Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
20150619_151455_201506230110099621.jpg


Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Datum: 7 t/m 9 juni
Locatie: Event Centre Beekse Bergen, Hilvarenbeek (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

festivalsite: http://www.bestkeptsecret.nl/
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Florence & The Machine, Vampire Weekend, Muse en The Strokes zijn volgens mij wel namen die het komende geruchtenseizoen veel voorbij gaan komen. Ik hoop dat Vampire Weekend en The Strokes op Lowlands staan (tenzij ik BKS ook een keer meepak), maar ik denk dat Best Kept Secret en Lowlands allebei uit deze vijver gaan vissen.

Zitten er verder nog namen in de geruchtenmachine voor het festivalseizoen van 2019?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Niet per se geruchten, meer persoonlijke wensen: Bon Iver, Frank Ocean, Sufjan Stevens, Nick Cave & The Bad Seeds, Björk, The Strokes en The xx. Als hier ook maar één artiest van komt, ben ik al grotendeels blij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Zitten er verder nog namen in de geruchtenmachine voor het festivalseizoen van 2019?
kijk gerust in de Festileaks Geruchtenkeuken 2019 ;)

https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-geruchtenkeuken-headliners-2019/

Ik twijfel nu wel. Dacht eerste dat TOOL wel naar FortaRock zou gaan.
Maar nu RaR/RiP gelijk zit met BKS, kan zomaar dat juist zij TOOL delen? Of juist niet dat TOOL op RaR/RiP staat maar later op Hu/So waardoor BKS juist nog meer past en binnen de zelfde boekingsstraal zit, de connentie FKP Scorpio met Friendly Fire?
Vind Smashing Pumpkins wel een BKS achtige act, TOOL lijkt me minder in smaak daar, of wel??
Florence of Arcade Fire lijken me meer passen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Zitten er verder nog namen in de geruchtenmachine voor het festivalseizoen van 2019?

Het is nog zodanig vroeg dat er weinig concrete dingen te zeggen zijn.

The Cure gaat waarschijnlijk touren. Misschien dat die op Pinkpop staan (toch een legendarische band met hits en een 40 jaar lange carrière), maar ik zou het BKS toch wel gunnen om hen als grote vis binnen te halen. Vampire Weekend gaat waarschijnlijk ook touren. Weet niet of die gaan doorstoten naar de headliner positie. Tame Impala gaan een nieuwe album uitbrengen en passen perfect in het BKS- plaatje. Tool zou ook zomaar eindelijk eens van zich laten horen, BKS heeft zich al 'uitgesproken als fan'. Childish Gambino zie ik ook nog een ererondje doen, de man wordt populairder met de minuut en dit is wel een soort naam die een BKS graag wil hebben, gok ik. Björk heeft ook gezegd dat ze volgend jaar weer gaat touren, en dit jaar zijn ze haar misgelopen. Blijf dat een topboeking vinden. En die andere Ijslandse gigant, Sigur Ros, zal ook wel aan een comeback werken. Na AM lijkt me dit een perfecte herhaling-headliner.

Kans is groot dat het 3 compleet andere namen worden natuurlijk (The Strokes? Damien Rice? New Order? Nick Cave die nog een ererondje komt doen? Kendrick Lamar? The Good The Bad And The Queen?)
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Verwacht volgend jaar sowieso de eerste vrouwelijke headliner voor Best Kept Secret: Florence + the Machine zal denk ik zowel BKS, DTRH en Lowlands kunnen headlinen, maar mijn hoop is uiteraard gevestigd op Björk nu het me niet gaat lukken om haar show in Gent bij te wonen. Janelle Monae tot headliner promoveren zou wat mij betreft ook een geslaagde zet zijn. Verder zie ik een tweede passage voor Lykke Li en Beach House allebei wel gebeuren. Als the Cure in Nederland een festival wilt doen lijkt BKS mij de meest geschikte plek, en zullen de band ook een slot van 2 1/2 uur kunnen bieden net als voor Radiohead. Tool lijkt me nog steeds een long shot, zeker gezien metal een weinig geboekt genre is. Zie the Strokes niet gebeuren, lijken geen zin meer te hebben in langdurige tours en Primavera heeft ze vrij recent nog gehad. Mijn droomnamen zouden my bloody valentine zijn om het shoegaze kwartet compleet te maken, en the Good the Bad and the Queen om eindelijk Damon Albarn in Hilvarenbeek te zien.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Volgend jaar Björk, The Strokes en Vampire Weekend, en ik ben er weer de volle drie dagen bij.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Al 2 jaar op rij dat ik maar 1 headliner heb gezien. Dus ik ben er sowieso bij volgend jaar wat de headliners ook mogen zijn.
Maar toch, hier een klein wensje
The Strokes - Bon Iver - Vampire Weekend - Tame Impala (3/4 dan)
Interpol - Kurt Vile - Peter Hook & The Light
Television - Mac Demarco - Badly Drawn Boy - Meat Puppets - 65daysofstatic - Dot Hacker - Japandroids - Beirut - Black Lips - Parquet Courts - Kiasmos - Diiv

En onder het motto dromen mag zou het mooi zijn als hier ooit eens iets gefixed van kan worden:
The Postal Service - The Replacements - The Mars Volta - 13th Floor Elevators
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Cure / Childish Gambino / Florence & The Machine

Heel graag Vampire Weekend, New Order of The 1975 als sub.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Leuk, dat speculeren en wensen terwijl editie 2018 net is afgelopen ?. Met Tool zou ik erg gelukkig zijn. En ik vind ze juist erg passen op BKS ondanks hun wat afwijkende muzikale stijl. Daarbij: de bezoekers van BKS willen Tool want al jaren bovenaan bij de wensenlijstjes van de jaarlijkse enquête . Tool trekt natuurlijk ook geen typisch metal publiek. Zelf hou ik totaal niet van metal. En noem mij eens een band die meer indie(pendent) is dan Tool? Artistiek geen enkele consessies doen en platenmaatschappij nul invloed ?. Man, die stem van Maynard die over dat meer schalt. Kan niet anders dan magisch worden ?. Helaas zitten ze bij Livenation dus ja..
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
The Cure / Childish Gambino / Florence & The Machine

Heel graag Vampire Weekend, New Order of The 1975 als sub.

Ik denk dat je hier Childish Gambino en Vampire Weekend beter om kunt ruilen toch? Gambino heeft echt niet de songs om een headlinersplek op te vullen. Al zijn werk voor 'Awaken, my Love' vind ik ook best matig, en ik denk ook niet dat de mensen meer nummers dan "Redbone" en "This is America" zullen kennen, en die tweede is niet zo heel sterk zonder videoclip. Als afaluiter van de TWO zou hij wel perfect zijn, denk ik.

Vampire Weekend is dan wel echt groot genoeg om een dag te headlinen. Met drie fantastische albums, en een nieuw album dat bijna uitkomt, hebben ze én voldoende materiaal, én zijn ze eigenlijk gewoon indie-giants gewonnen. Ik zet mijn bootschoenen alvast klaar!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk dat je hier Childish Gambino en Vampire Weekend beter om kunt ruilen toch? Gambino heeft echt niet de songs om een headlinersplek op te vullen. Al zijn werk voor ‘Awaken, my Love’ vind ik ook best matig, en ik denk ook niet dat de mensen meer nummers dan “Redbone” en “This is America” zullen kennen, en die tweede is niet zo heel sterk zonder videoclip. Als afaluiter van de TWO zou hij wel perfect zijn, denk ik.

Vampire Weekend is dan wel echt groot genoeg om een dag te headlinen. Met drie fantastische albums, en een nieuw album dat bijna uitkomt, hebben ze én voldoende materiaal, én zijn ze eigenlijk gewoon indie-giants gewonnen. Ik zet mijn bootschoenen alvast klaar!

Misschien heb je wel gelijk. Al denk ik dat Chilidsh Gambino dan eerder ergens een grote spot in gaan nemen op Woo-Hah of North Sea Jazz. Zo lang niet in Nederland spelen en dan de Two afsluiten? Nah... Ik ben wel fan van geheel Gambino zijn oeuvre maar zijn populariteit is moeilijker in te schatten in Nederland. Chance stond laatste keer in de 013. Ongeveer even groot dan?

Vampire Weekend vind ik echt heel leuk maar als 'kleine' headliner toch net niet kijkende naar de headliners van 2017 en 2018. Laatste keer stond de HMH niet helemaal vol en op Werchter ook maar ergens overdag.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Misschien dat ik de populariteit van Vampire Weekend dan iets overschat, als ze de HMH niet vol kregen. Ik dacht dat ze wel ongeveer zo groot waren als The War on Drugs, en die zouden ook wel groot genoeg zijn om te headlinen, denk ik. Maarja, we zullen zien.

Verder zou ik Danny Brown ook graag zien. Komt dit jaar weer met een nieuw album, en zou wel perfect passen in het rijtje Vince Staples/Tyler The Creator.

En natuurlijk My Bloody Valentine. Ik denk dat die kans ook best groot is met een nieuw album onderweg.

Ik denk dat een Hip Hop headliner na RTJ wel een mogelijkheid is, maar dat is denk ik wel extreem lastig te boeken. Iemand als Kendrick Lamar die echt ticket sales brengt levert denk ik het verkeerde publiek op, en zal ook wel veel te duur zijn. Ik heb hem live gezien, en zijn show is echt sterk, maar ik zie het niet echt werken op BKS.
Wie zou verder als Hip Hop act een dag kunnen headlinen? Misschien wel Childish Gambino? ASAP Rocky? Als het maar geen Macklemore is.



 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
900
748
Ik zie Childish Gambino eerder als headliner dan Vampire weekend. Maar van mij mogen ze beiden.
Verder persoonlijke wensen zijn Bon Iver en Frank Ocean. Doe maar even BKS ;)

Twijfelende of ik nu al m'n kaartje koop.. Wel lekker goedkoop, maar kan (nog) niemand vinden die mee wilt </3
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Laat Neracroft maar boeken.
Die zit toch al in de organisatie, met al zijn spot-on inside-info vorige editie......ik weet niet welke band in welke vijver rondzwemt, maar Tool, Muse en The Strokes dan maar, misschien leer ik de ouwe Nick Cave ook meer waarderen als ie geboekt wordt. net als met The National in 2018.

Maar goed, ik denk met deze drie en met de gedachte dat Take That op Pinkpop staat volgend jaar dat de keus snel gemaakt is.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
The Strokes // The Black Keys // Vampire Weekend // Foals // Tame Impala // Florence + The Machine // Moderat (? Als ze al weer bij elkaar zijn ?) // Childish Gambino // Bon Iver // Sufjan Stevens (samen met APE, Primavera & Northside o.i.d. een bod doen) // The War On Drugs // Massive Attack // Placebo

Iets hieruit zou me wel mooi lijken, maar we hebben nu wel twee hele goede edities op rij gehad, het kan altijd zomaar iets minder zijn qua headliners, als ze dan maar compenseren in de breedte.

Overigens, voor de editie van 2017 was BKS altijd een stuk goedkoper, die prijsstijging was toen eenmalig, werd dit jaar gehandhaafd en aan de early bird prijzen te zien gaan die volgend jaar ook niet omlaag...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken