Woo-Hah

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
WOO HAH! 2 juli keren wij terug in de Spoorzone013 in Tilburg voor de 3de editie van WOO HAH! festival. Ook dit jaar hebben wij weer een line-up om je vingers bij af te likken. De eerste bevestigde namen zijn:
Mac Miller
Action Bronson
ASAP Ferg
Mick Jenkins
Rico & Sticks #OpgezwolleTotNu
Little Simz
Sevn Alias
Woodie Smalls
De voorverkoop van WOO HAH! festival 2016 start op zaterdag 19 december via www.woohahfestival.com. Ook dit jaar hebben wij een beperkt aantal Ambassador tickets voor €30,- (excl. servicekosten). Voor deze tickets geldt op = op en daarna start de reguliere voorverkoop voor €39,- (excl. servicekosten).
Tickets: 19 december 10.00 via www.woohahfestival.com
Event: https://www.facebook.com/events/1478297865796331/

Mwah, jammer van Mac Miller als headliner. Alleen Mick Jenkins...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Jezus, wat een boutnamen. Mick Jenkins is die dertig euro in z'n eentje echter sowieso al waard, dus de kans zit er dik in dat ik er bij ben. Heb hem in de Melkweg laatst moeten laten schieten :/.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Valt tegen. Mick Jenkins is wel tof denk ik, zie ik vaak langskomen in niet-hiphop omgevingen. Asap Ferg misschien ook leuk? Maar ik hoop toch op overtuigendere namen nog anders ga ik niet komend jaar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Asap Ferg misschien ook leuk?

Op youtube lijkt ie vooral wat hits te doen, of die nou van hem zelf zijn of niet. Verder beetje over zichzelf heen rappen neem ik aan.
Niet echt een rapper die op zijn eigen benen kan staan, moet het vooral van andere hebben op zijn songs. Maar kan wel een leuk feestje geven neem ik aan.

Valt iets tegen inderdaad. Voor mij moet er toch nog wel iets bijkomen...
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Mick Jenkins, wel aardig. Little Simz, is goed. Maar nog niets van het kaliber RTJ of iets dat daar in de buurt van komt
Jammer, maar het kan nog.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Future erbij... zonde dat een groter budget leidt naar deze kant van hip hop.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Future erbij… zonde dat een groter budget leidt naar deze kant van hip hop.

Yep, jammer....

Maar aan de andere kant zullen de gemiddelde hip-hop fans die van het brede plaatje houden hier wel erg blij mee zijn voor die paar tientjes.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Maar aan de andere kant zullen de gemiddelde hip-hop fans die van het brede plaatje houden hier wel erg blij mee zijn voor die paar tientjes.
Nou ja, weet je wat het is? Als er een paar acts stonden waar ik een ticket voor zou willen kopen, dan was dit een mooie aanvulling geweest. Maar nu vind ik het programma in de breedte gewoon niet zo interessant en dan baal je gewoon dat ze Future boeken in plaats van een echt toffe naam (in mijn ogen).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou ja, weet je wat het is? Als er een paar acts stonden waar ik een ticket voor zou willen kopen, dan was dit een mooie aanvulling geweest. Maar nu vind ik het programma in de breedte gewoon niet zo interessant en dan baal je gewoon dat ze Future boeken in plaats van een echt toffe naam (in mijn ogen).

Ja tuurlijk dat is het ook.
Maar een paar gasten in mijn omgeving worden echt gek van dit affiche voor die prijs.

Ik niet.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heb toch wel het idee dat dit echt een andere groep mensen aanspreekt. Vorig jaar best veel mensen in mijn omgeving die gingen/dit overwogen. Nu heb ik er nog niemand over gehoord.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ja tuurlijk dat is het ook.
Maar een paar gasten in mijn omgeving worden echt gek van dit affiche voor die prijs.

Ik niet.
Oh, ik bedoelde het ook niet om je tegen te spreken. Ik vind het een oninteressant affiche, ben ik het helemaal met je eens.

Heb toch wel het idee dat dit echt een andere groep mensen aanspreekt. Vorig jaar best veel mensen in mijn omgeving die gingen/dit overwogen. Nu heb ik er nog niemand over gehoord.
Ja, heel erg benieuwd wat voor uitwerking dat heeft op het festival.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Vorig jaar waren het over het algemeen meer '3voor12'-geschikte namen zeg maar. Run the Jewels of Joey Badass zijn artiesten die best breed beluisterd worden ook buiten echte hiphop-fans, dit jaar zijn die artiesten er niet echt. Daarom heb ik er ook allemaal niet zo veel interesse in dit jaar, terwijl het toch wel een aardig festival was vorig jaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
+French Montana, Young M.A, Freddie Gibbs, Mike Will Made-it, Fresku, Mocromaniac, Pietju Bell, Braz, Woenzelaar, Killer Kamal, Roméo Elvis & Le Motel, Yung Internet, Jarreau Vandal, Ray Fuego, Anbu, Tasha The Amazon, Nick Hook, Iliasopdebeat, Ivy Lab, Paquito Moniz en Odin.

Eigenlijk vreemd dat dit op een vrijdag en zaterdag is (gezien vrijdag een werkdag is). Maar dicht bij huis, dus ik ga denk die zaterdag even kijken. Is de kans groot dat NAS en Travi$ Scott gelijkertijd staan?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Is de kans groot dat NAS en Travi$ Scott gelijkertijd staan?

Ik verwacht het niet. Lijken me eigenlijk beide wel main-stage namen en omdat er niet veel stages zijn lijkt het me dat stage 1 en 2 acts elkaar afwisselen?
Travi$ Scott mogen we alvast zeker niet missen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Toch nog een dagje WooHah! weten te fixen. Om nog eventjes een festival mee te pakken, een rijtje acts te checken die ik nog erg graag wilde zien, maar ook om dit festival eens mee te maken.

Lil´Dicky – Altijd heerlijk, van de bekende gasten die zichzelf totaal niet serieus nemen. Vandaag de dag is Dicky daar misschien wel het meest bekende voorbeeld van. Technisch weet hij zijn lijntjes te leggen en het energiegehalte zit er ook meteen weer in. Humor is niet alleen terug te vinden in zijn liedjes, maar zelf weet hij ook de hele show aan elkaar te praten. Nog eventjes een meisje het podium op trekken en van een lapdance voorzien. Je show eindigen in je onderbroek en eigenlijk de helft van de show over je pik praten. Heel fijne act om overdag op je mainstage te hebben. Wel jammer dat we geen Molly gehoord hebben ? ***1/2

Rae Sremmurd – Voorheen was ik toch wel bang voor dit optreden. Uit recente recensies in ‘liveshows’ valt toch wel te concluderen dat de helft van deze show van een bandje zou komen. Swae Lee en Slim Jim mogen we sinds de afgelopen jaren tot de bekendste rappers van de wereld rekenen. Deze broertjes hebben een heerlijke afwisseling tussen die snelle vurige bars van Jimmy en die heerlijk sappige refreinen van Swae. Wat een show!! Het was dat ze de mainstage vandaag moesten delen met Travis en NAS maar anders hadden ze het podium gewoon af mogen sluiten van mij. De ene hit is nog groter dan de andere en zo worden ze ook onthaald. Overal openen verschillende pits en over het gehele terrein is het feest. Elke track heeft zo’n geweldige flow en die twee gasten staan gewoon heel graag op dat podium. Dat maakt misschien ook wel het lopende bandje goed, twee broertjes die met een dikke glimlach op het podium staan te springen. Verassing van de dag!! ****
NAS – De oldschool rapper van dit jaar is zonder twijfel hiphoplegende NAS. Helaas ben ik zelf niet bekend met de gehele collectie van NAS. Ik verwachte dat de beats wat kaler zouden zijn. Dat bleek toch iets anders te liggen. De oldschool NAS met die geweldige minimale beats was er maar ook een zeer aangename afwisseling met bekende sample’s. Een volle show waar NAS een ode bracht aan de hiphop. Eventjes stilstaan bij Michael Jackson, Bob Marley, en ook nog eventjes de recent overleden Prodigy. NAS is een van de beste in zijn genre en zonder twijfel de beste rapper van vandaag. ****

Travis Scott – De grootste hype in dit genre van de afgelopen jaren. Ik denk dat WooHah met Travis zijn ideale afsluiter voor dit jaar bemachtigd heeft. Voordat de show begint was er eigenlijk geen plekje meer te bemachtigen. Hier en daar heeft iedereen het over hoe **** vet dit wel niet gaat worden. Een dik uur later weet iedereen dat hij/zij gelijk had. Elk nummer leent zich ervoor om de voetjes van de vloer te springen, beuken of wat dan ook. Travis en het publiek blijven de gehele show energie uitwisselen, hier en daar aangevuld met de nodige vlammen. Aan het einde van de show klimt Travis aan de rechterzijde van het podium op een grote container om nog eventjes zijn laatste hitjes, waaronder natuurlijk Antidode en Goosebumps het publiek in te knallen. Hij vraagt nog eventjes om een grote pit, maar daar was gewoon simpelweg geen ruimte meer voor. Ik stond een meter over 5 van de container vandaan en het was eigenlijk niet meer vol te houden. Enkele gasten klommen nog eventjes bij Travis op de container waarna ze met hun beperkte kennis nog eventjes met een soort bommetje het publiek inspringen met hun volledige 100kilo om het nog eventjes het afzien binnen het publiek iets erger te maken. Zelden heb ik een show gezien met zoveel energie, pits, en springende mensen. Die laatste nummers waren het kroontje op een hele mooie hiphop dag. ****

Daarnaast nog korte stukjes gezien van Kempi en Kevin. Daarvan kan ik alleen zeggen dat buiten de grote namen ook de line-up lekker divers is, dat het over feest is en dat eigenlijk niks tegenvalt vandaag.

Conclusie:
WooHah is echt een heel mooi festival. Natuurlijk ideaal gelegen midden in Tilburg naast het station, maar wat een ubervette locatie. Het terrein vult zich met oude loodsen, graffiti, een skatepark en een hele fijne indeling. Ook de treinen die nu en dan Tilburg verlaten/binnenkomen zorgen voor een toffe vibe die helemaal past bij dit industrieterrein. Toch is het terrein ook weer een beperking. De mainstage was bij elke act overvol en zou een maatje breder mogen zijn (wat trouwens niet mogelijk is). Het is fijn om een keer niet een volledig uur te hoeven wachten op de volgende act maar de acts elkaar snel opvolgen. Ook de tracks die tussendoor worden gedraaid zorgen voor vermaak tussen de acts. De foodtrucks zijn een grote getale aanwezig en de kosten vallen niet tegen. Wil je de hele dag lekker biertjes zuipen met je vrienden? Nah, daar is dit niet het festival voor. Elke keer wanneer je een drankje wilt halen moet je toch wel eventjes de tijd nemen. Niet dat de rijen nou ze lang zijn. Het volk doet alleen wat moeilijk en het barpersoneel is toch wel het zwakste dat ik ooit gezien heb. Ik heb barpersoneel en bezoekers minutenlang zien overleggen over dopjes van flesjes, het krijgen van een gratis bekertje, het betalen met geld bij de bar….. Hier valt toch nog wel terrein te winnen. Tevens is dit duidelijk ook niet het festival om aan het bier te gaan, want ik heb eigenlijk nog nooit zoveel volk zien blowen als gisteren. Overal waar je gaat zitten kun je elke kant op kijken of er komt wel weer een zakje uit iemand zijn nektasje. Ook merk je dat veel volk niet vaak op festivals te vinden is. Zo kun je echt niet rustig op je plekje staan wachten tot er een act begint bij de mainstage. Om een af andere reden is er elke minuut wel ergens een groep om een of andere debiele reden flink aan het duwen….

WooHah is echt een pareltje van een hiphopfestival waar wij als Brabanders heel trots op mogen zijn. Het volk is er bijzonder chill en ik kan er echt heerlijk mensen kijken. Als ze de komende jaren internationale acts van dit niveau blijven boeken dan moet je zorgen dat je snel je kaartjes hebt. Ik raad aan gewoon lekker volgend jaar een dagje te gaan mocht je de line-up tof vinden. Twee dagen duwen voor de mainstage zou ik persoonlijk niet zoeken.

1. Rae Sremmurd
2. Travis Scott
3. NAS

Ik dacht ik post 'm opnieuw want de vorige was verdwenen??!!?
 
1 mei 2017
289
0
Mooi verslag, bedankt!

Wel een vraagje,

Ook merk je dat veel volk niet vaak op festivals te vinden is. Zo kun je echt niet rustig op je plekje staan wachten tot er een act begint bij de mainstage. Om een af andere reden is er elke minuut wel ergens een groep om een of andere debiele reden flink aan het duwen….

...

Het volk is er bijzonder chill

Dus is het merendeel nou chill, of zijn er teveel idiote duwers zoals je wel vaker vind bij dit soort genreshows?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het merendeel is echt heel erg chill. Maar die gasten die aan het duwen zijn, die doen dat ook gewoon met een glimlach op hun gezicht hahah. Die gaan gewoon nooit naar concerten en weten niet hoe kut dat eigenlijk is.
Ik ben met mijn 1,85 iets groter dan de rest maar als klein meisje is het niet te doen bij die energieke acts voorin. Iedereen blijft gewoon de hele tijd springe, beuken en moshen bij een energiek nummer/hit. Ook moshpits openen tijdens nummers waar je eigenlijk niet wilt moshen gebeurt vrij standaard. Daarbuiten is het volk gewoon echt heel erg aardig en chill.
 
1 mei 2017
289
0
Ah, je bedoelt duwen in verband met een moshpit starten. Dat is op zich wat anders dan mensen die zich naar voren duwen omdat ze een betere plek willen en geen reet geven om mensen die er al eerder stonden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dat is op zich wat anders dan mensen die zich naar voren duwen omdat ze een betere plek willen en geen reet geven om mensen die er al eerder stonden.

Vooral dit. Terwijl je weet dat wanneer Travis of Rae begint er een pit opent en je binnen no-time op dat goeie plekje vooraan kunt staan als je wilt.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
338
Ik was er ook bij op de zaterdag. Het festival zelf vond ik echt heel sterk. Goeie sfeer, en vooral heel fijn om te zien dat er in Nederland ruimte is voor zo'n sterk Hip Hop festival. Ik vond het met de auto in de stad parkeren wel kut door alle wegwerkzaamheden, en om de één of andere reden waren 's nachts na afloop overal wegen afgezet waar dan mensen gewoon op de straat zaten. Verder vond ik Rae Sremmurd, Travis Scott en Section Boyz eigenlijk het leukst.


Moet wel zeggen dat het terrein wel heel krap en druk is, vooral als het druk is bij de Snipes en de Canna stage dan staat het echt overal vast. En ik vond het een beetje slecht dat beide blokken met WC's eigenlijk de halve dag kapot waren. Ook vind ik de Snipes gewoon te klein voor een mainstage. Verder staat de zon er vol achter waardoor je tijdens Rae Sremmurd en een beetje bij Nas eigenlijk niks zag, en dat haalt je eigenlijk toch wel steeds een beetje uit de experience vind ik. En ze moeten ook gewoon over het hele festival bankpassen de betaalwijze maken, en niet steeds dat gekloot doordat je munten, cash, en betaalpassen bij je moet hebben omdat het overal anders is.


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken