Muziek Docu's

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Welke muziek- en festival gerelateerde documentaires heb je gezien en kun je aanraden?

Voor 2013 zijn Searching for Sugar Man en Sound City tot nu toe mijn favorieten!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iets wat mij 2 uurtjes heeft kunnen boeien. Het moet je wel echt boeien anders zijn het 2 lange uurtjes

It Might Get Loud

Documentary over gitaristen Jack White (White Stripes) Jimmy Page (Led Zeppelin) The Edge (U2)
Doc gaat over het leven van deze 3 gitaristen en ze praten over hun instrument. Een minder bekende top documentaire.

http://www.youtube.com/watch?v=2y9KEtiQ8CM&feature=related



 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Toffe docu over de musical van Green Day's American Idiot op Nederland 3 gister.

Nu ik aan de Werchter show afgelopen jaar terug denk zie ik toch wel dat hij zich heeft laten beïnvloeden door die musical en dan vooral de dingen die hij tijdens het zingen doet. Daar heeft hij toch wel wat dingen van overgenomen volgens mij.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Some kind of monster (Metallica)
I am trying to break your heart (Wilco)
Mistaken for strangers (The National)
Anvil: The story of Anvil
Twenty (Pearl Jam)

Ik kijk ook uit naar 20,000 days on earth van Nick Cave
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
oeh The National die moet ik maar eens gaan kijken, Twenty van Pearl Jam lijkt me ook heel tof
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Foo Fighters: Back and Forth.
Omdat Dave Grohl zo'n held is.

Paar jaar terug in de bios gezien vlak voor de release van Wasting Light. Na de film zouden ze een live concert streamen maar dat ging totaal mis :')
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
I am trying to break your heart (Wilco)

Deze zal ik ook eens gaan kijken.

Voor de mensen van Mistaken For Strangers van National. Verwacht er niet te veel van. Ze filmen de band een beetje bij het touren en de oninterresante broer van frontman Matt komt er heel veel in voor.(Zit niet in de band maar Filmt het)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">pongolesi wrote:</div>
I am trying to break your heart (Wilco)

Deze zal ik ook eens gaan kijken.

Voor de mensen van Mistaken For Strangers van National. Verwacht er niet te veel van. Ze filmen de band een beetje bij het touren en de oninterresante broer van frontman Matt komt er heel veel in voor.(Zit niet in de band maar Filmt het)

Dan ga ik hem misschien maar niet kijken, de broer interesseert me niet en optredens kan ik ook op Youtube zien XD. Daarbij ken ik Boxer niet zo goed. Heb het wel geluisterd maar Trouble Will Find Me en High Violet zijn echt beter.
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
158
75
Mistaken for Strangers vond ik erg goed, maar het gaat inderdaad veel meer over de relatie tussen de broers Berninger dan over de muziek van The National.

I am trying to break your heart is echt een aanrader, die gaat vooral over de moelijkheden binnen de band en met hun label die voorafgingen aan het album "Yankee Hotel Foxtrot".

Anvil: The story of Anvil moet elke muziekliefhebber gezien hebben, of je nou van metal houdt of niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dan ga ik hem misschien maar niet kijken, de broer interesseert me niet en optredens kan ik ook op Youtube zien XD. Daarbij ken ik Boxer niet zo goed. Heb het wel geluisterd maar Trouble Will Find Me en High Violet zijn echt beter.

Deze doc gaat niet alleen over Boxer en alles daarvoor de documentary is recent dus het gaat ook over de laatste plaat.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Dan ga ik hem misschien maar niet kijken, de broer interesseert me niet en optredens kan ik ook op Youtube zien XD. Daarbij ken ik Boxer niet zo goed. Heb het wel geluisterd maar Trouble Will Find Me en High Violet zijn echt beter.

Deze doc gaat niet alleen over Boxer en alles daarvoor de documentary is recent dus het gaat ook over de laatste plaat.

Chill, ik dacht alleen tot en met Boxer door de naam, toch eens opzoeken dan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Niet echt een docu, maar wel een aardig document van BBC radio 2.
Radio 2's Greatest Guitar Riffs
http://www.bbc.co.uk/radio2/chart/guitar-riffs
Zit wel wat aardig luisterplezier in.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
In november brengt de Britse rockgroep Pink Floyd een nieuw album uit, getiteld The Endless River. De plaat is het eerste nieuwe werk dat de band rond David Gilmour heeft gemaakt na het uitbrengen van The Division Bell in 1994. Voor NPO Cultura is dit een goede aanleiding om terug te blikken op het verleden van deze band en het muzikale leven om hen heen. Kijk in het weekend van 25 en 26 oktober naar de wereld van de progressieve rock van de jaren '60 en '70.
Pink Floyd - Dark side of the moon
Aflevering uit de Classic Albums-reeks waarin beroemde pop- en rockalbums centraal staan. Hier blikt de Engelse band Pink Floyd terug op hun magnum opus uit 1973. Want van alle klassieke rockalbums in de jaren zeventig gemaakt, is The Dark Side Of The Moon van Pink Floyd de meest klassieke. Het is het onbetwiste hoogtepunt uit het post-Syd Barrett oeuvre van Pink Floyd, zowel commercieel als artistiek. 741 weken (bijna 14 jaar) lang stond de plaat in de Amerikaanse albumcharts. De bandleden duiken in de documentaire nog eens de studio in om nog eens naar de originele banden te luisteren en zo uit de doeken te doen hoe ze de plaat destijds voor elkaar boksten. Deze aflevering van Classic Albums is eerder uitgezonden door de VPRO op 31 maart 2012. Pink Floyd brengt deze week voor het eerst in 20 jaar een nieuw album uit.

NPO CULTURA
Zaterdag 25 oktober om 22:00 uur


Clipkeus: Progressieve Rock
Aansluitend aan de documentaire over Dark Side of the Moon kunt u kijken naar de NPO Cultura clipkeus: Een selectie van de beste progressieve rockvideo's.


http://www.cultura.nl/genres/popjazzworld/2014/progressieve_rock.html
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er is ook een redelijke nieuwe documentaire over Nick Cave; 20,000 Days on Earth.
Is al te vinden op torrent sites, heb hem zelf nog niet gekeken maar lees er wel goede dingen over. Dit weekend maar even opzetten.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik vond Mistaken for Strangers echt een hele leuke documentaire, ben ook naar de Q&A geweest in paradiso. Zelf vind ik The National heel tof, maar ik denk dat het ook een leuke documentaire is om te kijken als je niet zoveel met de band hebt.

Gaan er nog mensen naar IDFA? Daar komen ook een aantal muziekdocumentaires http://www.idfa.nl/nl/uitgelicht/muziekdocumentaires.aspx
Ik ben wel benieuwd naar die over Elliott Smith
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Vanavond ook Stromae in College Tour, is niet echt een docu maar wel erg interessant denk ik
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Er is ook een redelijke nieuwe documentaire over Nick Cave; 20,000 Days on Earth.
Is al te vinden op torrent sites, heb hem zelf nog niet gekeken maar lees er wel goede dingen over. Dit weekend maar even opzetten.

Ik dacht dat dit gewoon een film was met Cave erin.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dit kwam ik tegen terwijl ik rond dwaalde op het internet: http://vimeo.com/58444378.
Ik weet niet of hier iemand Todd Terje kent(de mensen die het 'albums van 2014' topic volgen waarschijnlijk wel. Ik, en volgens mij nog iemand anders hebben zijn plaat daar genoemd toen die een tijd geleden uit kwam). Het gaat over zijn track 'Inspector Norse' en de inspiratie daar achter. Redelijk vaag, maar ik dacht dat het wel leuk was om deze minidocumentaire hier te delen.

Edit: Inspector Norse is trouwens een geniaal nummer, en It's Album Time is een aanrader voor degenen die hem nog niet gehoord hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken