[BE] Pukkelpop 2015

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Even enkele vroege ideetjes droppen voor de headliners:

- Kanye West: Komt in 2015 met Yeezus 2, en heeft op Made In America bewezen een geniale festivalset in huis te hebben. Op Werchter zie ik hem niet zo snel headlinen, dus blijven Pukkelpop of Sportpaleis over.
- Florence + The Machine: Ik zie Pukkelpop wel 'stunten' door haar een headlineplek te geven. Haar populariteit zal nu wel al boven die van The xx en The National zitten, en een sterke nieuwe plaat kan dat alleen maar vergroten.
- Radiohead: Werchter zit daar natuurlijk in pole position, maar muzikaal passen ze beter op Pukkelpop en ze hebben er ook al eerder geheadlined.
- The Cure: Nieuwe plaat in het vooruitzicht, en ik zie Pukkelpop hen eerder dan Werchter ruimte geven voor een set van 30+ nummers.
- Linkin Park: Dit jaar een nieuw album uitgebracht en hebben reeds de festivals in juni gedaan, dus kans lijkt me groter dat ze dan eens langs die in augustus (Leeds/Reading, Area 4, ...) passeren.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Kanye West en Linkin Park zou ik stiekem ontzettend vet vinden! Twee acts die bovenaan staan op m'n nog korte must-see lijstje!
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik zie Elbow ook nog wel een headlinerplaats innemen in de vorm van The National en The XX.
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Op Graz gaat het gerucht dat Gorillaz volgend jaar weet tourt. Wow, ik begin alvast met duimen!
Samen met Linkin Park en Kanye West als headliners en ik koop huilend van geluk mijn combiticket!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Volgend jaar misschien wel weer eens naar Pukkelpop ipv Sziget. Als ze net zo'n sterke lineup als afgelopen jaar kunnen neerzetten ben ik heel tevreden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zou Werchter om een of andere reden weer niet Arcade Fire kunnen strikken hoop ik dat Pukkelpop ze boekt. Die maken ze sowieso Headliner. Denk dat Werchter ze misschien liever als sub heeft
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Op Graz gaat het gerucht dat Gorillaz volgend jaar weet tourt. Wow, ik begin alvast met duimen!
Samen met Linkin Park en Kanye West als headliners en ik koop huilend van geluk mijn combiticket!

Damon Albarn heeft ondertussen bevestigd dat er nieuw materiaal met Gorillaz komt, maar pas in 2016. Dus ik zou ze nog niet meteen als gerucht voor komende zomer bijschrijven.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Morgenavond eerste naam/namen Reading/Leeds, eens kijken wie kanshebber wordt
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
10371616_10152416496655738_8243689125641137050_n.jpg


Ik zie metallica natuurlijk niet naar pukkelpop komen. Jamie T zou heel tof zijn en zie ik ook wel gebeuren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Metallica is best mogelijk hoor. Stonden er in 2008 ook, en aangezien komende editie een jubileum is (30e editie) zullen ze wel alles uit de kast halen qua namen!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat zou heel erg vet zijn, ik had Metallia ook niet echt op Pukkelpop verwacht. Ik ken verder niets, maar hoorde Jamie T op BBC Radio1 en dat klonk vet, dus zou van mij ook wel mogen
 
G

Guest

Guest
Metallica is best mogelijk hoor. Stonden er in 2008 ook, en aangezien komende editie een jubileum is (30e editie) zullen ze wel alles uit de kast halen qua namen!

Dit.

Metallica is, voor PKP, een héél mooie naam, maar als ik me niet vergis komt PKP pas met namen rond maart/april. Tegen dan zullen er ook wel meer geruchten zijn, waardoor we een beter zicht hebben op een mogelijke line-up.

En laat ons hopen dat PKP hun 30e verjaardag beter viert dan RW vorig jaar zijn 40e 8-O
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Onder andere Flying Lotus, Run The Jewels en Future Islands het weekend voor Pukkelpop in Noorwegen.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik denk dat je Metallica kan schrappen als gerucht want ze spelen August 20 – Bergen, Norway - Bergenhus Fortress
August 22 – Gothenburg, Sweden - Ullevi Stadium dus dan zou het enkel nog den 21 ste kunnen zijn maar daar vrees ik voor.
Het kan maar de kans is zéér klein! Ik vind dit jammer want ik ben een zware fan maar begrijp ook wel dat ze al te veel in België hebben gestaan.
Ik hoop toch op een unieke act. En geen Editors!!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik denk dat je Metallica kan schrappen als gerucht want ze spelen August 20 – Bergen, Norway – Bergenhus Fortress
August 22 – Gothenburg, Sweden – Ullevi Stadium dus dan zou het enkel nog den 21 ste kunnen zijn maar daar vrees ik voor.
Het kan maar de kans is zéér klein! Ik vind dit jammer want ik ben een zware fan maar begrijp ook wel dat ze al te veel in België hebben gestaan.
Ik hoop toch op een unieke act. En geen Editors!!

Dan zal het niet gebeuren die gaan niet tussen twee Scandinavische landen door even naar België.

Editors zie ik niet gebeuren. Ze stonden er dit jaar nog, dan denk ik eerder dat ze naar Rock Werchter gaan. Hopelijk wachten ze nog een jaar met opnieuw langskomen.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Extra geruchten: The Prodigy, Faithless,.... Ben erg benieuwd naar de namen. Het is nog vroeg maar Pukkelpop heeft elk jaar een leuke affiche!
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Dropkick Murphys en Flogging Molly geruchten voor Pukkelpop nu ze op highfield staan? Of denk ik verkeerd?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
een groep die ik wel zien komen: We are the ocean, perfect om in de marque te spelen, of mss heel vroeg op de main. Ze hebben nog nooit op Pukkelpop gestaan maar zijn wel al aan hun vierde plaat toe. Komen in maart/april naar het vaste land van Europa, maar zie ze wel terugkomen voor de festivals.

Trouwens ook gewoon een aanrader.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=z5vu6Vj_VmQ[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken