Rock am Ring / Rock im Park 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Overige festivals Rock am Ring / Rock im Park 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  daanjo 2 weken, 5 dagen geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

DennisvdBr
    Moderator

Rock am Ring / Rock im Park 2018 – Nieuws en geruchten

Datum: 1 juni t/m 3 juni
    Genres: Rock, Alternatief, Pop, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.rock-am-ring.com/ en http://www.rock-im-park.com/

0

DennisvdBr
    Moderator

FortaRock meldt via Facebook dat er binnenkort eerste nieuws en eerste namen komen, zie FortaRock topic.
    Omdat RaR/RiP weer in hetzelfde weekend plaats vinden en normaal wel overlap in acts hebben relevant voor RaR/RiP.
    Niet ondenkbaar dat FortaRock met RaR/RiP een headliner delen ook nog.
    “binnenkort” kan dus ook uit Duitsland nieuws komen.

0

DennisvdBr
    Moderator

Met Nightwish en Parkway Drive op FortaRock in het RaR/RiP weekend, kunnen we ze hier wel opschijven denk ik.

0

Indiaantje89

Nightwish staat al op Wacken. Dus lijkt me niet.

0

DennisvdBr
    Moderator

Nightwish staat al op Wacken. Dus lijkt me niet.

ja, klopt…
    Met de aankondiging van MetalFest Tjechië vorige week had ik me al moeten corrigeren, dan kwam RaR/RiP al niet meer uit voor Nightwish.

0

DennisvdBr
    Moderator

Gevonden via duits forum…
    Maar, niet al te vrolijk worden, het is best wel fake 😉

edit, zie ook :
    http://festileaks.com/2017/10/poster-spotting-een-fan-maakt-poster-voor-rock-am-ring-2018/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  DennisvdBr.
    0

Indiaantje89

Vorig jaar niet, maar 2 jaren er voor was ik aanwezig op RAR. In die 2 jaren had ik ook: Foo Fighters, volbeat, The Prodigy, Marilyn Manson, Parkway drive, Bullet For My Valentine, Breaking Benjamin, Prinz Pi, Asking Alexandria, Antilopen Ganger, Schnip Schranke, DCVDNS, Zugezogen Maskulin gezien.

Zou wel erg veel van het zelfde zijn….

0

mattman

Vorig jaar niet, maar 2 jaren er voor was ik aanwezig op RAR. In die 2 jaren had ik ook: Foo Fighters, volbeat, The Prodigy, Marilyn Manson, Parkway drive, Bullet For My Valentine, Breaking Benjamin, Prinz Pi, Asking Alexandria, Antilopen Ganger, Schnip Schranke, DCVDNS, Zugezogen Maskulin gezien.

Zou wel erg veel van het zelfde zijn….

Voor enorm diverse lineups moet je dan ook niet op RaR zijn hé. 😉

0

DennisvdBr
    Moderator

Over de poster…
    Wat algemeen opvalt is:

– Foo Fighters, de video van Run werd door Rock im Park vertoond in een onderbreking tijdens het festival. Ook ‘feliciteerde’ RaR/RiP Foo Fighters met het nieuwe album via de sociale kanalen, dat is wel uitzonderlijk.
    – The Prodigy is echt zo’n alternative headliner die je bij RaR/RiP kan terugverwachten.
    – Avenged Sevenfold staat eigenlijk best hoog op de poster, weet niet of RaR/RiP dat aandurft waar waarschijnlijk Download dat wel zou doen.
    – Ontbreekt Metallica op de poster, komt in veel Duitse verwachtingen voor, A7x er voor als sub lijkt dan wel waarschijnlijker.
    – Dat zelfde ook bij QOTSA, staan ze niet als headliner op Hu/So dan is uiteraard sub voor Foo’s ideaal (imo ook voor Pinkpop 😉 )
    – Volbeat komt met nieuw album, is dat klaar voor dat ze naar Lollapalooza gaan in maart, zijn de europese festivals niet onwaarschijnlijk.
    – Dan ontbreekt ook wel The Killers, weet niet of de nieuwe formatie parten gaat spelen bij de boekers… Aangezien ze touren onder LiveNation is komst naar RaR/RiP wel te verwachten.

0

DennisvdBr
    Moderator

Op een vraag op twitter, wanneer de eerste bands komen, antwoord Rock am Ring
    Noch nicht. Behalte unsere Seite im Auge

Duurt nog wel even blijkbaar…

0

DennisvdBr
    Moderator

RaR/RiP past nog heel aardig in het tourschema van Foo Fighters

0

DennisvdBr
    Moderator

Woensdag 1 november start voorverkoop om 12 uur.
    Alma, eerste naam, door zelfbevestiging via Twitter en Facebook.

0

DennisvdBr
    Moderator

Zelfbevestgiging Stone Sour via Bandsintown

0

Matthijs

Zelfbevestgiging Stone Sour via Bandsintown

Ah nice, dan verwacht ik dat ze wel redelijk snel officieel met namen zullen komen.

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 - Vestrock '14 - Castlefest '17

0

DennisvdBr
    Moderator

EddieVerder

Matige poster wat mij betreft.

0

Christiaan

Zijn 30STM en Gorillaz nou de headliners, of kunnen we nog meer grote namen verwachten?

0

DennisvdBr
    Moderator

Zijn 30STM en Gorillaz nou de headliners, of kunnen we nog meer grote namen verwachten?

Ja, dat zijn de headliners.

0

Paddy

Mooie namen, maar 30stm als headliner moet ik toch een beetje van huilen.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
    FoR 03, 05 / PP 08 / Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16

1+

DennisvdBr
    Moderator

ben je zo blij ?

0

Indiaantje89

Ik ga het weer overwegen, heb nog een rekening open staan met RAR van 2 jaar terug.

Gorillaz had ik niet op RAR verwacht.Erg blij mij, en Foo Fighters is ook altijd gewoon tof (al hoewel ik ze nu even moe ben, maar goed dat zal tegen die tijd wel weer anders zijn. Ik ben niet echt anti 30STM, ze hebben een altijd leuke nummers. Maar vind ze persoonlijk niet echt headliner.

Dan in het genre ook nog toffe sub headliners (Rise Against, Marilyn Manson, Avenged Sevenfold). met A Perfect Circle iets wat je ook nog niet iedere dag ziet. 1 grote Duitse meuk naam (Casper) wat ook vaak wel werkt op RAR, al ben ik niet bekend met zijn werk. Daaronder heb je nog genoeg leuke namen ala Bullet For My Valentine, Good Charlotte, Parkway Drive, Kaleo, Jimmy Eat World, Milky Chance (al zijn die live gewoon kut), Bodycount, Enter Shikari, Meshuggah, Caliban.

0

neracroft

Ik denk gewoon dat ALS 30STM effectief headliner gaat zijn dat dit komt door niet goed passende tourschema’s…

Een Marilyn Manson, Rise Against, Avenged Sevenfold,… zijn toch (een pak) groter dan hen, ook niet echt headliner waardig alle 3 maar moest bvb. Marilyn Manson als grootste naam staan zou er alvast minder commentaar zijn. Zal dus gewoon komen omdat de grootste namen onder de 3 headliners alleen op de dagen van FF en Gorillaz konden denk ik dan.

0

Paddy

ben je zo blij ?

Eerder depressief hierdoor.
    Maar namen als Stonesour, Rise against, Kaleo, A7X, A perfect Circle, BFMV, Body Count, nothing but thieves en greta van fleet mogen van mij zo door naar RW.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
    FoR 03, 05 / PP 08 / Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16

0

Christiaan

Ik vraag me eigenlijk af of er wel een band is afgevallen voor Rock Am Ring, 30stm waren in 2013 ook al headliner.

0

daanjo

30stm is veel populairder in Duitsland dan in Nederland. Ze spelen meerdere arena’s volgend jaar in Duistland die groter zijn dan het Ziggo dome.

0
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.