Voor eerst naar Werchter, wat moet je weten?

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
Hee!

Ik ga voor het eerst naar Werchter, ben al vaker naar festivals en festivalcampings gegaan, maar toch is het een beetje spannend!

Ik zou graag op camping A1 willen staan, waar kan ik dan het beste parkeren en staan er (net zoals bij pinkpop) al vroeg hele rijen om op de camping te kunnen?

Zijn er pendelbussen als je op een hele verre camping staat, en rijdt die dan ook in de nacht?

Hoe laat gaan ongeveer die campings open?

Thanks alvast en ik hoop op een gezellige Werchter 2015
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Leuk dat je naar Werchter gaat! Wijzelf staan altijd op camping A6. Lijkt ver weg, maar is kwartier/20 minuten lopen. Maar wel gezellig langs allerlei tentjes, waar je tussendoor een biertje kan doen. Doen wij op de terugweg ook altijd. Groot voordeel van een 'verre' camping vind ik zelf: je kan een beetje normaal slapen en de rijen voor de douches zijn een stuk korter.

Wij gaan altijd op woensdagnacht rijden, dan zijn we rond een uur of 8 's ochtends bij de camping (geen files). Gegarandeerd parkeerplek en een goede plek voor de tent. Je kan dan altijd nog even in je tent slapen of gewoon alvast lekker een drankje doen.

surroundings_RW15_small.jpg
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Camping A1 moet lukken als je Donderdag komt, aangezien iedereen woensdags op the hive komt te staan. En heb daarnaast A1 nog nooit echt heel vol gezien. Het is wel een stukje lopen vanaf de parkeerplaats die aan de linkerkant van the Hive ligt. Daar kan je dan ook het beste parkeren. Denk dat dat geen probleem hoeft te zijn. Je hebt ook geen pendelbussen nodig als je naar A1 gaat. of ze er zijn voor andere campings, geen idee eigenlijk. volgens mij niet, nooit gezien.

Edit: foto posten hoeft dus niet meer :)
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
Dank jullie wel! Ik ga denk ik op donderdag om 5/6 uur 's ochtends rijden, dan zal ik wel op tijd zijn toch?:D
Ik dacht zeker dat het erg veel lopen zou zijn Pascal, jij gaat zeker ook vooraan staan voor Muse?:)

 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
@Lisanne, dat is wel een beetje de bedoeling. Wordt alweer mijn 6e Muse concert, op Pinkpop waren ze top vrijdag.

Over het rijden: ik weet niet waar je vandaag komt, maar dat moet goed komen. Wij rijden altijd rond een uur of 4 weg, dan hebben we een klein beetje file in Belgie en zijn we rond 8 uur bij de camping.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
@lianne, waar kom je vandaan? Wij rijden vanuit Breda vroeg weg (uurtje of 5) en arriveren dan om 6:30 uur op de parking. Staat goed aangegeven en je moet gewoon de rij volgen. Op A1 is denk ik de hele donderdag nog wel plek. Wij vinden het een fijne camping, lekker dicht bij de ingang.
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
@Pascal en Paddy; Ik kom uit zuid-holland, dus het is voor mij 2 uur rijden naar Haacht! zijn er nog speciale dingen die ik moet weten als ik naar haacht rij? en als ik daar hopelijk om 7 uur ben, ben ik dus ruim op tijd, of staat er dan al een flinke rij?
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
@Pascal; Ja Muse was zeker geweldig vrijdag! Het was mijn eerste Muse show, mijn vriend is erg fan van Muse en die heeft ze dan wel vaker gezien, ik was erg verrast!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Om 7 uur staat er al een rijtje, maar niet een hele grote. Net als bij de Efteling: even wachten voor een attractie is niet erg, maar het moet niet te gek worden. Om 7:00 uur gaat de camping ook pas open, dus het heeft ook niet heel veel zin om veel eerder te komen.

Een paar jaar geleden vertrokken we altijd om een uurtje of 10 vanuit Breda. We zijn toen een paar keer in een behoorlijke file terecht gekomen. Over een reis van 1 1/2 uur deden we 6 tot 8 uur. Uitschieter was toen we er 12 uur overdeden en dus zelfs de headliner misten!

Sindsdien vertrekken we lekker vroeg en dat bevalt goed.


Als je het festivalterrein op wil komen en je wil de eerste act zien, moet je wel rekening houden met een behoorlijke rij.
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
@paddy heel erg bedankt voor de tips! Echt erg zeg, dat je dan zo lang in de auto toen zat.. het langste wat ik heb gehad was 4 uur richting Pinkpop (maar dat is zelfs nog een halfuur langer rijden voor mij). Ik ben blij om te horen dat er dan nog gewoon plek is!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ach voor 1 keertje was het best legendarisch. Auto in zijn vrij en steeds een stukje verder duwen, want iedere keer starten was ook waardeloos. Onze koelbox met bier was alleen op toen we aankwamen. :-D

Maar daarna waren we er wel klaar mee.
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
Ja dat kan ik ook begrijpen.. dan heb je het op een gegeven moment ook gehad, vooral als het warm is! Ik hoorde van iemand dat het vanaf de parkeerplek echt zeulen is met je spullen naar de camping? is het echt zo erg ja?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ja dat kan ik ook begrijpen.. dan heb je het op een gegeven moment ook gehad, vooral als het warm is! Ik hoorde van iemand dat het vanaf de parkeerplek echt zeulen is met je spullen naar de camping? is het echt zo erg ja?

ja
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ja dat kan ik ook begrijpen.. dan heb je het op een gegeven moment ook gehad, vooral als het warm is! Ik hoorde van iemand dat het vanaf de parkeerplek echt zeulen is met je spullen naar de camping? is het echt zo erg ja?

Als je camping A gaat is het inderdaad wel een beetje zeulen met je spullen. Maargoed, dat is op elk festival zo. ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lianne Vreezen wrote:
Ja dat kan ik ook begrijpen.. dan heb je het op een gegeven moment ook gehad, vooral als het warm is! Ik hoorde van iemand dat het vanaf de parkeerplek echt zeulen is met je spullen naar de camping? is het echt zo erg ja?
ja

1. Neem niet te veel mee. (eten/drinken)
2. Neem je spullen slim mee, geen grote lompe dingen. Stop het in grote tassen. Tip. neem tape mee, kun je dingen aan elkaar tapen.
3. Loop gewoon rustig 2x als je met de auto bent.
 

Markzer

Playlistbediener
29 mei 2015
16
0
Ook mijn eerste werchter binnenkort. Ff wat vraagjes:
-Hoelaat moet ik donderdagochtend uiterlijk daar zijn om tent op te kunnen zetten en op tijd bij eerste act te kunnen zijn? Ik dacht 10.30 zou op tijd zijn maar lees met iemand zeggen 10 uur is te laat dan sta je uren in file?
-Waarom gaan mensen vrijwillig in campings A6, B of C zitten als er in A1 nog plek is?
-beter met auto naar kiss n ride of beter zoals werchter aanraad laten afzetten bij pendelbussen?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Wij rijden 6uur weg vanuit nijmegen, rond half 9 op de camping en meestal geen files.
Staan altijd op A6 omdat je de auto dichtbij kan parkeren ( pendelbussen stoppen ook dichtbij) en is niet zon grote maar gezellige camping waar je rustig kan slapen.
Is iets verder lopen maar je loopt lekker de drukte uit en als je heen loopt merk je niet dat je iets verder moet lopen want het is toch wel gezellig en je hebt geen last van rijen bij de wc en eten/drinken.
Ik denk dat als je zorgt voor half 10 in werchter bent, dat je dan weinig kans hebt om last te hebben van files.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Wij nemen een steekkarretje mee en krimpfolie. Werkt super. Je ziet ook veel mensen met wagentjes etc lopen.

En beter 2x lopen, dan te veel in 1 keer. Onderweg kun je altijd even pauzeren bij een dranktentje.
 

Lianne Vreezen

Playlistbediener
9 mrt 2015
9
0
Ooo oke! Ja, ik heb zo'n kleine bolderkar, omdat het op Pinkpop ook altijd gedoe was/is (eerste keer al m'n tassen kapot omdat het dragen op m'n rug me teveel werd hahaha). Is er trouwens nog wat te doen in de avond/nacht op de camping?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ooo oke! Ja, ik heb zo’n kleine bolderkar, omdat het op Pinkpop ook altijd gedoe was/is (eerste keer al m’n tassen kapot omdat het dragen op m’n rug me teveel werd hahaha). Is er trouwens nog wat te doen in de avond/nacht op de camping?

ja
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken