DE Rock am Ring / Rock im Park 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995


[SIZE= xx-large]Rock am Ring / Rock im Park 2018 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: 1 juni t/m 3 juni
Locatie: Nürburgring/Eifel en Zeppelinfeld Nürnberg
Genres: Rock, Alternatief, Pop, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.rock-am-ring.com/ en http://www.rock-im-park.com/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
FortaRock meldt via Facebook dat er binnenkort eerste nieuws en eerste namen komen, zie FortaRock topic.
Omdat RaR/RiP weer in hetzelfde weekend plaats vinden en normaal wel overlap in acts hebben relevant voor RaR/RiP.
Niet ondenkbaar dat FortaRock met RaR/RiP een headliner delen ook nog.
"binnenkort" kan dus ook uit Duitsland nieuws komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Met Nightwish en Parkway Drive op FortaRock in het RaR/RiP weekend, kunnen we ze hier wel opschijven denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nightwish staat al op Wacken. Dus lijkt me niet.
ja, klopt...
Met de aankondiging van MetalFest Tjechië vorige week had ik me al moeten corrigeren, dan kwam RaR/RiP al niet meer uit voor Nightwish.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Vorig jaar niet, maar 2 jaren er voor was ik aanwezig op RAR. In die 2 jaren had ik ook: Foo Fighters, volbeat, The Prodigy, Marilyn Manson, Parkway drive, Bullet For My Valentine, Breaking Benjamin, Prinz Pi, Asking Alexandria, Antilopen Ganger, Schnip Schranke, DCVDNS, Zugezogen Maskulin gezien.

Zou wel erg veel van het zelfde zijn....

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Vorig jaar niet, maar 2 jaren er voor was ik aanwezig op RAR. In die 2 jaren had ik ook: Foo Fighters, volbeat, The Prodigy, Marilyn Manson, Parkway drive, Bullet For My Valentine, Breaking Benjamin, Prinz Pi, Asking Alexandria, Antilopen Ganger, Schnip Schranke, DCVDNS, Zugezogen Maskulin gezien.

Zou wel erg veel van het zelfde zijn….

Voor enorm diverse lineups moet je dan ook niet op RaR zijn hé. ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Over de poster...
Wat algemeen opvalt is:

- Foo Fighters, de video van Run werd door Rock im Park vertoond in een onderbreking tijdens het festival. Ook 'feliciteerde' RaR/RiP Foo Fighters met het nieuwe album via de sociale kanalen, dat is wel uitzonderlijk.
- The Prodigy is echt zo'n alternative headliner die je bij RaR/RiP kan terugverwachten.
- Avenged Sevenfold staat eigenlijk best hoog op de poster, weet niet of RaR/RiP dat aandurft waar waarschijnlijk Download dat wel zou doen.
- Ontbreekt Metallica op de poster, komt in veel Duitse verwachtingen voor, A7x er voor als sub lijkt dan wel waarschijnlijker.
- Dat zelfde ook bij QOTSA, staan ze niet als headliner op Hu/So dan is uiteraard sub voor Foo's ideaal (imo ook voor Pinkpop ;) )
- Volbeat komt met nieuw album, is dat klaar voor dat ze naar Lollapalooza gaan in maart, zijn de europese festivals niet onwaarschijnlijk.
- Dan ontbreekt ook wel The Killers, weet niet of de nieuwe formatie parten gaat spelen bij de boekers... Aangezien ze touren onder LiveNation is komst naar RaR/RiP wel te verwachten.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Op een vraag op twitter, wanneer de eerste bands komen, antwoord Rock am Ring
"Noch nicht. Behalte unsere Seite im Auge"

Duurt nog wel even blijkbaar...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Woensdag 1 november start voorverkoop om 12 uur.
Alma, eerste naam, door zelfbevestiging via Twitter en Facebook.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Mooie namen, maar 30stm als headliner moet ik toch een beetje van huilen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken