Rock Werchter 2015 - Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
hoewel ik echt heel erg fan ben, moet je echt Kings Of Leon hier niet bij stoppen. die komen niet weer volgend jaar en anders begaat RW een grote fout. verder heel veel grote namen, maar heb nu nog echt geen idee wie wel en wie niet zouden komen :p
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Even een reactie uit de losse pols:

Muse -> Dit jaar weinig opgetreden. Het zou kunnen dat ze volgend jaar weer festivals gaan doen en als dat zo is is Werchter zeker een kanshebber om ze te strikken.

Coldplay -> Hebben een nieuw album en zullen vast gaan touren. Maar het zou me niks verbazen als ze liever kiezen voor een Arena-tour.

Foo Fighters -> Komen ook met een nieuw album en lijkt me zeker een grote kans te maken voorlopig.

Queens of the stone age -> Euhm ja hier kan ik eigenlijk weinig zinnigs over zeggen.

Blink-182 -> Kan ik ook weinig zinnigs over zeggen, maar zou ze wel graag nog eens zien.

Arcade Fire -> Eigenlijk een van de grote afwezigen dit jaar. Geen idee of ze volgend jaar weer festivals gaan doen.

The killers -> Geen idee, daar weten andere op dit forum meer over te melden.

The national -> Geen idee

Editors -> Editors zouden dan een beetje de nieuwe Kings of Leon worden. Ik sluit het niet uit, maar als ik Werchter was zou ik het niet doen.

Kings of leon -> Lijkt me heel sterk gezien de commentaren die dit jaar kwamen. Niettemin vond ik ze wel een stuk overtuigender dan de vorige keer dat ik ze zag.

Alt-J -> Geen idee

2 Many Dj’s -> Geen idee

The Gaslight Anthem -> Komen binnenkort met een nieuwe cd, zou dus zeker zomaar kunnen.

Elbow -> Geen idee

dEUS -> Geen idee

The Who -> Zou natuurlijk een mooie naam zijn op het affiche, maar ik denk wel een prijzige band en wie zit er nog op te wachten? Ik heb ook geen idee of ze gaan touren.

Kasabian -> Geen idee

Rise Against -> Geen idee

Steve Aoki -> Geen idee

Snow Patrol -> Zouden dit jaar met een nieuw album komen. Voorlopig nog niks over bekend. Zou dus kunnen zijn dat er nog wel een nieuw album komt en dan zou het me niet verbazen als ze op RW staan al zijn ze volgens mij minder populair in België dan in Nederland.

Lily Allen -> Geen idee

The Blackbox Revelation -> Geen idee

Radiohead -> Ik weet niet of er tourplannen zijn en ook niet of er een nieuw album komt.

Morrissey -> Geen idee

Tenacious D -> Geen idee

Pennywise -> Geen idee

The Kooks -> Deden dit jaar onder andere Pinkpop (en ook Pukkelpop). Zijn wel echt over de top, maar meer nuttigs kan ik er niet over zeggen.

50 Cent -> Geen idee

Lenny Kravitz -> Was een heet gerucht voor Pinkpop dit jaar. Zou dus wel kunnen.

Kendrick Lamar -> Geen idee

AC/DC -> Geruchten gaan dat ze op Glastonbury staan en dan zou RW ook zomaar kunnen.

Adele -> Geen idee, doet zij festivals?

Azealia Banks -> Geen idee

Bob Dylan -> Ik weet niet of hij wel festivals zal doen en of het nog de moeite waard is.

The Cure -> Geen idee of er tourplannen zijn. Wel een toffe band!

Fun -> Geen idee

Garbage -> Geen idee

Guns & Roses -> Geen idee

Iron Maiden -> Geen idee

Kanye West -> Geen idee

Knife Party -> Geen idee

Lil Wayne -> Geen idee

Limp Bizkit -> Waren dit jaar al in Europa in de zomer, geen idee of ze dat weer doen.

The Offspring -> Geen idee

Red Hot Chili Peppers -> Waren al geruchten voor dit jaar, zou dus kunnen volgend jaar imo.

Tool -> Tja, er zijn altijd geruchten omtrent Tool en ze komen nooit. Ook nu lijkt me de kans erg klein.

Weezer -> Geen idee

The Wombats -> Geen idee
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The Killers gaan sowieso NIET komen. Big Talk(sideproject van drummer Ronnie Vannucci) en Brandon Flowers zijn op z'n minst halverwege het opnameproces. Brandon Flowers zie ik wel komen, maar daar denk ik toch eerder aan een clubtour(Tivoli en AB bijvoorbeeld). Big Talk is de vorige keer niet eens deze kant op gekomen volgens mij dus die kans is nog kleiner. Vooralsnog geen nieuws over een solo album van bassist Mark Stoermer, waar de vorige keer niet of amper mee getourd is.

The Gaslight Anthem zou zeer goed kunnen lijkt mij. Ik denk alleen eerder dat ze dan Pukkelpop en Lowlands pakken. Ze zitten in November al hier in de buurt en ik denk dat ze daardoor het publiek iets langer laten wachten.

Editors zou ik wel weer vet vinden, al zou ik het als Werchter zijnde niet doen, met het commentaar dat ze dit jaar al op KoL kregen.

The National verwacht ik niet. Ze hebben er al twee festivalzomers in Europa op rij op zitten en ik denk dat het wel tijd wordt voor rust en eventueel een nieuw album.

voor QOTSA geldt eigenlijk het zelfde als voor The National

Kings of Leon zou echt te treurig voor woorden zijn...

van de namen Muse, Coldplay, Foo Fighters verwacht ik er sowieso wel 1. Ik zou mijn geld dan toch op Muse inzetten: Muse vooraan in de festival zomer(Pinkpop, Werchter), Coldplay stadions en Foo Fighters laat(Lowlands, Pukkelpop).
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
lange lijst. maar laat ik ook maar even delen wat ik denk..

Muse: album komt volgend jaar uit, waarschijnlijk in de zomer. ik gok dat ze paar festivals gaan doen. Werchter maakt opzich wel een kans. Heb alleen het idee, dat het aantal festivals wat ze gaan doen beperkt wordt en dat het of Pinkpop wordt of Werchter.
Coldplay: net een nieuw album uit, komt blijkbaar met nog een nieuwe volgend jaar? en dan pas touren. ik denk eigenlijk geen Coldplay op festivals, maar hun eigen shows.
Foo Fighters: album komt binnenkort uit. Ik denk als ze dit najaar geen shows meer gaan doen hier (het kan nog, december/november, klein aantal shows in arena's bijv) dan is de kans echter groot dat ze Werchter gaan doen. aangezien ze Werchter al lang niet meer gedaan hebben, en nooit als headliner. zie ik dit wel gebeuren.

Queens of the stone age: hebben 2013 en 2014 veel shows gedaan. gaan werken aan nieuw album dit jaar, of die klaar is volgend jaar. vast wel. of ze dan ook komen op de festivals weer, geen flauw idee. het kan wel.
Blink-182: geen idee, geen grote fan van de band. maar tsja why not..
Arcade fire: Nee, die komen denk ik niet. gewoon een gevoel.. veel shows gedaan dit jaar. vind niet echt een band die veel tourt met een album, maar kan het ook verkeerd hebben.
The killers: zie ik niet gebeuren. Zouden dit jaar een ''break'' hebben, die was er niet echt. paar shows hier en daar deden ze. kan dat ze dit volgend jaar ook doen, maar verwacht dat ze eerder meer op de solo dingen gaan focussen volgend jaar.
The national: hmmm, tsja ik verwacht ze niet echt eigenlijk. staan op Pukkelpop dit jaar.. kan wel. maar verwacht het niet.
Editors: Het kan allemaal met Editors en Werchter! kans zit erin. maar of het echt gebeurt? geen idee. kan soort Kings of Leon verhaal worden met deze band.
Kings of leon: Nee, die komen echt niet weer volgend jaar.
Alt-J: Ja, die komen denk ik wel. nieuw album komt uit binnenkort.
2 Many Dj’s: i have no idea.
The Gaslight Anthem: nieuw album, shows in het najaar, ja goede kans denk ik.
Elbow: Ja, denk dat ze wel komen dit jaar. de lek van shows met dit nieuwe album.. gok ik misschien iets meer volgend jaar.
dEUS: geen idee
The Who: misschien... althans, ik denk dat die shows in the UK het enigste zijn met deze tour. althans dit jaar zeker weten, volgend jaar kunnen ze wel ineens grote shows/festivals doen in europa. dus ik schrijf nog niet helemaal af..
Kasabian: Zie ik wel komen. nieuw album, najaar shows... grote kans.
Rise Against: Kan ook wel. dezelfde redenen als ik geef voor Kasabian.
Steve Aoki: geen idee
Snow Patrol: Zie ik wel komen, nieuw album volgend jaar. Ik zie ze wel headlinen zelfs eventueel.
Lily Allen: Zou goed kunnen.
The Blackbox Revelation: geen idee
Radiohead: Het kan wel. ook nieuw album, maar denk dat die pas later in 2015 uitkomt en shows in arena's en geen festivals.
Morrissey: Geen idee. zou wel tof zijn!
Tenacious D: ook geen idee. maar zou leuk zijn.
Pennywise: touren met Rise Against in het najaar geloof ik. kan ook wel
The Kooks: Nee, die komen niet denk ik.
50 Cent: beetje vreemd? zeg nooit nooit. :p
Lenny Kravitz: Kan wel ja. Al zie ik hem eerder staan op Boutique of Tw Classic om een grote naam te supporten ofzo.
Kendrick Lamar: I have no idea.
AC/DC: het kan. maar denk het niet. die doen denk ik eerder een eigen show in Belgie, zoiets als Boutique of Classic... dat denk ik.
Adele: Nee. is geen tour mens en festivals zie ik ook niet zo snel.
Azealia Banks: geen idee. het kan
Bob Dylan: Zou wel tof zijn. al is hij live niet zo heel goed meer.
The Cure: Geweldige band. doen zo'n beetje waar ze zin in hebben, dus het kan allemaal.
Fun: geen idee. blijf maar weg!
Garbage: zou ik erg leuk vinden. het kan denk ik
Guns & Roses: Nee, zie ik niet gebeuren.. iets voor graspop denk ik.
Iron Maiden: Na die ene keer op Werchter zal geen 2de x gebeuren denk ik. en gaan niet weer Graspop enz. doen lijkt me.
Kanye West: Tsja, zou wel tof zijn. kan wel opzich. als hij geen te hoge eisen heeft ofzo. :p
Knife Party: Geen idee. maar het kan prima als ze nieuw album hebben ofzo.
Lil Wayne: Nee dankje!
Limp Bizkit: die touren ook elk jaar dus ja waarom niet?
The Offspring: lijkt me tof. verder geen idee
Red Hot Chili Peppers: geruchten dit jaar, nieuw album volgend jaar. dus ze maken zeker kans..
Tool: elk jaar geruchten, zowel tour als album. zou erg gaaf zijn. maar goed of het gebeurt is iets anders.
Weezer: nieuw album komt eraan. dus ja zou niet zien waarom dat niet kan?
The Wombats: nee, denk ik.

zo. :p
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Kings of Leon, Editors, The National, QOTSA en Iron Maiden touren nu al (meer dan) twee jaar, dus die zullen wel pauze nemen denk ik.

Ter info: The Who tourt zeker in 2015, hebben ze zelf al bevestigd. Het wordt hun afscheidstour. The Cure komt normaal dit jaar nog met een nieuw album en verwacht wordt dat ze ook gaan touren.

Mijn (vroege) prognose inzake headliners: een dag Muse, een dag Foo Fighters, een dag The Cure en een dag Lenny Kravitz gecombineerd met bv. Snow Patrol. AC/DC op TW Classic, Coldplay op Boutique. The Who en Paul McCartney (deze naam hier nog niet gelezen, maar gaat zeker Europa nog aandoen met zijn Out There! Tour) worden in het Sportpaleis geplaatst.

Ik denk dat ze voor Foo Fighters een speciale inspanning zullen doen omdat het al van 2005 geleden is dat ze Werchter nog eens aandeden. Volgens mij liggen Foo Fighters zelfs al vast.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Everyknight denkt er bijna het zelfde als mij over haha!

Elbow zie ik er trouwens tussen staan: de frontman is bezig met een solo project. Dus die kan je sowieso al afschrijven met Elbow.

Blink-182 geeft dit jaar gezegd enkel headline show te doen, en ik heb geen idee hoe ze daar volgend jaar over gaan denken. Een ding weet ik wel, die krijgen ze niet op Werchter. Ook blijft het maar de vraag of ze touren na dit jaar.

Guns'N Roses staat lekker op Graspop als die nog komen. Maiden zal niet meer touren, die zijn al twee jaar achter elkaar bezig en al behoorlijk op leeftijd, gok dat die wat rust pakken.

Bob Dylan zou ik bijna jammer vinden als die komt. Al jaren fan, maar laat hem alsjeblieft in een zaal spelen. Daar is het volledige publiek geïnteresseerd in de man en hij heeft gewoon geen echte festival show. Maar dat is mijn mening.

50 Cent, serieus? Man laat weg laat weg.

2 Many Dj´s of Soulwax heeft een soort van vage ruzie met Werchter. Ik weet niet meer precies wat er gebeurd was, maar er is wat voorgevallen waardoor ze niet meer op Werchter willen spelen.

Mijn voorspelling voor Werchter, Foo Fighters - Radiohead - Muse - Coldplay. Classic voor Paul McCartney en Boutique voor AC/DC

Tenacious D, Alt-J, The Gaslight Anthem, Milky Chance, Noel Gallagher hebben denk ik ook een plek op het affiche

 
3 dec 2013
410
0
Niet normaal wat voor een onzin ik allemaal gemaild krijg! op de website ishetalwerchter.nl staat een contact formulier. Daar worden door sommige mensen hele nuttige dingen heen gestuurd die dan op de FB en site komen, maar ik kreeg zelfs een mail dat The Beatles weer bij elkaar zoude komen haha en dat de ORGINELE queen weer ging touren.. ( dat was niet eens 1 mail en niet eens van de zelfde haha ).

Maar ik kreeg bijvoorbeeld wel de mail met een linkje dat de zanger van Elbow inderdaad een "solo" op aan het nemen is, maar onder tussen wel aan het schrijven voor Elbow. Dus die is nog niet 100% van het lijstje maar wel grote kans dat die van de lijst af kan.

Dit is trouwens helemaal geniaal:

Hallo,

Ik wil evn door gevn dat jij grote akt over de hoofd ziet!
Metalaca komt dat is bevestigd door dat site van Rock Werchter!
Dus iedreen die vorig jaar heeft gemist kan volgnd jaar kome kijken!

doei

(Sorry als dit een mail is van iemand hier bijvoorbeeld of een lezer, maar dit vind ik zo grappig. die (jij) heeft op de website van dit jaar het nieuws zitten lezen haha en dan die fouten en zinsopbouw, ik kan niet al te lekker zinnen maken. Maar als ik dit zie! lukt het mij nog vrij aardig! haha )

Fonnekes eerder geplaatste post:

Heeft er al iemand wat geruchten gehoord over nieuwe editie van Rock werchter?

Deze namen kom ik op meerdere plekken tegen:

Muse
Coldplay
Foo Fighters
Queens of the stone age
Blink-182
Arcade fire
The killers
The national
Editors
Kings of leon
Alt-J
2 Many Dj’s
The Gaslight Anthem
Elbow
dEUS
The Who
Kasabian
Rise Against
Steve Aoki
Snow Patrol
Lily Allen
The Blackbox Revelation
Radiohead
Morrissey
Tenacious D
Pennywise
The Kooks
50 Cent
Lenny Kravitz
Kendrick Lamar
AC/DC
Adele
Azealia Banks
Bob Dylan
The Cure
Fun
Garbage
Guns & Roses
Iron Maiden
Kanye West
Knife Party
Lil Wayne
Limp Bizkit
The Offspring
Red Hot Chili Peppers
Tool
Weezer
The Wombats

Wat denken jullie dat er wel of niet gaat komen van deze lijst?


Gr.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
zou wel echt een stunt zijn de Originele Queen :p
 
3 dec 2013
410
0
zou wel echt een stunt zijn de Originele Queen
icon_razz.gif

Echt wel hahah !!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Originele Jimi Hendrix dan ook maar doen?

Nu even on-topic. Als ik nu een gok op de headliners voor volgend jaar zou mogen doen zou ik zeggen:

Foo Fighters - laatste twee Europa tours waren in augustus, lijkt me toch dat ze een keer gaan kiezen voor het seizoen juni-juli. Moeten ze natuurlijk wel eerst een Europese tour bekend maken.

Coldplay - verwacht een zelfde soort tour als Pearl Jam dit jaar.

Snow Patrol - weet niet of ze headline positie kunnen waarmaken in Belgie, maar toch gok ik erop. Dan wel in combinatie met een sterke sub/co-headliner. Gok op Kasabian dan.

Verwacht nog een 'oldie' als laatste headliner - wie van de 'oldies' weet ik niet, denk dat deze 'oldie' nog geen tourdata bekend heeft gemaakt.

Daarnaast hoop ik de volgende namen:
Weezer - weet niet hoe lang het is geleden dat die in Europa optraden, maar ik wil ze graag nog ooit eens zien. Ze komen in ieder geval met een nieuw album.
The Gaslight Anthem - lijkt een geschikte eind-middag opvulling als hapklare rock. Nieuw album, dus kans zit er in.
Wilco - volgens mij nog geen plannen, maar dit lijkt me toch een mooie naam om in The Barn een mooi concert te geven.
Calexico - zelfde verhaal als Wilco.
Alabama Shakes - vorige keer op Werchter aangename verrassing en ze hebben een nieuw album gepland voor begin 2015. Leuke Barn naam denk ik.
The War on Drugs - maken deze tour indruk, indien ze volgend jaar weer op tour gaan lijkt het me een zeer welkome toevoeging.
Queens of the Stone Age - hoop het echt, maar denk het niet omdat ze al twee jaar achter elkaar in Europa hebben getourd.
Fink - goede singer-songwriter die met zijn meest recente album toch wel zieltjes heeft gewonnen. Indien er een tour komt volgend jaar, mag hij van mij best langskomen.
Mando Diao - staat al een tijd op mijn to-see list en het is er nog steeds niet van gekomen. Volgend jaar dan?
First Aid Kit - ligt lekker in het gehoor op het begin van de dag. Klub C wellicht?

Ben er vast een hoop vergeten, maar voor nu vast een interessant rijtje (mijn inziens) die toch wel kans maken voor volgend jaar.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
originele Queen, mss even vragen of hij kan tijdreizen? Ik wil ze nog wel een keer zien ;)

ik hoop heel erg op Foo Fighters en Kasabian, zijn voor mij van deze namen toch wel de highlights. Muse natuurlijk ook maar daar durf ik niet eens op te hopen eigenlijk.

Ik denk dat de hardrock/metal headliner voor Glastonbury ook headliner gaat zijn op Werchter
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Headliners..?

FooFighters denk ik ook sowieso, tijdje geleden dat ze Werchter hebben gestaan en nieuw album. die zullen wel Pinkpop, Roskilde, Rock Werchter en Glastonbury doen volgend jaar gok ik
Coldplay ook een goede kans, maar zie het zo gebeuren dat ze alleen een arena tour gaan doen en geen festivals.
Snow Patrol kan inderdaad met een goede Sub, <- Arcade Fire, Kasabian ( al ben ik dan teleurgesteld met die dag, maar qua kwaliteit voldoende denk ik)
Iron Maiden? tourt eigenlijk altijd, altijd goed. ligt er aan of er andere opties zijn qua hardrock/heavy metal
Persoonlijk zou ik Motley Crue echt vet vinden in hun afscheidstournee, het is bekend dat ze in 2015 na hun 2014 US tour een internationale tour gaan doen. toch denk ik dat ze eerder Graspop zullen doen als ze uberhaupt festivals doen
laatste hardrock/heavy metal naam waar ik op kan komen is Slipknot -> nieuw album
Radiohead? plannen voor een nieuw album in September (AWESOME) zouden ze dan toch touren?
Verder heel lastig om een goede indie headliner te vinden, willen ze AM weer? willen ze weer voor Editors gaan? in dat geval zou Snow Patrol toch wel een goed altneratief zijn

Line-Up

Weezer vind ik bijna een zekerheidje met een nieuw album/tijdje niet geweest/ en altijd wel een dondersgoede oldschool punk band op het programma waar Weezer zeker onder valt
Jack White AUB nu wel
Paolo Nutini zie ik op herhaling komen met zijn fantastische album en zijn fantastische optredens dit jaar
Rival Sons -> nieuw album, stonden een paar jaar terug ook al dus dat past zeker.
Band of Skulls niet geweest op festivals in Juni/Juli dit jaar, zie ik ze volgend jaar wel doen
TWOD - gemis dat ze er dit jaar niet waren, maar zouden ze nog wel touren volgend jaar?
Gaslight Anthem zie ik inderdaad ook zo komen
Alt-J - ja die komen ook nadat ze in deze herfst een ok ( niet zo goed als hun eerste) album hebben afgeleverd
Limp Bizkit las ik hier, hebben op Pinkpop aangetoond dat je ze zo kwijt kan op main stage laat in de middag en dat heel het veld plat wordt gespeeld
SOHN - electro artiest, goed nieuw album, misschien? schijnt echt een goede liveshow te zijn dit jaar
en ook al ben ik geen fan, aub weer een goede hiphopnaam !
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Mumford & Sons schijnt ook bezig te zijn met het opnemen van een nieuw album, en Noel Gallagher ook. Beide ook goede kanshebbers als die gaan touren.
Ik denk niet dat Mumford & Sons headliner op Werchter zou staan, maar misschien sub? Het lijkt mij ook niet dat Snow Patrol opeens headliner staan, die stonden in 2012 als sub en sindsdien heb ik er niks meer van gehoord eigenlijk.

Ik ben vooral benieuwd welke (moderne)headliner bands nog meer gaan touren. Ik hoop toch nog stiekem op The Strokes en Arcade Fire.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
The Chemical Brothers zitten ook in de studio hebben ze enkele dagen geleden gemeld. Bijna bij elke tour doen ze ook Werchter aan. Hopelijk 2015 ook weer! Dàt noem ik nu eens een dagafsluiter!
 
3 dec 2013
410
0
Ik hoop op heel veel! maar ja! ik ben bang dat er veel niet komt. Maar ik hoop echt op: FF Mumford Muse Weezer Elbow Tenacious D The Offspring Coldplay Queens of the stone age Blink-182 Arcade fire The killers The national Editors


Als die er zijn .. word ik leip ... Maar goed.. ik weet het .. is een no go .. want dat is te veel van het goede ...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
U2 komt dit jaar nog met een album. Ik verwacht ze totaal niet, maar het zo wel fantastisch zijn
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Het verlanglijstje hier is ook immens groot.

Qua headliners: Foo Fighters - Coldplay - Muse
Subs: Lenny Kravitz (kan ook als headliner?) - Snow Patrol (kan ook als headliner indien goede sub) - Kasabiian

Enkele kleine(re) namen die ik als zekerheid of grote mogelijkheid zie:
The war on drugs
Lily Allen
Weezer
Alt-J
milky Chance, vance Joy, CHRVCHES (die heb ik dit jaar wel echt gemist!)

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Thomus: Je weet wel dat Werchter 4 dagen duurt hé ;) Oh en Lenny Kravitz als afsluiter zal niet zo snel gebeuren. Kasabian als sub trouwens ook niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken