Lowlands 2016

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Lowlands-binnenkomst-720x320.jpg

Lowlands 2016
Datum: 19 augustus 2015 (vr) – 21 augustus 2016 (zo)
Locatie: Biddinghuizen (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle informatie rondom line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/lowlands-programma-2016/
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
wat is er met het oude forum gebeurd? ik zie mensen nog steeds posten (mail notification).

Ik heb een fantastische editie weer gehad!
Hoogtepunten: Kendrick Lamar, Opgezwolle, Limp Bizkit (je zou bijna denken dat ik van hiphop hou), Benjamin Clementine, 21 Pilots, What so Not, Underworld, Kasba, Gallowstreet, Diplo, Major Lazer (wat een show, maar na 1 uur was ik er wel klaar mee), de Hacienda :)
Tegenvallers: The Chemical brothers (zoals verwacht), Boys Noize b2b Baauer, Curtis Harding (veel te druk in en rond de Charlie), Years & Years
Jammer genoeg niet kunnen zien: Courtney Barnett, Tame Impala (heb al kaartjes voor hun show), Django Django (idem), Ho99o9, Caribou, Todd Terje
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wat is er met het oude forum gebeurd? ik zie mensen nog steeds posten (mail notification).

Ik heb een fantastische editie weer gehad!
Als je Lowlands 2015 bedoeld:
http://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2015/
Je zit nu in het Lowlands 2016 topic, of bedoel je dat niet?
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik heb een fantastische editie weer gehad!
Hoogtepunten: Kendrick Lamar, Opgezwolle, Limp Bizkit (je zou bijna denken dat ik van hiphop hou), Benjamin Clementine, 21 Pilots, What so Not, Underworld, Kasba, Gallowstreet, Diplo, Major Lazer (wat een show, maar na 1 uur was ik er wel klaar mee), de Hacienda
Tegenvallers: The Chemical brothers (zoals verwacht), Boys Noize b2b Baauer, Curtis Harding (veel te druk in en rond de Charlie), Years & Years
Jammer genoeg niet kunnen zien: Courtney Barnett, Tame Impala (heb al kaartjes voor hun show), Django Django (idem), Ho99o9, Caribou, Todd Terje

ja ik keek verkeerd, :S
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Oké. Wolfmother met nieuw album bezig en poste gisterenavond een tbt foto van Lowlands, hint?
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Oké. Wolfmother met nieuw album bezig en poste gisterenavond een tbt foto van Lowlands, hint?

Eerder gevalletje "Als ik een ei tegen de muur gooi, gaat bij de buren de TV uit" .. oftewel, puur toeval.

Zou wel fantastisch zijn, nooit de kans gehad om hun live te zien. En met nieuw album, helemaal mooi!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
DennisvdBr wrote:
Oké. Wolfmother met nieuw album bezig en poste gisterenavond een tbt foto van Lowlands, hint?


Eerder gevalletje “Als ik een ei tegen de muur gooi, gaat bij de buren de TV uit” .. oftewel, puur toeval.

Zou wel fantastisch zijn, nooit de kans gehad om hun live te zien. En met nieuw album, helemaal mooi!
Is idd gevalletje puur toeval waarschijnlijk.
Echter met nieuw album op komst (dat is wel al zeker) is aannemelijk dat ze de festivalzomer in Europa zijn (eindelijk weer).
Misschien begin zomer of eind zomer, ik dacht ik link ze even aan Lowlands.
(is hier ook weer wat aangevuld in het topic ;) )
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Als het al intenties heeft is het wellicht meer een hint naar Nederland dan naar LL. Uiteraard zouden ze naar LL kunnen komen maar ik sluit eigenlijk geen enkel festival uit voor ze of een losse show (Ziggo/HMH).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
http://www.lowlove.nl/2015/nieuws/lowlove-stopt-ermee/
Het is mooi geweest, lieve Lowlovers. Na zes jaar, honderden berichtjes, nog veel meer biertjes en eindeloze gezelligheid met ons team gaan we de site in de slaapstand zetten. Met een traantje vanwege alle herinneringen, uiteraard.
En niet te vergeten: tot op Lowlands 2016!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Weet je wat het is. Lowlands is echt wel een oke festival, maar de meeste mensen die er heen gaan (waarvan velen elk jaar) gaan er vooral heen voor de gezelligheid en/of het feestje. Dat stoort mij. Ik ben niet van de feestjes, ik kom naar een festival voor de muziek. En het feit dat ze bijvoorbeeld een nachtprogramma hebben stoort mij ook aangezien ik al een beetje oud word en gewoon rustig wil kunnen slapen 's nachts. Het is in de loop der tijd een festival geworden waar je 'bij moet zijn'. Zo niet dan hoor je er niet bij, want Lowlands daar is het feestje. Ik ben er zelf slechts een keer geweest en vond het zeker erg tof maar gewoon om de muziek. Al die randzaken hoeft van mij niet zo. Nu ze de laatste jaren wat lastiger uitverkopen is het niet opeens een ander festival. Het is er vast ook nog steeds erg leuk, maar wellicht worden de vaste bezoekers ouder en krijgen ze kinderen waarom ze niet meer gaan en is het verstandig om een beetje te gaan vernieuwen om de nieuwe lichting jongeren te trekken. Maar goed zo zie ik het en er zullen er vast zijn die het niet met me eens zijn en dat mag, het is slechts mijn mening.

Ik denk dat ook daarom lowlove stopt omdat ze wat ouder zijn geworden en verder zijn gegaan met hen leven, te druk hebben om zo'n site bij te blijven houden.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Ik kaarte het al aan in het BKS topic, de totaal ervaring is altijd al de insteek geweest. Nooit minder of meer. Ik denk niet dat dat de reden is dat ze stoppen. Wellicht geen tijd hebben inderdaad, maar geen idee waarom. Niet omdat ze te oud worden, dat geloof ik niet.

Als ik kijk naar de lineup van de afgelopen 2 jaar, richten ze zich juist op jonger publiek. De meeste namen zijn allemaal populair in de 16-21 jaar doelgroep.

Het nacht programma heeft nu meer waarde gekregen bij de genoemde doelgroep, vandaar dat dit nu meer naar de voorgrond komt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik kan me wel voorstellen dat het maar zolang leuk kan zijn om steeds verslag te brengen van hetzelfde festival. Op een gegeven moment heb je als webmaster denk ik gewoon zoiets van: en nu wil ik wel eens naar Lowlands zonder voor mezelf dat gedoe eromheen. Al die vrijwilligers van die website moeten ook steeds naar dat festival om verslagen te schrijven, foto's te maken, etc. Het is gewoon een hoop gedoe en ik denk dat je dat na zes jaar gewoon wel gezien hebt.

En ik vind niet per se dat de meerderheid gericht is op jonge mensen. Ik vind het vooral heel erg een allround-festival, het gaat alle kanten op. Je merkt inderdaad dat ze de jongere leeftijdsgroep ook aan willen spreken (Passenger, #NewWave). En ja, je merkt ook dat ze mensen die een feestje zoeken willen aanspreken (Vengaboys, jawel). Maar tegelijkertijd is Lowlands ook hét festival is met de artiesten die in december de eindejaarslijstjes gaan aanvoeren (Courtney Barnett, Kendrick Lamar, Tame Impala, Father John Misty).
Je doet het festival in ieder geval tekort als je het enkel omschrijft als een feestjesfestival.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Graveyard noemde na afloop van hun show in Doornroosje (Nijmegen) dat ze waarschijnlijk komend jaar op Lowlands staan...
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Graveyard noemde na afloop van hun show in Doornroosje (Nijmegen) dat ze waarschijnlijk komend jaar op Lowlands staan…

Kijk, dat is goed nieuws! Helaas moeten missen dit jaar, krijg ik toch nog een kans. Was het wat live?

Maar tegelijkertijd is Lowlands ook hét festival is met de artiesten die in december de eindejaarslijstjes gaan aanvoeren (Courtney Barnett, Kendrick Lamar, Tame Impala, Father John Misty).
Je doet het festival in ieder geval tekort als je het enkel omschrijft als een feestjesfestival.

Het presenteert zichzelf wel als een soort feestjesfestival en wekt dit ook bij andere. Ik hoor dat altijd voorbij komen, zowel op het festival als mensen daarbuiten die ik spreek. De onderliggende gedachte is niet zo bedoelt, ben ik eens met je. Alleen de media hype en iedereen eromheen helpt niet echt mee..
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het presenteert zichzelf wel als een soort feestjesfestival en wekt dit ook bij andere.
Hoe presenteert het festival zich op deze manier? Wat Van Eerdenburg altijd naar buiten brengt is dat hij vind dat er een interessante line-up staat, en nooit een woord over al het drugsgebruik/feestjespubliek. Dat komt echt alleen van de bezoekers af.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Jullie vlaggenschip Lowlands stond dit jaar onder druk. Houden jullie er rekening mee dat het festival terugzakt naar structureel een gezonde 35.000 bezoekers?
Leon Ramakers: “Nee, nog niet. Daar zullen we alles aan doen. Inkrimpen, minder spannend maken, daar wil ik voorlopig nog niet over nadenken.”
Wilbert Mutsaers: “Ik geloof heilig in Lowlands. Ik denk dat het zomaar had kunnen uitverkopen met een of twee acts erbij. Ik denk ook niet aan inkrimpen. Je zou er eerder nog een tent bij moeten zetten om te laten zien dat je er in gelooft.”

Wat moet er nu gebeuren om het tij te keren?
Leon Ramakers: “Het was wel heel toevallig dat onder licht financiële druk van iemand die nu niet meer bij Mojo is, de prijzen verhoogd zijn. Dat heeft het festival niet geholpen, het was echt te veel. Daar kwam bij dat we 15 euro gingen vragen voor parkeren. Nou komt ongeveer de helft van de bezoekers met de auto, en in elke auto zitten gemiddeld drie personen, dus het valt allemaal best mee, maar voor het beeld was het niet goed. We gaan komend jaar zeker niet omhoog met de prijzen, misschien gaat er iets af. We gaan in elk geval een geste doen.”
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/November/Dubbelinterview-Leon-Ramakers-en-Wilbert-Mutsaers---Alles-vanuit-de-onderbuik-.html
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken