Battle of the Genres halve finale 2/2

Status
Niet open voor verdere reacties.

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Deze halve finale Battle gaat tussen Psychedelische Rock en Britpop. Je mag dus 5 punten verdelen over deze 2 genres. Degene met het hoogste percentage gaat door naar de volgende ronde. Graag ook even je stemmen voorzien van commentaar.

Psychedelische Rock: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychedelische_rock / http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic_rock (kijk daar voor meer info omtrent het genre)
Bekende Psychedelische Rock-acts: Pink Floyd, The Doors enz (aldus Wikipedia)

Britpop: http://nl.wikipedia.org/wiki/Britpop / http://en.wikipedia.org/wiki/Britpop (kijk daar voor meer info omtrent het genre)
Bekende Britpop-acts: Oasis, The Verve, Pulp, Blur enz (aldus Wikipedia)

Tussenstand:
Psychedelische Rock 71%
Britpop 29%
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Lastig... Ik vind van beide genres zeker niet alles tof. Ik ben wel fan van DeWolff en er zijn redelijk wat nummers van Pink Floyd die ik ontzettend gaaf vind. Andere nummers van Pink Floyd trek ik dan juist weer totaal niet. Britpop vind ik eigenlijk alleen Oasis echt vet van. Kortom ik ga toch voor Pscyh rock.

Pscyhedelische Rock 3-2 Britpop

Edit by WeckoJ: Check!
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Pink Floyd is voor mij echt een top band. Verder vind ik bijna alle pscyhedelisch rock wel vet, een van mijn favo's. Met Britpop heb ik dan weer helemaal niks. Duidelijk voor mij dus.

Pscyhedelische Rock 5 - 0 Britpop

Edit by WeckoJ: Check!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Beiden goed! Vandaag een puntje meer voor Britpop.

Psych. Rock 2
Britpop 3

Edit by WeckoJ: Check!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Tja lastig, maar ik luister veel meer britpop;

Psychedelische Rock 1 - 4 Britpop

Edit by WeckoJ: Check!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Als ik echt een keuze moet maken tussen deze 2, dan laat ik mijn platenkast de doorslag geven, dan staat daar duidelijk meer Pscyhedelische Rock.

Pscyhedelische Rock 4-1 Britpop

Edit by WeckoJ: Check!
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik erger me elke keer als ik Britpop weer in de battle zie staan, is die er nou nog steeds niet uit?
Psychedelische Rock: 5
Britpop: 0

Edit by WeckoJ: Check!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Psychedelisch 5-0 Britpop

Omdat psych een van mijn inzendingen was en die het dus extra verdient. En Britpop had er gewoon al enkele rondes geleden uit moeten liggen, finale al helemaal niet.

Edit by WeckoJ: Check!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Psych Rock 5-0 Britpop. Spreekt voor zich denk ik, na mijn argumentatie vorige ronde.

Edit by WeckoJ: Check!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik heb weinig tot niets met psych rock:

Psych Rock 0
Britpop 5

Edit by WeckoJ: Check!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Psychedelisch rock wint dit voor mij makkelijk, zo ontzettend veel goede psychedelische rock gemaakt. Pink FLoyd, The Doors, Jefferson Airplane allemaal geweldige bands en The Beatles hun beste album is natuurlijk ook psychedelische rock :)

Psychedelisch rock 5
Britpop 0

Edit by WeckoJ: Check!
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik zou het niet echt verdient vinden als Britpop de finale haalt. Daarom 5 punten voor het ook geweldige genre Psych rock.

Psychedelic Rock 5 - 0 Britpop

Edit by WeckoJ: Check!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Psychadelic Rock 5 – 0 Britpop

Britpop komt echt uit de minste kwartfinale, en Psychadelic rock is echt fantastisch. een nummer kan soms niet lang genoeg duren!!

Edit by WeckoJ: Check!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Jongens kom op, we waren er in de kwartfinale al achter dat Britpop geen echt genre is, waar gaat dit nog over?

Psych Rock 5 - Britpop 0

Edit by WeckoJ: Check!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
waar gaat dit nog over?

persoonlijke smaak? Of het nu een genre is of niet, is het nu een beetje laat voor hoewel je best gelijk kan hebben. Iedereen stemt naar wat hij of zij goed vindt, dat is het punt van de battle. Op het moment dat je een battle tussen classic rock-bands gaat houden, ga je ook discussies krijgen over of het wel classic rock is, dat blijf je houden. Als jij het geen genre vindt en daarom geen punten geeft prima, als iemand het wel heel graag hoort en geen probleem heeft met dat het niet per se een genre is ook prima.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dr. Hannibal wrote:
waar gaat dit nog over?


persoonlijke smaak? Of het nu een genre is of niet, is het nu een beetje laat voor hoewel je best gelijk kan hebben. Iedereen stemt naar wat hij of zij goed vindt, dat is het punt van de battle. Op het moment dat je een battle tussen classic rock-bands gaat houden, ga je ook discussies krijgen over of het wel classic rock is, dat blijf je houden. Als jij het geen genre vindt en daarom geen punten geeft prima, als iemand het wel heel graag hoort en geen probleem heeft met dat het niet per se een genre is ook prima.

Precies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken