Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627


Rock Werchter 2016

Datum: 30 juni (do) - 3 juli (zo) (terug naar het oude weekend)
Locatie: Werchter
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/rock-werchter-programma-2016/
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik ben vrij zeker dat Pearl Jam, Foo Fighters en Editors al vast liggen.

Haha nu al vrij zeker zijn is wel gevaarlijk ;) Al zal Foo Fighters inderdaad wel komen en Editors zie ik ook wel gebeuren.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
wat een heerlijke editie was het dit jaar. Volgend jaar mogen van mij foo fighters, coldplay, editors en linkin park headlinen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Schrijf ook maar op wegens nieuwe plaat: Bastille, The National, The XX, Rudimental, Netsky, Major Lazer, Tame Impala, James Blake, Vampire Weekend, eventueel Disclosure.
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Schrijf ook maar op wegens nieuwe plaat: Bastille, The National, The XX, Rudimental, Netsky, Major Lazer, Tame Impala, James Blake, Vampire Weekend, eventueel Disclosure.

Aanvullen met Stereophonics, Joss Stone, Foals, Wolf Alice, Metric, Disclosure, Lana del Rey, Offspring, Kurt Vile.

Verder wellicht ook een terugkeer van Ben Howard na dit jaar.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Foo Fighters lijkt bijna een zekerheid. Coldplay en Pearl Jam zijn ook sterkte geruchten. Bruce Spingsteen zou ook zomaar kunnen al hebben ze dat nog niet gedaan. U2 is ook zeker een optie denk ik. Editors ja lijkt me ook een serieuze optie. En dan komen er vast nog meer kanshebbers. Bands die gaan touren waarvan wij het nog niet weten. Kortom het kan echt nog alle kanten op, hopelijk gaat of PP of RW voor mij met een toffe line-up komen :)
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Ik gok op Editors Coldplay Foo Fighters en een 'nieuwe' headliner zoals Mumford and Sons er dit jaar 1 was
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Headliners: Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam, Editors.
Dance afsluiters: Major Lazer, Netsky.
Overig: Imagine Dragons, Bastille, Disclosure, Ben Howard, Sam Smith, Typhoon.

Wellicht QOTSA weer een keer op Werchter? De laatste keer is inmiddels ook alweer 2011.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik ga voor Foo fighters, Coldplay, Rammstein en red hot chili peppers als headliners :)
Verder hoop ik dat Qotsa, the killers, Tool en Slayer komen!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Altijd leuk speculeren wanneer alles nog mogelijk is :p Doe mij maar Foo Fighters, Rammstein, Coldplay en QOTSA om het nog enigszins realistisch te maken xD

Ik denk dat het vooral afhangt van hoeveel geld de Europese festivals bij elkaar kunnen schrapen om te zorgen dat bands niet naar US gaan waar festivals steeds populairder worden. Jammer dat ze net een paar nieuwe tenten hebben gekocht die nu al te klein zijn, anders mochten ze de capaciteit wel wat omhoog gooien om wat meer geld binnen te harken.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Had Jack White geen nieuw project, misschien hij kanshebben
Blur/Gorillaz/Damon Albarn misschien
Daft Punk?
Foo Fighters lijkt me ook zekerheid
verwacht ik ook nog: Editors, Coldplay Ed Sheeran
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik hoop dat in tegenstelling tot Pinkpop waar de pop-headliner goed werkte ze bij Rock Werchter geleerd hebben van hun Pharrel Williams fout en 4 fatsoenlijke acts boeken volgend jaar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Rage Against The Machine zou wel meesterlijk zijn.

Ik verwacht naast de Foo's, Editors. Misschien nog Blur en Coldplay. Al heb ik liever Metallica en Rammstein.
Pearl Jam wordt veel genoemd, maar ik twijfel zelf of die dan überhaupt touren. Moet er niet eerst een nieuw album uitkomen?
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
Ik hoop dat in tegenstelling tot Pinkpop waar de pop-headliner goed werkte ze bij Rock Werchter geleerd hebben van hun Pharrel Williams fout en 4 fatsoenlijke acts boeken volgend jaar.

Pharrell was toch een slechte dansafsluiter en Mumford & Sons de headliner?
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
voor mij hetzelfde: foo fighters, editors, coldplay
en dan gok ik ook nog op dEUS die exclusief wordt aangekondigd met 'hun grootste show ooit' of iets in die aard

dit jaar was het inderdaad weeral fantastisch ondanks de afzeggingen.
 

FrankK

Playlistbediener
6 feb 2014
13
0
Doe mij maar Arcade Fire als 'nieuwe headliner'. Hopelijk touren ze weer nadat Werchter ze in 2014 gemist heeft.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>
Ik hoop dat in tegenstelling tot Pinkpop waar de pop-headliner goed werkte ze bij Rock Werchter geleerd hebben van hun Pharrel Williams fout en 4 fatsoenlijke acts boeken volgend jaar.

Pharrell was toch een slechte dansafsluiter en Mumford & Sons de headliner?

(dans)afsluiter en (co)headliner zijn labels die wij aan acts geven maar bedoel te zeggen dat een dag met M&S en Pharrel Williams als twee grootste namen niet uitverkocht. Vorig jaar verkocht de dag met Arctic Monkeys en Paolo Nutini als minste dag nog 3 maanden van te voren uit. Op Pinkpop verkocht de dag met Robbie Williams in no-time uit en de dag met Muse niet. Blijkbaar willen Nederlanders liever wat meer pop (of gaan naar BKS) en Belgen meer rock.
 

Kasper

Campingartiest
20 feb 2015
61
4
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kasper wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Shaverion wrote:</div>
Ik hoop dat in tegenstelling tot Pinkpop waar de pop-headliner goed werkte ze bij Rock Werchter geleerd hebben van hun Pharrel Williams fout en 4 fatsoenlijke acts boeken volgend jaar.


Pharrell was toch een slechte dansafsluiter en Mumford & Sons de headliner?


(dans)afsluiter en (co)headliner zijn labels die wij aan acts geven maar bedoel te zeggen dat een dag met M&S en Pharrel Williams als twee grootste namen niet uitverkocht. Vorig jaar verkocht de dag met Arctic Monkeys en Paolo Nutini als minste dag nog 3 maanden van te voren uit. Op Pinkpop verkocht de dag met Robbie Williams in no-time uit en de dag met Muse niet. Blijkbaar willen Nederlanders liever wat meer pop (of gaan naar BKS) en Belgen meer rock.

Dat laatste klopt wel. Verschil in de auto tussen 3FM en Studio Brussel was toch wel aanwezig. Brussel draait een stuk meer rock dan 3FM. Al kwamen er vage dingen bij als een verjaardagsliedje van Samson en Gert.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken