The Killers

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Naar aanleiding van de vrij plotseling bekend gemaakt nieuwe shows ook maar eens een topic voor The Killers.

De bevestigde tourdata:
May 14, 2014 - Mohegan Sun Arena, Uncasville, CT
May 15, 2014 - Sands Bethlehem Event Center, Bethlehem, PA
May 17, 2014 – Hangout Festival, Gulf Shores, AL
July 10, 2014 – Bell Centre, Montreal, QC

Die hiatus? Ik weet het niet en ik snap niet waarvoor deze optredens zijn. En ik heb nog niet niemand met een goede verklaring gezien. Maar toch een aantal mogelijkheden:

- afmaken Battle Born tour met afspraken die nog stonden + een paar warm up shows. Hoort zeker bij de mogelijkheden, zo zijn ze de Battle Born tour ook begonnen. Hier staat dan weer tegenover, waarvoor is die losse show in Montreal dan voor bedoeld.
- Direct Hits tour, maar Direct Hits is al in november uitgekomen. Het lijkt mij een beetje laat om optredens te doen en ook niet echt een reden om festivals weer te gaan doen na afgelopen jaar.
- Sawdust 2.0, sinds het begin van de break zijn de geruchten over een nieuwe Sawdust alleen maar toegenomen. Begonnen door de vele covers die ze deden tijdens de tour en dan is daar de pauze: tja de fans willen wat. Maar toen kwam Direct Hits uit en de kans op Sawdust 2.0 lijkt me voorlopig klein.
- Gewoon touren omdat ze het leuk vinden. Kan, maar het touren en het vele van huis zijn is een belangrijke rede voor de pauze. Nu scheelt het dat ze in Amerika blijven, maar toch van Las Vegas naar Montreal is ook geen klein stukje.

Meer ideeën heb ik nu even niet, maar hoor graag andere.

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het is wel zo dat een mini-tour financieel interessanter is dan een eenmalig optreden, zeker voor zo'n grotere bands. Dat zou dan die extra data in mei verklaren. Maar dat in juli dan, het grote geld?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Die data in mei kun je inderdaad verklaren als een minitour. Twee concerten en een festival, daar zou zelfs Mark nog wel aan mee willen werken. Maar dat concert in Montréal snap ik dan ook niet.

- Afmaken Battle Born tour zou kunnen. Maar de shows die gecanceld waren, hebben ze al ingehaald.
- Direct Hits tour lijkt me niet, met maar 4 data.
- Sawdust 2.0 komt misschien nog wel over 1 of 2 jaar hoor, dat ligt er maar net aan hoelang ze van plan zijn een hiatus te nemen. Maar ik ben het ermee eens dat de kans hierop wel erg klein is nu ze Direct Hits hebben uitgebracht.

Mijn idee is dat ze hetzelfde als Muse doen. Tijdens het maken van een nieuw album, hier en daar een show spelen om los te komen van maanden alleen maar in de studio zitten. Maar dan rijst de vraag weer, welk nieuw album? Solo-album van Brandon Flowers en misschien nog een album van Big Talk? Maar The Killers zijn helemaal niet bezig met een nieuw album.

Ik zou er in elk geval niet op rekenen dat ze nog naar Europa komen, helaas. Dit lijken toch maar wat Amerikaanse data te zijn. Ook al had ik dit totaal niet verwacht. Had eigenlijk gedacht dat ze helemaal niks deden in 2014.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Solo album van Brandon gaat er komen. Er is al een foto opgedoken dat ze in de studio waren(groepsfoto met ingehuurde muzikanten). Is heel snel weer verwijderd, maar toen was t al opgepikt door mensen. En natuurlijk heeft hij het zelf al aangekondigd.
Van Big Talk en Mark is nog niets bekend volgens mij.

Dat er nog maar 4 data staan wil nog niet veel zeggen. Bij Battle Born werden de data ook in kleine groepjes los gelaten, maar ik denk dat Direct Hits gewoon al weer te lang geleden is.
Battle Born tour afmaken, nee lijkt mij ook niet. Maar kan zijn dat dit afgezegde festivals zijn en ze warm ups willen doen.
Sawdust gaat er inderdaad nog wel komen, ik denk na t volgende album.

Europa zie ik ook niet gebeuren, alhoewel. In Engeland zijn ze heel populair dus misschien komen ze daar nog wel even langs. maar verder niet denk ik.

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Right, tot zover de hiatus. Ik hoop er nu heel erg op dat ze nog een festival of concert gaan doen in de BeNeLux, eventueel zelfs Lille of West-Duitsland :D. Zou ze heel erg graag nog eens zien dit jaar.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik hoop dat ze een warm-up gig doen in Engeland, dan ga ik sowieso kijken of ik er bij kan zijn. The Killers in Engeland, kan niet beter.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Helemaal naar Engeland voor The Killers? Is dat niet duur met vliegen etc? Zou anders wel naar dat V Festival willen waar The Killers headlinen :p
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nog niet echt gekeken, valt denk ik wel mee. Cheaptickets.nl of zo en alleen handbagage. V festival is HEEL duur: 100 pond voor dagticket, 200 voor 2 dagen ongeveer. Ff omrekenen en dat is €120 voor een dag en €240 voor twee dagen. Duurder dan de 4 dagen van Werchter bijvoorbeeld.

The Killers in Engeland is echt wel wat anders dan hier of in Duitsland/Belgie. Daar zijn ze zo verschrikkelijk populair. Retourtje is niet zo heel duur rond de €100 vanaf Eindhoven ongeveer. Denk dat een goedkoop hotel duurder is. Dan ga ik voor het gemak even uit van Londen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Ah oke.

Ik kan dat wel snappen ja. Zag vanmiddag nog een video van All These Things tijdens T in the Park afgelopen jaar en het publiek is behoorlijk enthousiast daar :D. Tot helemaal achterin het publiek doen ze volop mee, lijkt me ook wel echt gaaf inderdaad. Maar €120 voor een dagticket met zo'n lineup is gekkenwerk.

Dan zie ik ze liever in de Royal Albert Hall, O2, Wembley etc... Mooie venue x). Of net zo'n concert als dat ze in The Garage speelden vorig jaar. Geweldige setlist (alleen al omdat Losing Touch is van m'n favoriete nummers is en omdat ik Tranquilize eens live wil horen).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zo iets als Garage hoeven we denk ik niet te verwachten. Meer iets wat ze in 2012 in Polen en Leeds(voor V festival) deden. In Leeds was dat O2 Acadamy, 2300 plekken. The Killers hebben in Engeland ook een veel minder voorspelbare setlist :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Nou ja zo enorm veel anders zijn de setlist nou ook weer niet in de UK. Maar ik heb wel het idee dat ze daar vaker een verrassingsnummer tussendoor spelen inderdaad! Bijvoorbeeld This River Is Wild, The Rising Tide of Tranquilize zag je daar nog wel eens langskomen :p. Vond hun setlist op Pinkpop overigens wel erg goed, was zo blij dat ze Bling en Jenny deden.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nou ja zo enorm veel anders zijn de setlist nou ook weer niet in de UK. Maar ik heb wel het idee dat ze daar vaker een verrassingsnummer tussendoor spelen inderdaad! Bijvoorbeeld This River Is Wild, The Rising Tide of Tranquilize zag je daar nog wel eens langskomen :p. Vond hun setlist op Pinkpop overigens wel erg goed, was zo blij dat ze Bling en Jenny deden.

precies. De hits e.d. spelen ze altijd wel, maar dingen als The Way It Was ruilen ze in Engeland zo in voor A Matter Of Time. De volgorde is daar ook niet altijd het zelfde terwijl ze op het vaste land van Europa de hele tijd de zelfde setlist hadden
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Hm ja het was wel duidelijk dat ze overal de Human reprise deden, daarna Bling, Shadowplay en Miss Atomic Bomb volgens mij voordat Human kwam. Ze sloten altijd af met WYWY.

Lijkt er overigens op dat Bling, Shadowplay en Jenny de Best Of-setlist gaan verlaten. Jammer dat ze Reasons er dan wel inhouden, want het album Sam's Town heeft zo veel betere nummers.

Maar ik zat pasgeleden ook wat concerten van Arctic Monkeys te kijken op Youtube en die hebben helemaal geen zekerheidjes in de setlist zitten! Een show van The Killers zonder Smile, Brightside, Somebody Told Me, WYWY, Read My Mind, Human, Spaceman of Runaways kun je je bijna niet voorstellen haha. Ik zou het toch wel gaaf vinden als ze vaker onverwachte nummers tussendoor spelen. Weer een keertje This Is Your Life, On Top of Sam's Town :D
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dit klopt idd voor de festivals, maar Ziggo Dome was wel anders. Afsluiten main set met ATTTID en daarna Jenny, WYWY en als afsluiter Battle Born met de befaamde barrierwalk. FHOO vind ik wel echt heel tof nu ik het live gezien heb :)

Mr. Brightside
The Way It Was
Smile Like You Mean It
Spaceman
(piano reprise)
Bling (Confession of a King)
Miss Atomic Bomb
Human
Somebody Told Me
Flesh and Bone
For Reasons Unknown
From Here On Out
A Dustland Fairytale
Forever Young
(Alphaville cover)
Read My Mind
Runaways
All These Things That I've Done

Encore:
Jenny Was a Friend of Mine
When You Were Young
Battle Born
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
ZiggoDome had inderdaad een erg gave setlist. Vind het erg jammer dat ik Battle Born en Flesh and Bone nu niet live heb kunnen zien, zeker omdat ik Battle Born echt een tof album vond.

Vond je FHOO goed live? Ik vond het wel geschikt voor de festivals (een makkelijk nummer dat je niet hoeft te kennen om toch mee te zingen :p), maar hoort zeker niet bij de betere nummers van Battle Born imo. Verder is dit de beste setlist die ze kunnen wegzetten waarschijnlijk, op Forever Young, FHOO en de Sams Town selectie na (vind het echt onbegrijpelijk dat ze een wereldnummer als Sam's Town niet meer live spelen).
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Battle Born was echt fantastisch live, mijn favoriet van het album en Brandon nog ff een hand kunnen geven ;). Battle Born was zeker een tof album, maar komt nog lang niet tot Sam's Town, Hot Fuss en Sawdust. Wel een stuk beter dan Day & Age.

Ja, live is hij heel goed. Misschien scheelt het ook dat ik me toen pas echt begon te realiseren waar ik was XD. Op CD vind ik hem ook minder, maar ben hem nadat ik ze live gezien had meer gaan waarderen.
Ik baalde ook best wel dat ze Sam's Town niet speelden, maar ik had 'm ook niet verwacht. Die Forever Young cover was trouwens wel echt heel vet om te zien hoor. Dit is gewoon een setlist met de hits, voor landen waar ze niet onsterfelijk zijn ;)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Haha ja heb de filmpjes teruggezien. Stond je op de eerste rij?

Ik baal wel dat ik er niet bij was, zat er nog over te twijfelen maar ik was toen nog niet zo'n enorm grote fan als een maandje later eigenlijk. Ben het wel eens over je albumranking, hoewel ik Sawdust nog wel onder Battle Born zou zetten. Vind Battle Born wel ook het beste nummer van het album, hoewel ik ook graag nog wel iets als Matter of Time, Rising Tide of Deadlines and Commitments had willen zien.

Forever Young deden ze idd ook op Pinkpop, was wel gaaf, maar dat was het enige nummer die avond dat ik de tekst minder goed kende dan de rest van het volk daar XD.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik stond 2/3e rij. Heb toen vanaf 13.00 in de kou staan wachten voor die plek. Had ook 1e kunnen staan, maar nu stond ik bij mensen die ik al wachtend ook al had gesproken dus was ook prima.

Hahaha ja klopt, was ook de enige voor mij die ik niet van voor tot achter kende. Rising Tide vind ik dan wel het zwakste nummer van Battle Born, Ik had t tof gevonden als ze Prize Fighter hadden gedaan. Dat is een heel tof nummer!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken