Pinkpop 2016

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0


Pinkpop 2016

Datum: 10 juni (vr) - 12 juni (zo)
Locatie: Megaland - Landgraaf
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/pinkpop-programma-2016/
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ok, mijn verwachting

Headliner: Minstens 1 achterhaalde 80's-band
Dagvulling: Goedkope Nederlandse zooi + mainstream pop/rock-bandjes
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Hahaha. Ik hoop echt weer op een goede line-up. Wat eigenlijk met en zonder Taylor Swift mogelijk is ^^

Om een persoonlijke trend te zien, wordt een goed jaar afgewisseld met een dramatische. En vice versa, het enige lichtpuntje tot nu toe. Ik denk:
Foo - Pearl Jam - Editors
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Smeets zei gisteren ook wel iets in de trend van dat 'Pearl Jam een moeilijk geval bleef'. Als de drie namen al zo goed als vast liggen lijkt PJ er niet een van.

Edit: “Ik hoor nu al acht jaar achter elkaar dat Pearl Jam komt, maar altijd was er iets. Ik wacht nu lijdzaam af.” Blijkbaar toch iets positiever, wil dat zeggen dat ze half rond zijn en op bevestiging wachten?

Dan zeg ik Foo Fighters - Pearl Jam - RHCP
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Foo Fighters en Coldplay.

Daarnaast Rhcp, Pearl Jam of AC/DC (Van meer naar minder realistisch).

3 'dikke' headliners volgend jaar, omdat Foo Fighters ineens volgend jaar komen.

Daarnaast verwacht ik de nodige Nederlandse bands natuurlijk.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Di-rect volgend jaar wel. Maar wel één geruststelling, er zijn dit jaar genoeg nl bands geweest die dus volgend jaar niet komen.

Royal Blood wilde Jan/mojo ook graag hebben dit jaar. Maar die stonden dit weekend in USA.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Alles hangt af van wie de grootste 3FM-hit gaan scoren de komende 6-9 maanden.
Hoop eerlijk gezegd dat de Foo's nog voor een los concert terugkomen (Ziggodome nog een keer). Zelfde geld voor Pearl Jam.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik hoop op Coldplay, de Foo's en RHCP, met die namen verkoop je wel uit. Ik zou dan ook vragen programmeer wat avontuurlijker, dat zou geen probleem moeten zijn. Apocalyptica bijvoorbeeld
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Royal Blood lijkt me ook komen als de Foo Fighters komen, verder lijkt me Tool ook een goeie toevoeging
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
PP 2015 is nog geen dag voorbij of het speculeren begint al weer. Heerlijk!
Ik verwacht dat de headliners uit het volgende rijtje namen komt.
Foo Fighters (lijkt me een zekerheidje)
Pearl Jam
Greenday
Coldplay
Bruce Springsteen (heeft dit jaar rust en gaat vanaf 2016 weer op tour)
RHCP
Editors
Mumford and Sons
Reacties graag! :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
PP 2015 is nog geen dag voorbij of het speculeren begint al weer. Heerlijk!
Ik verwacht dat de headliners uit het volgende rijtje namen komt.
Foo Fighters (lijkt me een zekerheidje)
Pearl Jam
Greenday
Coldplay
Bruce Springsteen (heeft dit jaar rust en gaat vanaf 2016 weer op tour)
RHCP
Editors
Mumford and Sons
Reacties graag!
icon_smile.gif

Smeets zei dat het 3 acts waren waarmee ze zouden uitverkopen, dan kunnen Editors en M&S er wel af denk ik. Ik verwacht M&S volgend jaar op Lowlands/Pukkelpop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Heel eenvoudig; daarom heb ik dit jaar ook 'raad de PP line up' gewonnen.

Luister 3FM en schrijf namen op van bands waar Giel veel aandacht voor heeft en/of
die een mega hit scoren. Het gros ervan zal op Pinkpop staan. In 2015 zo en in 2013 ook.

Dit jaar was kwalitatief een matig festival maar het verkocht wel uit. Waar kiest Pinkpop voor?!
De vrijdag bleef wat achter en dat voorspelt niet veel goeds voor een rock dag.
MOJO zal de grote rock/metal acts naar FortaRock dirigeren want die hebben een opkikker nodig.

Dus: headliners en een paar subs die het festival uitverkopen aangevuld met een middelmaat aan 3 FM hitjes
plus het Nederlandse spul wat op ieder festival staat.

Uiteraard nog wat singer-songwriters waarvan ik de eerste naam al ga geven: PASSENGER.


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dit jaar niet geweest ivm niet zo geweldige line-up. Dus gezellig met de vrouw PP gekeken op de bank. Hoogtepunten voor zover ik ze gezien heb. Slash, FNM, Frank Turner en Urbanus.

Absoluut kut vond ik Kovacs...brrrrrrr.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Foo Fighters uiteraard,

Editors hebben tegen die tijd een nieuwe plaat uit. Of ze headliner zullen zijn weet ik niet, maar dat ze er staan lijkt me zeker.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Royal Blood lijkt me ook komen als de Foo Fighters komen

Deze manier van denken slaat trouwens al negens op btw. Je kan van Royal Blood nog helemaal niet zeggen wat die volgend jaar doen. Veel de vroeg om namen van dat kaliber te roepen die nu al een tijdje met dezelfde plaat touren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Dit jaar niet geweest ivm niet zo geweldige line-up. Dus gezellig met de vrouw PP gekeken op de bank. Hoogtepunten voor zover ik ze gezien heb. Slash, FNM, Frank Turner en Urbanus.

Absoluut kut vond ik Kovacs…brrrrrrr.

Misschien kun je deze analyse beter kwijt in het topic dat ervoor bedoeld is; Pinkpop 2015.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken