Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Best Kept Secret 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 3300 reacties, heeft 134 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Martijn 13 uur, 22 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 3301)
  • Auteur

bornlivedie

Mjaah… Inderdaad. Begint natuurlijk wat later ook. Afhankelijk van wat er qua The Casbah namen gebeurt, is het verder maximaal een handjevol namen. Hopelijk dan in ieder geval nog één middelgrote naam, maar zoiets zou kunnen:

ONE: Bon Iver / Primal Scream / John Grant / Blossoms

TWO: Charlotte Gainsbourg (na Bon Iver) / Stereolab / Shame / Julien Baker (groot genoeg?) / …

DJ Koze dan naast Charlotte op THREE? Staat wel hoog op dit moment, misschien dan toch DJ Koze na Bon Iver en Charlotte er voor.
    Blossoms heb ik zien invallen voor The Kooks op een mainstage, en zo overdag (zeker met een zonnetje en een biertje) kan dat prima, à la circa waves. Kunnen de wat specialere acts in een intiemere setting.

selurxela

DJ Koze op TWO na Bon Iver zou ik zeggen. Een dance act op de TWO om de nacht in te gaan is redelijk standaard op BKS.
    Mis nog wel een aantal leuke electronische/dance acts overigens. Iets in de trant van Mount KImbie of Four Tet.

Dillinger

DJ Koze op TWO na Bon Iver zou ik zeggen. Een dance act op de TWO om de nacht in te gaan is redelijk standaard op BKS.
    Mis nog wel een aantal leuke electronische/dance acts overigens. Iets in de trant van Mount KImbie of Four Tet.

Ja, was me ook al opgevallen. De dance/electronica die er nu staat is (afgezien van Koze) toch wat moeilijk voor een nachtje onbekommerd doordansen voor de massa, iets wat doorgaans de TWO programmering is.

Indiaantje89

Ja, was me ook al opgevallen. De dance/electronica die er nu staat is (afgezien van Koze) toch wat moeilijk voor een nachtje onbekommerd doordansen voor de massa, iets wat doorgaans de TWO programmering is.

Giant Swan is ook wel makkelijk dansbaar hoor.

bornlivedie

Ja, net na de release zei ik meteen DJ Koze als dance-afsluiter in de TWO à la Four Tet, maar daar werd op gezegd dat DJ Koze daar niet groot genoeg voor zou zijn. CHVRCHES afgelopen jaar laat zien dat het niet per se een DJ hoeft te zijn. Met Charlotte Gainsbourg kan het nog allerlei kanten op gaan qua set, beetje trancy/trippy/disco soms, goede lichtshow er bij… Koze kan langer draaien op THREE.

Dillinger

Giant Swan is ook wel makkelijk dansbaar hoor.

Maar te klein voor de TWO toch? Zie ik eerder op FIVE verschijnen.

noid

Lizzo is momenteel wel flink aan de weg aan het timmeren. Die kan tegen die tijd wel eens zo populair zijn dan ze in Two wordt gezet. Heeft BKS goed gezien net zoals vorig jaar Superorganism. Lekkere muziek ook!

EDIT:

Ze had al twee 3FM hits dus ze was al even populair aan het worden zonder dat ik het in de gaten had..

EDIT2:

Wat een dag! Eerst Dillinger die zijn Carly coming out heeft en nu blijk ik niet meer in de gaten te hebben wat hip is..

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  noid.

Processierups

Lizzo is momenteel wel flink aan de weg aan het timmeren. Die kan tegen die tijd wel eens zo populair zijn dan ze in Two wordt gezet. Heeft BKS goed gezien net zoals vorig jaar Superorganism. Lekkere muziek ook!

EDIT:

Ze had al twee 3FM hits dus ze was al even populair aan het worden zonder dat ik het in de gaten had..

EDIT2:

Wat een dag! Eerst Dillinger die zijn Carly coming out heeft en nu blijk ik niet meer in de gaten te hebben wat hip is..

Allemaal goed bewaarde geheimen!

Processierups

James

Je schrijft toch niet toevallig voor 3voor12 @noid ?

https://3voor12.vpro.nl/update~32007745-24ef-400d-bbee-d445d9c1cc2b~lizzo-is-een-levende-discobal-in-dit-fantastische-optreden-bij-the-tonight-show~.html

De single ‘Boys’ van haar is echt heel goed, maar ik vind dat ‘Juice’ echt een draak van een plaat..

noid

Wessel

Je kunt dan niet vergeten eventjes die Fallon set te droppen. Hier wordt je toch blij van?! BKS vrijdag kan ik niet maar twijfel zeker over de zondag.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

noid

Ik word hier zeker blij van en het zijn nog goede liedjes ook.

Grizzly Bear

Ik was eerst een beetje teleurgesteld toen ik de namen zag. Bon Iver is natuurlijk een topnaam, maar de namen onder de headliners vallen voor mij toch wat tegen. Zeker als je ziet dat DTRH Robyn, Vampire Weekend en Thom Yorke heeft. Manman. Terwijl ‘vroeger’ DTRH juist de headliners had en het daaronder een beetje tegenviel, is het nu aan het omdraaien. Maar aan de onderkant van het affiche is bij BKS toch wel een hoop moois te beleven. Vooral de vrijdag: met Julien Baker, Shame, Priests en Broeder Dieleman.

De zaterdag lijkt een rustig dagje te gaan worden. Snail Mail zag ik vorig jaar op ITGWO (dat was redelijk), Lucy Dacus en Hop Along kunnen leuke optredens worden. Cigarettes After Sex zet ik graag op, maar benieuwd of ze het live ook weten over te brengen. (en in wat voor wereld is Cigarettes After Sex groter op een affiche dan Julien Baker??). Benieuwd naar Kraftwerk, maar das geen naam waarvoor ik kaarten koop.

De zondag heeft natuurlijk Big Thief (die waren WEL erg goed op ITGWO) en Kurt Vile (vooral lekker met het zonnetje erbij). En dan DE hamvraag van dit forum (zo lijkt het) wat vind ik van Christine? Ik vind het goed. Heb er zin in. Haar vorige optreden was erg goed (zelfs met heel veel regen) en ik vind haar laatste plaat mooi. Denk dat dit een mooi slot kan worden van BKS. Tegen de mensen die klagen dat het terrein leeg zal lopen: dat gebeurde ook bij LCD Soundsystem. Dat vond ik zeer onterecht (vooraf) en onbegrijpelijk (achteraf). Misschien is het een bewuste zet om er dan toch maar een wat goedkopere headliner neer te zetten. En er moest ook wel eens een vrouw gaan headlinen, als je serieus wilt zijn met die gelijke man-vrouw verdeling (en in 7 jaar 1 vrouwelijke headliner is nou niet echt vooruitstrevend wat dat betreft).

Kortom: toch genoeg te genieten, en nog te ontdekken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.

noid

Ken je Lizzo al? 😉

Dillinger

@Grizzly Bear

DTRH heeft ontegezeggelijk grotere en bekendere namen als subs en met Vampire Weekend , Skepta en Yorke ook kwalitatief toppers. Staat tegenover dat wat Headliners betreft Bon Iver en Kraftwerk , voor mij een stuk interessanter en origineler zijn dan Editors en Underworld. Het is de undercard die dan het verschil maakt om ook dit jaar toch voor BKS te kiezen. Op dat vlak doen ze het in Hilvarenbeek toch echt prima en zeker dit jaar: Primavera niveau.😊

dirkb

Als er nog Nederlandse groepen zouden bijkomen dan graag Naive set en The Avonden.

Grizzly Bear

@noid: die discobal was wel gaaf
    @dillinger: dat is waar. Maar je wilt ook mensen meenemen, en dat is met Vampire Weekend, Editors, Foals en The Roots (lig bij mijn vrienden :)) makkelijker. Maar het schijnt dat DTRH dit jaar ook 10.000 man meer toelaat dan BKS, dus dat maakt ook wel een verschil met wat voor publiek je aan moet spreken. Laat ik het zo zeggen: in voorgaande jaren kon ik altijd vol overtuiging voor BKS gaan, das dit jaar voor het eerst minder.

Dillinger

Al luisterend naar Julia Holter bekruipt me het gevoel dat deze prachtige breekbare muziek wel eens de plek zou kunnen krijgen die Johny Greenwood en Explosions in the Sky eerder hadden: de eerste act in TWO/ONE met niets er tegenover. Dergelijke muziek verdient de stilte😊

noid

@noid: die discobal was wel gaaf
    @dillinger: dat is waar. Maar je wilt ook mensen meenemen, en dat is met Vampire Weekend, Editors, Foals en The Roots (lig bij mijn vrienden :)) makkelijker. Maar het schijnt dat DTRH dit jaar ook 10.000 man meer toelaat dan BKS, dus dat maakt ook wel een verschil met wat voor publiek je aan moet spreken. Laat ik het zo zeggen: in voorgaande jaren kon ik altijd vol overtuiging voor BKS gaan, das dit jaar voor het eerst minder.

Discobal was slagroom op de taart.

Dirk

Ik was eerst een beetje teleurgesteld toen ik de namen zag. Bon Iver is natuurlijk een topnaam, maar de namen onder de headliners vallen voor mij toch wat tegen. Zeker als je ziet dat DTRH Robyn, Vampire Weekend en Thom Yorke heeft. Manman. Terwijl ‘vroeger’ DTRH juist de headliners had en het daaronder een beetje tegenviel, is het nu aan het omdraaien. Maar aan de onderkant van het affiche is bij BKS toch wel een hoop moois te beleven. Vooral de vrijdag: met Julien Baker, Shame, Priests en Broeder Dieleman.

De zaterdag lijkt een rustig dagje te gaan worden. Snail Mail zag ik vorig jaar op ITGWO (dat was redelijk), Lucy Dacus en Hop Along kunnen leuke optredens worden. Cigarettes After Sex zet ik graag op, maar benieuwd of ze het live ook weten over te brengen. (en in wat voor wereld is Cigarettes After Sex groter op een affiche dan Julien Baker??). Benieuwd naar Kraftwerk, maar das geen naam waarvoor ik kaarten koop.

De zondag heeft natuurlijk Big Thief (die waren WEL erg goed op ITGWO) en Kurt Vile (vooral lekker met het zonnetje erbij). En dan DE hamvraag van dit forum (zo lijkt het) wat vind ik van Christine? Ik vind het goed. Heb er zin in. Haar vorige optreden was erg goed (zelfs met heel veel regen) en ik vind haar laatste plaat mooi. Denk dat dit een mooi slot kan worden van BKS. Tegen de mensen die klagen dat het terrein leeg zal lopen: dat gebeurde ook bij LCD Soundsystem. Dat vond ik zeer onterecht (vooraf) en onbegrijpelijk (achteraf). Misschien is het een bewuste zet om er dan toch maar een wat goedkopere headliner neer te zetten. En er moest ook wel eens een vrouw gaan headlinen, als je serieus wilt zijn met die gelijke man-vrouw verdeling (en in 7 jaar 1 vrouwelijke headliner is nou niet echt vooruitstrevend wat dat betreft).

Kortom: toch genoeg te genieten, en nog te ontdekken, want daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Precies, ik denk dat ze met opzet een “sub” act as headliner hebben gezet op zondag. De uittocht die elk jaar plaatsvindt is onvermijdelijk, ongeacht wat je er neerzet,
    Het scheelt in ieder geval een hopp geld, en Chris is hip genoeg om toch nog een leuk affiche te maken.
    The Wombats waren tof gisteren ! en ze zeiden “tot binnenkort in de buurt”. aan t eind van de gig.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

yeaghi

Een nieuw verlanglijstje van mijn kant. Doe er mee wat je wil.
    The Slow Show: zag ze in 2016 en wil ze nog eens zien. Net nieuwe muziekskes uit.
    Sevdaliza: ook uit 2016 maar graag op herhaling
    SX: mooie nieuwe plaat uit, ik zeg boeken.
    Willem: niemand kan om Willem heen dit jaar en ik ben hardcore fan
    Reykjavíkurdætur: ja!

willem

Willem: niemand kan om Willem heen dit jaar en ik ben hardcore fan

Dat is leuk om te horen! 😉

Seventheen Seconds

Slowshow verwacht ik ook nog. Hun optreden in Bitterzoet in een dag uitverkocht(kaarten binnen).

Strand of oaks zitten een week voor BKS in NL. Nieuw nummer scoort enorm op allerlei internationale indie lijsten.

Voor volgend jaar Slowdive met hun pygmalion25 tour.

mart

Terugkomend op dat nieuwe podium,
    Misschien een soort akoestisch kampvuurstage langs de “doorgaande weg” op het terrein. Sziget heeft ook zo’n kampvuurstage en Pinkpop houd het bijvoorbeeld in dat bosje rechts van de ingang. Maar zoiets hebben we natuurlijk al wel een beetje bij dat 3voor12/VPRO hoekje achter de TWO.
    Als ze echt met een serieuze stage gaan komen zie ik overigens maar 3 opties.
    1 drijvende stage
    2 ingang naar voren halen en daar rechts een stage maken
    3 afterparty stage op de camping. Zoals bijvoorbeeld PP doet op Camping B.
    Maar zoals eerder door iemand gezegd, ik hoop niet dat er door een nieuwe stage de wat rustigere hoekjes verdwijnen waar je even rustig kan bijkomen en kan chillen met je speciaalbiertje zonder al het lawaai. Dat waardeer ik juist altijd heel erg van BKS.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  mart.
25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 3301)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.