Begint al goed, die laatste rij ken ik totaal niet. Verder lijkt mij dit inderdaad een mooi realistisch begin. Zou Susanne Sundfør haar annulering van volgend jaar nog goed komen maken denk je?

Indiaantje89

Zou Bloc Party plays Silent Alarm nog een optie zijn? Verkopen toch AFAS uit dit jaar? Of zijn die al genoeg geweest?

Dirk

Begint al goed, die laatste rij ken ik totaal niet. Verder lijkt mij dit inderdaad een mooi realistisch begin. Zou Susanne Sundfør haar annulering van volgend jaar nog goed komen maken denk je?

Ik denk dat Vampire Weekend, Lana del Rey en Death cab for Cutie naar DTRH gaan. (die zitten bij LiveNation lijkt het). De eerder in dit forum genoemde Christine & the Queens; the 1975 en catfish and the Bottlemen zijn wel hele goeie kandidaten voor BKS. En Richard Ashcroft (nieuwe muziek) en Courtney Barnett (met Kurt Vile) 😉
    Interpol is een beetje een onduidelijkheid dit jaar. zitten die in de US rond mei/juni ?

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Martijn

Lana en Death Cab zitten allebei bij Friendly Fire.

neracroft

Ik denk dat Vampire Weekend, Lana del Rey en Death cab for Cutie naar DTRH gaan. (die zitten bij LiveNation lijkt het). De eerder in dit forum genoemde Christine & the Queens; the 1975 en catfish and the Bottlemen zijn wel hele goeie kandidaten voor BKS. En Richard Ashcroft (nieuwe muziek) en Courtney Barnett (met Kurt Vile) 😉
    Interpol is een beetje een onduidelijkheid dit jaar. zitten die in de US rond mei/juni ?

Heb het gevoel dat zeker na vorig jaar BKS wat afstapt van bands als Christine, The 1975,… dus zie die niet komen.
    Courtney barnett en kurt Vile gaan echt niet meer samen (in Europa) touren, zijn beide vollebak met hun solo carrière bezig.
    Interpol zie ik echt wel Europese festivals doen volgende zomer, al kan dat ook later in het festivalseizoen. (maar een perfecte Primavera, Best Kept, Northside,… naam)

bornlivedie

Zijn Catfish and the Bottlemen beetje populair in Nederland eigenlijk? Volgens mij typisch zo’n act die vooral in de UK vrij groot is; hier meer formaat (maximaal) Paradiso? In de middag op ONE ofzo, weet niet of ze dat zelf zien zitten. Zitten dan weer wel bij Friendly Fire, net als The 1975. Die laatste lijkt wat meer in de lift te zitten, maar voel ik ook nog niet per se als headliner in Nederland. Wordt wel als kanshebber genoemd voor Reading+Leeds, en sommigen durven ze zelfs al als Glastonbury headliner te noemen. Wel in 2017 AFAS al gedaan.

Ik ging even terug in de tijd: 2014. Catfish stond op ONE als dagopener (13:00) op de zondag, The 1975 op dezelfde dag om 16:00. Denk dat The 1975 zichzelf in dit stadium het liefst zo hoog mogelijk ziet staan. Misschien waagt BKS/Friendly Fire beetje de gok met dat ze komend jaar en de paar volgende jaren door gaan groeien, en doen ze ze gewoon als headliner? Anders is misschien prominent op Pinkpop interessant voor ze (maar wel bij de concurrent)?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  bornlivedie.

Processierups

Zijn Catfish and the Bottlemen beetje populair in Nederland eigenlijk? Volgens mij typisch zo’n act die vooral in de UK vrij groot is; hier meer formaat (maximaal) Paradiso? In de middag op ONE ofzo, weet niet of ze dat zelf zien zitten. Zitten dan weer wel bij Friendly Fire, net als The 1975. Die laatste lijkt wat meer in de lift te zitten, maar voel ik ook nog niet per se als headliner in Nederland. Wordt wel als kanshebber genoemd voor Reading+Leeds, en sommigen durven ze zelfs al als Glastonbury headliner te noemen. Wel in 2017 AFAS al gedaan.

Ik ging even terug in de tijd: 2014. Catfish stond op ONE als dagopener (13:00) op de zondag, The 1975 op dezelfde dag om 16:00. Denk dat The 1975 zichzelf in dit stadium het liefst zo hoog mogelijk ziet staan. Misschien waagt BKS/Friendly Fire beetje de gok met dat ze komend jaar en de paar volgende jaren door gaan groeien, en doen ze ze gewoon als headliner? Anders is misschien prominent op Pinkpop interessant voor ze (maar wel bij de concurrent)?

The 1975 komt ook met nieuwe muziek, maar er zullen weinig mensen zijn die dat een gedroomde headliner zullen vinden.

Wessel

The 1975 komt ook met nieuwe muziek, maar er zullen weinig mensen zijn die dat een gedroomde headliner zullen vinden.

Zou een prachtige sub zijn. Iets te poppy voor headliner maar wie weet. The Cure en nog een Bon Iver ernaast en The 1975 is wel prima.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Jasper

Zou the 1975 een aparte keuze vinden. Daar kom je mee weg op een dag met Arctic Monkeys ofzo (bedoel die fanbase heeft best wat overlap met de AM album hype fans) , maar ben bang dat je the 1975 fans niet enkel voor die band een ticket van 80 euro laat kopen.
    Denk oprecht dat die te duur zijn voor wat ze toevoegen aan het programma en hoewel ze een Friendly Fire booking zijn (toch?) vind ik ze meer passen op een Pinkpop, op een late spot op dat 3FM podium.

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    Pinkpop: 2015, Best Kept Secret: 2015, 2016, 2017, 2018, Dynamo Metal Fest: 2017, Lowlands: 2018, Down the Rabbit Hole: 2018, Sziget: 2017, Zwarte Cross: 2015

Dirk

http://onenation.livenation.com/artists

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Processierups

http://onenation.livenation.com/artists

https://friendly-fire.nl/international-roster

Zie Lana, DCFC en the 1975.
    Friendly Fire doet ook het concert van DCFC in grote zaal TivoliVredenburg en afgelopen jaar in Amsterdamse Bos.

zworp4

Artiesten die in Nederland bij MOJO/Livenation zitten, zijn overigens te vinden op:

https://roster.mojo.nl/artiesten/

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  zworp4.

MixTape

Zou een prachtige sub zijn. Iets te poppy voor headliner maar wie weet. The Cure en nog een Bon Iver ernaast en The 1975 is wel prima.

Er zit hier iemand tegenover mij aan tafel heftig ja te knikken, haha

Catfish heel graag terug! Ook METZ graag terug. Hopend op EINDELIJK een optreden van Tigercub, Sam Fender en wat dies meer zij uit de UK.

MixTape

Net effe de Friendly Fire stal doorgenomen.
    Is Hozier een realistische headliner? Tivoli in no time uitverkocht…vind ik wel een publiekstrekker en passend op BKS

zworp4

Hozier vind ik een goed voorbeeld van een artiest die een grote hoeveelheid kaarten kan doen verkopen, maar nog niet geschikt is als headliner, simpelweg omdat zijn oeuvre nog maar uit 1 album bestaat.

neracroft

De afgelopen berichten vaak de neiging gehad om te checken of ik wel in het juiste topic zit.

Hozier, Lana Del Rey en The 1975 als headliners voor Best Kept met Christine & The Queen en Catfish & The Bottlemen ervoor.
    Ja hallo…

MixTape

@zworp4 Sub dan? 😉

Mijn dochter heeft Brockhampton op Pukkelpop gezien en dat lijkt me een prima optie voor de vrijdag. Daar gaan we nog veel van horen. Een geweldig energiek optreden, ook op Lowlands een behoorlijke buzz. Je moet er van houden ( self proclaimed Best Boyband In The World😉) maar spreekt een hele grote groep jonge hiphop fans aan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  MixTape.

MixTape

De afgelopen berichten vaak de neiging gehad om te checken of ik wel in het juiste topic zit.

Hozier, Lana Del Rey en The 1975 als headliners voor Best Kept met Christine & The Queen en Catfish & The Bottlemen ervoor.
    Ja hallo…

Niet indie genoeg? De meeste headliners zijn in het verleden toch ook meer gevestigde namen geweest? Fungeren als kaartverkopers. (Editors, AM, Radiohead, Arcade Fire, Elbow etc…) De meeste forummers hier gaan.toch voor de kleinere namen.

neracroft

Ja hallo…

Niet indie genoeg? De meeste headliners zijn in het verleden toch ook meer gevestigde namen geweest? Fungeren als kaartverkopers. (Editors, AM, Radiohead, Arcade Fire, Elbow etc…) De meeste forummers hier gaan.toch voor de kleinere namen.

Ik vind de meeste eerstgenoemde platte commerciële radio ‘pop’, met nogal weinig inhoud. Alles waar Best Kept Secret dus niet voor staat (en tot vorig jaar hadden ze altijd wel zo een paar op de affiche staan, maar nooit echt als topnamen en ook niet zo veel.) Dus hoop/denk dat ze sinds vorig jaar ‘groot’ genoeg zijn en een goed genoege reputatie hebben opgebouwd om zo’n acts niet meer nodig te hebben.

Maar een The 1975, Hozier als headliner? Die zijn nog een pakje kleiner dan de minste headliners (Jamie XX, Run The Jewels, LCD, Elbow,…) die BKS tot nu toe heeft gehad.

Los van dit: de nieuwe van Kurt Vile is echt lekker, zijn beste tot nu toe denk ik. Graag als sub bij een ondergaande zon 🙂

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 1430)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.