Rock Werchter 2017 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2017 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 5490 reacties, heeft 251 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Joslittel 1 jaar, 9 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 4926 tot 4950 (van in totaal 5490)
  • Auteur

jefferke

Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.

Yep, dat denk ik ook of ze konden hem gewoon echt niet strikken. Glastonbury heeft hem nl ook niet terwijl hij wel op Forbidden Fruit en Primavera staat. Waar had Bon Iver overigens moeten staan als Massive Attack barn head was voor zaterdag? Vrijdag tegenover Radiohead? Zondag tegenover Alt-J/Foo’s? Donderdag tov KoL/AF, dat zouden nog ’s clashes zijn geweest haha
    Dat Paak afzegt voor DTRH maar in het zelfde weekend wel op Glastonbury staat gaat er voor mij eerlijk gezegd niet in.. Kan Frank Ocean daar btw ook bij dat lijstje?

Wat als Massive Attack dance afsluiter was op donderdag? De anderen op de andere 2 dagen stonden en dat diede zaterdag gewoon zo gepland was.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

Paddy

Oke, ik noem Massive Attack, Anderson Paak en Bon Iver als afzeggingen van dit jaar.

Yep, dat denk ik ook of ze konden hem gewoon echt niet strikken. Glastonbury heeft hem nl ook niet terwijl hij wel op Forbidden Fruit en Primavera staat. Waar had Bon Iver overigens moeten staan als Massive Attack barn head was voor zaterdag? Vrijdag tegenover Radiohead? Zondag tegenover Alt-J/Foo’s? Donderdag tov KoL/AF, dat zouden nog ’s clashes zijn geweest haha
    Dat Paak afzegt voor DTRH maar in het zelfde weekend wel op Glastonbury staat gaat er voor mij eerlijk gezegd niet in.. Kan Frank Ocean daar btw ook bij dat lijstje?

Wat als Massive Attack dance afsluiter was op donderdag? De anderen op de andere 2 dagen stonden en dat diede zaterdag gewoon zo gepland was.

Kol en Arcade Fire zijn toch al tijden aangekondigd. Denk dat ze het festivalterrein eerder dicht willen hebben ter promotie van het feestje op de Hive.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Martin

Antwoord op Facebook pagina van RW17 :
    Rock Werchter
    –> Still a few spots to be filled in for Friday 30 June and Sunday 2 July. Stay tuned

Rob

Heeft iemand enig idee tot hoe laat het feest in the hive feesttent door gaat? In 2014 vonden wij dat een behoorlijke deceptie. En nu er dit jaar geen dance afsluiters zijn mogelijk begin ik mij wel zorgen te maken 😉

Heemstock

Heeft iemand enig idee tot hoe laat het feest in the hive feesttent door gaat? In 2014 vonden wij dat een behoorlijke deceptie. En nu er dit jaar geen dance afsluiters zijn mogelijk begin ik mij wel zorgen te maken ?

No worries, in 2015 was dat al stuk beter. Ik meende tot 4 uur. In 2014 was het een aanfluiting: o.a. middenin ‘Killing in the name of’ afkappen omdat het tijd was. Nota bene op het moment dat de tent vol stond met uitzinnige NL’ers nadat het Nederlands Elftal door was op het WK. Met gevolg: iedereen baldadig, een groot fluitconcert en mensen die in de nok van de tent wilden klimmen haha. Voor diegene die er vorig jaar was: was The Hive in 2016 hetzelfde als in 2015?

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 / Lowlands '19

JB.

mensen die in de nok van de tent wilden klimmen haha.

Zo, dat was een partijtje gevaarlijk zeg. Dat daar geen ongelukken mee zijn gebeurt, al die dronken lui die echt 15 meter in de lucht hingen.

Rock Torhout

Kasabian dus in november in Vorst Nationaal. Was wel te verwachten dat ze toch ergens in België zouden spelen dit jaar.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

Magical12

Toch nog een Belgische naam bij misschien? Terugkeer Millionaire officieel, plus optreden BKS …

PKP: 2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016, 2017
    RW: 2008,2009,2010,2011,2012,2015,2016, 2017, 2018

Rock Torhout

Hmm, interessant inderdaad! Kan ik wel heel moeilijk plaatsen eigenlijk. Kan zowel main stage opener worden (hoewel die wss te groot zijn), of eventueel KlubC headliner tijdens Radiohead… dat zou wel serieus balen zijn 😮

Edit: gezien de beperkte plaatsen die nog vrij zijn voor Werchter, geef ik ze wel meer kans op een ander festival, of zelfs een zaaloptreden.
    Edit2: Ze spelen blijkbaar in juni in de Botanique in Brussel… maakt de kans dat ze op Werchter spelen niet meteen groter.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Rock Torhout.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Rock Torhout.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

mattman
    Moderator

Hmmm. Ik denk dan spontaan aan Pukkelpop. In Limburg kunnen ze een thuismatch spelen. Zou me zelfs verwonderen als ze daar NIET staan nu.

Leuk nieuws wel!

Medic92

Ik zat eens even naar het tourschema van Biffy Clyro te kijken. Die gasten staan 30 juni in Frankrijk op 200 km van Werchter af en hebben daarvoor alleen Glastonbury wat op z’n laatst de 25ste kan zijn. Na de 30ste hebben ze dan 2 juli weer een optreden in Zwitserland. Toch ongeloofelijk als ze niet voor Werchter zijn geboekt terwijl ze zo dicht in de buurt zijn en dan makkelijk de 29ste zouden kunnen optreden. Het is ook niet zo dat ze niet 2 dagen achter elkaar willen optreden, want op 8 augustus staan ze in Duitsland en de 9de in Zweden. Fingers crossed?

jefferke

Ik zat eens even naar het tourschema van Biffy Clyro te kijken. Die gasten staan 30 juni in Frankrijk op 200 km van Werchter af en hebben daarvoor alleen Glastonbury wat op z’n laatst de 25ste kan zijn. Na de 30ste hebben ze dan 2 juli weer een optreden in Zwitserland. Toch ongeloofelijk als ze niet voor Werchter zijn geboekt terwijl ze zo dicht in de buurt zijn en dan makkelijk de 29ste zouden kunnen optreden. Het is ook niet zo dat ze niet 2 dagen achter elkaar willen optreden, want op 8 augustus staan ze in Duitsland en de 9de in Zweden. Fingers crossed?

29ste en 1ste zijn volzet volgens de organisatie. Er komen enkel nog namen op vrijdag en zondag. Uitgesloten dus.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

Yannick

Als je als band kan kiezen op een zoveelste middagspot in België of een iets hogere spot in Zwitserland of wherever dan ja, is de keuze volgens mij niet zo moeilijk.

maxim devos

Iemand die weet of er nog tickets zouden bijkomen voor de zaterdag?
    Door omstandigheden zou ik nu toch kunnen gaan, enkel die dag…

Spdrlnd

@mxmdvs er is een wachtlijst, staat wel op de site van Werchter zelf, meestal komen vlak voor het festival nog wel wat tickets beschikbaar van mensen die opeens niet meer kunnen.

maxim devos

@mxmdvs er is een wachtlijst, staat wel op de site van Werchter zelf, meestal komen vlak voor het festival nog wel wat tickets beschikbaar van mensen die opeens niet meer kunnen.

Bedankt voor de tip, ik sta intussen ingeschreven.
    Vingers kruisen nu maar?

visdave34
    Moderator

Bedankt voor de tip, ik sta intussen ingeschreven.
    Vingers kruisen nu maar?

Ik zou ook Ticketswap in de gaten houden (https://www.ticketswap.nl/event/rock-werchter-2017/saturday/23b907de-1dff-4701-b346-d48b85b02aed/56909). Daar kun je je inschrijven voor notificaties wanneer er kaarten te koop worden aangeboden. Moet je wellicht wel snel reageren.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Yannick

Moet je wellicht wel snel reageren.

Onmogelijk daar smh

Joe

Ik weet niet of ze al helemaal afgeschreven waren maar Fleet Foxes spelen in de AB in November.

Romy

Onmogelijk daar smh

Onmogelijk is een understatement haha. Elke keer als ik de app open, nog geen seconde na een notificatie, krijg ik al de melding dat het kaartje of al afgerekend wordt of zelfs al verkocht is. Hopen dat er in de loop van de tijd wat meer tickets op ticketswap gezet worden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Romy.

Shhh.. Be quiet, you might piss somebody off.

Spdrlnd

Onmogelijk daar smh

Onmogelijk is een understatement haha. Elke keer als ik de app open, nog geen seconde na een notificatie, krijg ik al de melding dat het kaartje of al afgerekend wordt of zelfs al verkocht is. Hopen dat er in de loop van de tijd wat meer tickets op ticketswap gezet worden.

Niet geheel onmogelijk, ‘gewoon’ geluk hebben. Mij is het wel een aantal keer gelukt om tickets te scoren, maar je moet puur geluk hebben dat je op het juiste moment kijkt. Zeker zo ver voor het evenement, een week van te voren wordt het al wat gemoedelijker.

FMennen

Foster the People kondigde vandaag een wereld tour aan, maar nog geen Belgische datum. Weet alleen niet of dat nog in het schema van Werchter past wat we nu hebben.

Yannick

Onmogelijk daar smh

Een vriend van me denkt dat er hoarders zijn die via een bepaalde script automatisch eerste op de advertentie klikken en ze daarna voor de maximum prijs van Ticketswap (ik denk 288?) ze doorverkopen. Gisteren om half 12 (!) kwam er een eentje vrij en toen ik die opende was die ook al weer weg. Ik bedoel op zo’n uur, kom op nou :-p

@spdrlnd Wel als het u weer lukt en op overschot zit, wil ik ze best overkopen 😀

Yannick

Ook geen Father John Misty, jammer toch zenne. Ik denk dat we minstens The Avalanches gaan krijgen

Yannick

77 new acts have been announced today! The additions include The XX, The Avalanches, Slowdive, Nicolas Jaar, Anthrax, The Jesus and Mary Chain, Halsey, Royal Blood, Icona Pop and Future Islands.
    THE 73 NEW ACTS ARE:

THE XX

ANTHRAX THE AVALANCHES FUTURE ISLANDS HALSEY ICONA POP THE JESUS AND MARY CHAIN NICOLAS JAAR RESIDENTE ROYAL BLOOD THE SAVAGE ROSE SEUN KUTI & EGYPT 80 feat. YASIIN BEY SLOWDIVE

’68 75 DOLLAR BILL ACID ARAB ALEX CAMERON ALSARAH & THE NUBATONES AUTHOR & PUNISHER AYIA BABY WOODROSE BAIANASYSTEM BASOKIN BICEP BOTANY CANCER CIRCUIT DE YEUX DEBASHISH BHATTACHARYA DISCWOMAN (UMFANG + DJ HARAM + VOLVOX) EMIL STABIL FIRST HATE HAMID EL KASRI GNAOUA ENSEMBLE feat. JUSTIN ADAMS HAMILTON LEITHAUSER HUN SOLO IBAAKU IDLES IFRIQIYYA ELECTRIQUE JAH9 JANKA NABAY & THE BUBU GANG JULIA JACKLIN KAREN ELSON KARL WILLIAM KREPT & KONAN KSIĘŻYC LA MAMBANEGRA LIL UZI VERT LORENZO WOODROSE MAMMÚT NOGA EREZ NOISIA ‘OUTER EDGES’ NONAME OATHBREAKER PHLAKE SHAME SIGRID WEYES BLOOD AARON LEE TASJAN
    – Roskilde

Voor mijn part beste line up van Europa deze zomer, of toch één van de beste.. Damn

25 berichten aan het bekijken - 4926 tot 4950 (van in totaal 5490)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.