WK voetbal 2014

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Om maar eens een te beginnen: Wie gaat hem winnen? En wat gaat Nederland doen? zegt u het maar.

persoonlijk
winnaar: Duitsland(wint in de finale van Brazilië, natuurlijk door een goal in 90+3)
Nederland: ik ben bang dat we de poulefase niet door gaan komen
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ik ben er ook bang voor, als we geluk hebben komen we de poulefase door. Spanje verloor vorige keer ook de eerste wedstrijd tegen Zwitserland maar dat zal nu wel anders zijn nu ze tegen vice-wereldkampioen moeten. dus alles staat gelijk op scherp, al vind ik Spanje niet onverslaanbaar dit jaar, heel veel draaien van het team draaien een slecht seizoen.

Verder idd Duistland grootste favoriet samen met Brazilie dus die ik zie die wel in de finale staan (als dat na de poule nog kan). finale toch bijna altijd een saaie wedstrijd door de druk die er op staat dus een laffe 1-0 of extra tijd voor de Duisters idd ^^ Daarnaast komen denk ik Belgie en wat zuid-amerikaanse teams ver en dat temperamentvolle van Zuid-Amerika heeft Portugal ook dus dat kan ook een voordeel zijn.

A, B, D en G zijn interessante en zware poules :D
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik hoop dat Belgie gaat verassen, maar die druk wordt ook al 2 jaar opgebouwd dus kan eigenlijk alleen tegenvallen.
Spanje ben ik ook niet van onder de indruk, halve finales maximaal mss zelfs maar kwartfinales.
Argentinië zie ik ondanks Messi niet ver komen, Uruguay en Chili zie ik het nog beter doen. A vind ik niet zo zware poule: Brazilië dat alles wint en die andere drie gaan allemaal op 3 punten komen of zo. H kan ook nog leuk worden, je zou zeggen België en Rusland, maar wie weet wat die Koreanen gaan doen XD
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
België moet die eerste ronde sowieso overleven. Zuid-Korea kon zich plaatsen nadat het in zijn kwalificatiepoule evenveel punten haalde als Azerbeidjan, en Algerije is zowat het zwakste Afrikaanse land op dit WK. Probleem is dat we erna sowieso tegen Portugal of Duitsland uitkomen. Duitsland knikkert ons er 100% zeker uit, tegen Portugal maken we nog kans als we met onze sterkste 11 spelen en in een winning drive zitten ofzo.

Voor de favorieten tip ik eveneens op ploegen die ietwat gewend zijn aan de sfeer en het klimaat. Brazilië voorop dan, met Uruguay als outsider. Duitsland en Spanje zijn wel sterk, maar beide teams zijn ook al beter geweest dan de voorbije campagne. Jammer van Falcao trouwens, anders had ik ook Colombia willen tippen, maar zonder hem is dat gewoon een goed team zonder meer.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ja ik moet nog ff goed kijken wie wie kan loten in de volgende ronde, eigenlijk zou het champions league model hier ook wel mooi zijn, nu heb je inderdaad dat Belgie sowieso de volgende ronde tegen een sterke ploeg kan loten. Uruguay maakt een goede kans inderdaad, maar voor hetzelfde geld liggen ze er in de poulefase uit tegen Engeland, Italie en Costa Rica, al tip ik wel dat ze doorgaan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Denk dat Duitsland en Spanje veruit het sterkste team hebben op dit moment, dus ik zou me geld op een van die twee inzetten.
Ik gok wel dat Nederland de groepsfase overleeft maar dat we er daarna uit gaan door Brazilië, geen wonder dit keer :') Ik zou het België wel gunnen, maar die hebben nog nooit echt iets gepresteerd op een WK.

Ik was trouwens op zoek naar iets waar we een poule bij kunnen houden maar vind alleen maar van die ruk site's. Iemand die nog iets weet?
Anders zou ik ook best een excel sheet bij willen houden.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ik gebruik altijd scorito voor poules, hebben wel mooie, al moet je het met Grand slams wel bijhouden wat sommige mensen vergeten
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat wel tof zijn: 'De Grote Festileaks WK-Poule' ik zou alleen zelf niet echt een goede site weten
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik heb er trouwens 1. gratis site: voetbalpoules.nl
Ik ga nu Festileaks poule aanmaken. Voor wachtwoord ff berichtje naar mij sturen ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oh poules zijn altijd wel leuk ook al heb ik er 0,0 verstand van :). Stuur mij maar het wachtwoord :D.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
als je niet wil dat je naam bekend wordt moet je ff iets anders bij 'naam' invullen, want je naam is zichtbaar zie ik net. Ik heb als nickname gwn 'neontiger8' om t makkelijk te houden ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Jup inderdaad. Heb ook maar Black Lies gedaan ook al gebruik ik dat eigenlijk nooit als nickname. Iedereen moet overigens zoeken op 'Festileaks' als naam van de poule. Daarna kun je het wachtwoord pas invullen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
voor mij is het mn standaard nickname geworden nadat ik t keer op (ja echt) online soccer manager heb gebruikt XD.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oh daar had ik 5-2 volgens mij hahahha. Jah werd een beetje moe van constanst 2-0, 3-1, 2-1 et cetera ;P.

Misschien heb ik nog wel OSM met jou gespeeld hoor, heb dat in 2009/2010 best actief gedaan. Althans ik denk dat het toen was.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Oh daar had ik 5-2 volgens mij hahahha. Jah werd een beetje moe van constanst 2-0, 3-1, 2-1 et cetera ;P.

Misschien heb ik nog wel OSM met jou gespeeld hoor, heb dat in 2009/2010 best actief gedaan. Althans ik denk dat het toen was.

Snap ik ja, maar dat je daar daan niet die wedstrijd voor uitkiest vind ik fantastisch, maar wie weet. Dat zou lekker punten opleveren als t uit komt.

Voor mij was dat groep 8-1e dus zo'n 5-6 jaar geleden, zou goed kunnen dus XD
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
vergeet trouwens niet op opslaan te klikken onder je voorspellingen, anders worden ze volgens mij niet bewaard
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ook ingevuld, zal er vlak voor het WK nog wel eens naar kijken als ik het niet vergeet :p
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Neontiger, mij mag je het wachtwoord ook sturen! Zo'n prono maakt het extra leuk om anders weinig interessante matchen te volgen :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Jezus, ik begin toch steeds te wanhopen voor dit WK. Heel wat Belgen die dit seizoen top presteerden vallen juist nu in de lappenmand:

Hazard net enkele weken uit geweest, Mirallas en Vermaelen komen ten vroegste eind mei terug in actie, Vertonghen en Dembele sukkelen nog na terugkeer uit blessures, De Bruyne zoekt zijn beste vorm nog na dat gedoe met Mourinho, en Benteke missen we sowieso al op het WK. Ik ga denk ik kaarsjes branden opdat Courtois - Kompany - Witsel - Hazard - Lukaku het WK halen, want een van hen missen betekent een enorme aderlating :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken