Artiestenslag

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Hallo allemaal.

We zijn de laatste tijd lekker op dreef met de beste albums van 2018 en de tijdloze top 100. Ik was van plan om door te gaan met dit soort dingen en een artiesten lijstje te maken. Ik zat door de oude topics van dit stuk van het forum te scrollen en zag daar een goed format hiervoor.

Iedereen die nomineert 5 artiesten/acts/groepen door ze hier neer te zetten. De volgorde maakt niet uit. Van de genomineerde artiesten worden 8 poules gemaakt. De grootte van die poules zijn afhankelijk van het aantal stemmen. Ik hoop op genoeg deelname dat alleen artiesten die 2 nominaties hebben in poules komen. Deze ronde duurt vanaf nu tot en met 28 februari.

Op 1 maart maak ik alle 8 poules bekend. In deze poules kan iedereen (of je nu wel of niet die acts hebt genomineerd, of überhaupt hebt genomineerd) punten geven. De act die je het liefst ziet verder komen geef je 3 punten, de volgende act 2, die daarna 1 en de rest 0. Alle punten worden bij elkaar opgeteld en de nummer 1 en 2 gaan door naar de finale poules. Deze ronde duurt tot 14 maart.

De 4 poules maak ik op 15 maart bekend. De finale poules werken op hetzelfde principe, alleen gaat er nu in elke poule maar 1 act door. Deze ronde duurt 24 maart.

Op 25 maart is het tijd voor de 2 halve finales. Dit is een 1 tegen 1 strijd waarbij de meeste stemmen doorgaat. Deze ronde duurt tot 2 april.

Op 3 april wordt de troostfinale en finale bekend gemaakt. Ook dit is een 1 tegen 1 gevecht. Meeste stemmen wordt nummer 3 en van de finale de nummer 1. Deze ronde duurt tot 10 april.

Dit is het plan. Ik hoop dat jullie het net zo leuk vinden als ik!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Om de boel te verduidelijken.

Als K3, Black Pink, BTS, One Direction, Harry Styles, Snollebollekes, Black Eyed Peas & Dries Roelvink de meeste stemmen krijgen, zitten die allemaal in een afzonderlijke poule. Ze worden (met voorkeur als de telling dat toelaat) met 3 andere acts ingedeeld. Als de stemming het niet toelaat, kan de ene poule iets groter zijn dan de ander.

Poule A zal er dan bijvoorbeeld uitzien als:

Snollebollekes
Boef
Gene Kelly
Mozart

Als we bij de poule fase zijn aanbeland ga ik hier een verdere uitleg over geven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik zal meteen het startschot geven. Dit zijn mijn 5 artiesten die ik nomineer:

Dire Straits
Pink Floyd
System of a Down
Tame Impala
The Gaslight Anthem
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
492
Mijn grootste favorieten zullen toch wel meerdere keren genomineerd worden, dus ik ga voor wat underdogs in de hoop dat ze de selectie halen:

Band of Horses
Balthazar
Death Cab for Cutie
Ben Howard
LCD Soundsystem
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Avenged Sevenfold
Shinedown
Ayreon
Sonata Arctica
Iron Maiden

Honorable mentions:
Muse
Passenger
Coldplay
A Perfect Circle
Ghost
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Leuk idee ! Gezien de mensen op dit forum kennende zullen er veel dezelfde bands zijn.
Ik nomineer daarom niet direct mijn top 5, maar kies ik voor deze:

Childish Gambino
The XX
Janelle Monaé
Chuck Berry
Bruce Springsteen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Leuk dit!

Nick Cave & The Bad Seeds
The Cure
Stevie Wonder
Talking Heads
Kate Bush
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Cool! Ook ik zie al veel bands die ik ook zou nomineren, dus hier ook niet mijn top 5, maar wel zeer gewaardeerd.

Fresku
Aphex Twins
Moderat
Madvillian
Pulp
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken