Lowlands 2017

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747


Lowlands 2017


Datum: 18 t/m 20 augustus
Locatie: Biddinghuizen (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle informatie rondom line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/lowlands
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Tickets zijn hier al binnen, al ken ik nog niemand anders die ze al heeft.

Zijn wel zo'n 25 man van plan te gaan dus daar maak ik me geen zorgen over!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Eerste kleine voorzichtige gok voor de line-up volgend jaar: Justice (VET) ! Pete Philley (Vet!) & Chefs special (Tsja...).
Denk dat je deze namen wel met potlood op kan schrijven.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Justice zou wel echt te gek zijn.

Arcade Fire en/of Radiohead zouden mijn gedroomde headliners zijn. Het ligt er ook een beetje aan welke headliners MOJO weet te strikken voor Pinkpop. Als daar geen plaats is voor Radiohead, zou Lowlands het perfecte podium voor Radiohead zijn. Overigens; ook als er wel plaats is voor Radiohead is op Pinkpop, denk ik dat ze beter bij Lowlands passen.

Wat zouden andere mogelijke headliners zijn?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Arcade Fire of Radiohead zou wel echt heel erg tof zijn inderdaad! Mochten Gorillaz gaan touren dan zie ik hun ook eerder op Lowlands dan op een Pinkpop. Verder heb ik nog geen idee van mogelijke artiesten die gaan komen, het is nog wel erg vroeg. Frank Ocean zou ik heel erg toejuichen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Radiohead – Gorillaz – Massive Attack zou goed klinken.

Dat zou echt een droomtrio zijn qua headliners... Al blijft Arcade Fire ook een echte kanshebber wat mij betreft. Als Lowlands erin slaagt een naam uit het rijtje Arcade Fire / Radiohead / Gorillaz weet te strikken, ben ik dik tevreden. En zoiets zou ook wel mogen voor een jublieumeditie.

Massive Attack is wel een maatje kleiner/minder exlusief dan deze drie voor mijn gevoel. Niet echt een headliner voor Alpha. Beter geschikt als afsluiter voor Heineken of DTRH of BKS.

The Strokes en Killers zijn ook nog wel een optie als headliner gok ik. Ook een beetje afhankelijk van nieuw werk waar ze mee komen. Al kunnen The Killers ook zomaar als derde (kleinere) headliner op Pinkpop staan. Naast bijvoorbeeld Coldplay en Pearl Jam.

Zijn er nog elektronische acts die als headliner in beeld zijn? Neem toch aan dat ze niet weer met Disclosure of Chemical Brothers komen....

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
AF, RH of Gorillaz zou inderdaad waanzinnig zijn. Ook Massive Attack zou zeer welkom zijn.

Ben benieuwd of ze nog wat extra's doen aan die jubileumeditie, meestal valt dat wel mee. Aan de andere kant is het geen geheim dat Radiohead de droomheadliner van Van Eerdenburg is, dus alles zou weleens op z'n plek kunnen vallen in 2017.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Gorillaz zou voor mij echt helemaal te gek zijn ! Ben zelf niet zo'n groot Fan van Radiohead als vele anderen , maar zou het zeker toejuichen als ze er staan.
Elektronisch als "Headliner" op lowlands is altijd wel een beetje vissen uit dezelfde vijver: Prodigy , chemical , Underworld skrillex etc..
Maar als ik dan toch mag kiezen doe dan maar Daft Punk :evil:
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Elektronisch afsluiter; Justice!! Komen over anderhalve maand met een nieuwe plaat.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Waarschijnlijk geen Gorillaz dus, volgens Britse geruchten. Jammer.

Dit weekend wel Moderat nog gezien in Amsterdam. Was bijzonder sterk optreden. Mogen van mij wel weer naar lowlands komen. Weet niet of ze groot genoeg zijn om Alpha te headlinen, maar het zou zeker een goede optie zijn in mijn ogen.

Arcade Fire / Radiohead / Moderat dan maar :). Justice ook akkoord :).
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Twenty One Pilots als headliner op Lowlands? Gaan vast en zeker weer festivals aandoen deze zomer!

Twenty One Pilots - Radiohead - Arcade Fire zou ik fantastisch vinden. Franz Ferdinand juich ik ook toe.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Twenty One Pilots als headliner op Lowlands? Gaan vast en zeker weer festivals aandoen deze zomer!

Twenty One Pilots – Radiohead – Arcade Fire zou ik fantastisch vinden. Franz Ferdinand juich ik ook toe.

Moah ik denk niet dat ze als headliner gaan fungeren, als sub zou nog wel kunnen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.150
2.914
Twenty One Pilots als headliner op Lowlands? Gaan vast en zeker weer festivals aandoen deze zomer!

Twenty One Pilots – Radiohead – Arcade Fire zou ik fantastisch vinden. Franz Ferdinand juich ik ook toe.

Ik denk niet dat twenty one pilots komt deze zomer. In April eindigt hun tour en ik zou geen extra data meer verwachten. Tegen dan is het laatste album al bijna 2 jaar oud en hebben ze 4 keer door Europa getourd (festivals 2015, november 2015, februari 2016 en aanstaande november nog een keer), ik denk dat dat wel volstaat voor 1 album! Grote kans dat ze wel alweer aan het schrijven zijn, maar ik verwacht het nieuwe album eerder tegen eind 2017 (nog niet klaar voor volgende zomerfestivals dus).

Zoals Joris ook zegt denk ik niet echt dat ze al groot genoeg zijn voor headliner, maar als ze weer enkele hits hebben met hun volgende album is het misschien wel potentieel headlinermateriaal voor PKP/LL 2018.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken