Verzameltopic kleinere Belgische festivals 2021

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik dacht eraan om 1 topic te maken voor alle Belgische festivals die het vermelden waard zijn, maar tegelijk te weinig interesse kennen om een apart topic te openen. Ik denk dan aan festivals als Les Ardentes, Cactusfestival, Lokerse Feesten, Rock Herk, Rock Zottegem, ... Het lijkt me namelijk onhandig om telkens een topic te openen voor een festival waar uiteindelijk slecht 1 forumlid (of zelfs niemand) naartoe gaat. Dan krijg je gewoon een verzameling aan topics met 3-4 posts. Misschien even al een klein overzichtje:

- Cactusfestival: Wilco, Damien Rice, Kurt Vile en Gregory Porter zijn reeds bekend. Explosions In The Sky kan je volgens mij ook opschrijven, zijn in de buurt en hebben al meermaals op Cactus gestaan.

- Les Ardentes: Dit jaar een verjaardagseditie, en daarom uitzonderlijk een vijfde festivaldag met Indochine als headliner. Kurt Vile en Alice On The Roof zijn ook al via via bevestigd. Volgende week zaterdag (23 januari) volgt een eerste pakket namen op Les Transardentes, en traditioneel zit daar ook minstens 1 headliner in.

- Suikerrock: Deep Purple is al bevestigd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Goed idee!! Overigens is de site van Rock Zottegem sinds vandaag uit de lucht dus die komen misschien wel snel met nieuws......
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Surfte gisteren ook eens naar de site van rock zottegem en zag ook dat het offline was, dus ik vermoed snel wat nieuws. Als hun eerste namen die ze lossen even sterk zijn als vorig jaar (Placebo, Toto en OMD) dan zal ik content zijn :p iemand een idee wat er een aantal kanshebbers zouden kunnen zijn?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Blijft altijd lastig om bij dit soort kleinere festivals de headliners te voorspellen.
Simple Minds en A-ha, zat ik aan te denken, miss Golden Earring of K's Choice??
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Goh, Simple Minds en Golden Earring zijn nog niet zo lang geleden al geweest en naar mijn weten boekt Rock Zottegem niet snel namen opnieuw.. K's Choice lijkt me inderdaad wel een kanshebber te zijn als een van de Belgische namen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Vorig jaar dropten ze de eerste namen op 10 februari. We zullen dus nog even moeten wachten denk ik...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Tussen alle heisa door heeft Cactus Festival even Air als laatste headliner aangekondigd.

Wilco, Damien Rice, Air, Kurt Vile en Gregory Porter. Daar zijn ze ook straf bezig.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Vorig jaar dropten ze de eerste namen op 10 februari. We zullen dus nog even moeten wachten denk ik…

En ondertussen is de site weer online zonder enige verandering, dus we zullen idd nog even moeten wachten..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Simply Red zou wel eens op Zottegem kunnen staan aangezien ze op 10 juli in Rotterdam staan naar gisteren bekend is geworden.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vraag deze vraag tegen beter weten in, maar is er iemand hier al eens bij Blues Peer geweest? Heb zojuist gelezen dat ze als eerste 2 namen Joe Bonamassa en Buddy Guy hebben aangekondigd. Een bluesfan snapt dan wel dat je daar dus bij wilt zijn. Iemand?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Blijkbaar is men bij Rock Zottegem nog volop bezig met de affiche van 2016. AC/DC was de winnaar van de gouden tip maar de organisatie laat weten dat dat hem echt niet gaat worden. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken....... Oscar and the Wolf zal denk ik wel geboekt zijn, zie verder:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/bljva_02106858

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Cactus Festival voegt Charles Bradley, Goat, Black Box Revelation, Oddisee en Daniel Norgren toe.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als ik kijk naar wat het Nederlandse Bospop heeft bekend gemaakt denk ik dat er daar wel wat namen van naar Rock Zottegem zullen komen. Beide festivals overlappen elkaar 1 dag.
Ik hoop dat Zottegem The Cranberries, The waterboys, Flogging Molly, K's Choice en Kensington ook zal binnen halen.
Skunk Anansie is ook wel een mogelijkheid aangezien die op festivaltour gaan komende zomer. Benieuwd met wat ze gaan komen. Iemand anders nog iets??
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
Lokerse feesten heeft alleen nog maar Marco borsato Milk inc. en Stan van Semang voor 6 augustus op de site staan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Lokerse feesten heeft alleen nog maar Marco borsato Milk inc. en Stan van Semang voor 6 augustus op de site staan

En nu dus ook Faithless, wat een prima boeking is voor dat festival.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Feacbook pagina van Rock Zottegem is gisteren vernieuwd en men vermeld dat ze snel met nieuws komen. Dat zal dan deze week wel zijn want ze zijn al erg laat met hun headliners....
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
Alweer nieuwe topnamen voor de Lokerse Feesten: de geniale Belfast Cowboy en levende legende VAN MORRISON en le plus beau motherfucker ARNO zullen aantreden op dinsdag 9 augustus. Maandag 8 augustus verwelkomen we voor het eerst GARBAGE, TRIXIE WHITLEY en Crowded House-frontman NEIL FINN. En op donderdag 11 augustus wordt het een zeer blij weerzien met één van onze internationale sterren SELAH SUE en presenteren we het gewéldige FAT FREDDY’S DROP. De voorverkoop voor maandag 8 en dinsdag 9 augustus start meteen, die van donderdag 11 augustus start zeer binnenkort.
Meer nieuwe namen volgen snel.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Update Cactus festival:

Ook Calexico, The Cinematic Orchestra, Laura Mvula, Chronixx en Flying Horseman maken er een hete zomer van, daar in het Minnewaterpark!

Calexico en Wilco op één dag. Lijkt me erg tof. Alleen komt planningstechnisch niet uit :(
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken