Het lege gevoel na een festival

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik vroeg me af jullie het herkennen.
Toch wel een half jaar naar iets toegeleefd, voorpret gehad, voorbereidingen getroffen en dan een geweldig festival gehad.
Na zo'n festival heb ik altijd een paar dagen dat ik me een beetje leeg voel, beetje chagarijnig en nagenieten met de streams is toch niet zoals het in het echt was. Pas na een paar dagen kan ik er wel weer inkomen en begint het normale leven weer, maar omdat ik dat gevoel specifiek en alleen na festivals heb vroeg ik me af of jullie het herkennen:)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Jup
icon_smile.gif


http://www.getfesty.com/post-festival-depression-dsm-iv/

Hahaha wat een geweldige pagina :D. Is inderdaad vreselijk, maar voor je het weet beginnen de geruchten voor volgend jaar alweer, dus meestal is zoiets vrij snel voorbij bij mij :p
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja, wanneer wordt er een Pinkpop 2015 geruchten topic geopend? Er gingen gister al U2 geruchten rond op Twitter en later weer dat die in 2016 pas touren.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja dat zag ik ook voorbijkomen ja. Ik moet zeggen dat je dat ook wel snel krijgt met een jan smeets die voor het festival begonnen is nog zegt dat de line up van volgend jaar nog beter wordt. Ik vind het wel leuk, al zie ik U2 persoonlijk niet zo snel gebeuren
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
post-gig-depression, ja heb ik ook. Met festivals nog erger dan met een gig. Dit jaar 3 festivals, dus ik ben benieuwd hoe zwaar het wordt XD
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zeer herkenbaar na FortaRock en Pinkpop! Ik heb echter nog een dag Werchter en Rock Zottegem te gaan. Dat scheelt...
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
ik heb erger pcd dan pfd
ik weet niet precies waarom, maar waarschijnlijk omdat op een festival alles zo snel gaat en dat ik zoveel zie dat ik niet eens tijd heb voor pcd
ja, klinkt niet echt logisch
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik heb er weer last van, echt geen idee wat ik nu eens met mn leven zal doen :p gelukkig staan de volgende dingen al weer gepland :)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik had het na Werchter heel erg. Ontzettend uitgekeken naar The Wombats, Foster The People, Franz Ferdinand, Pearl Jam, Kings of Leon etc. En dan kom je thuis en dan heb je zo'n gevoel van, maar wat nu? Gelukkig ga ik nu nog naar Appelpop, en daarna is het podiumseizoen weer aangebroken! :wink:
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Om snel over je post-festival dip heen te komen kan je het beste nieuwe muziek leren kennen en de podia in de gaten houden voor nieuwe optredens. Als je snel weer andere dingen hebt om naar uit te kijken gaat het met een paar dagen weer over:)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Das een goeie tip! Alleen hebben we in Zeeland niet echt veel goeie podia :( De enige verassing die we hier hadden het afgelopen jaar was The Selecter in 't Beest in Goes
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Eigenlijk totaal geen last van gehad tot dusver. Na 4 dagen Werchter, 3 dagen Ruhrpott Rodeo, 3 dagen Best Kept Secret, 7 dagen Sziget en 1 dag Paaspop heb ik ook wel een beetje genoeg van het kamperen. Bovendien zijn er met Massive Attack, Ben Howard, The 1975, London Grammar, How to Dress Well, Bonobo en Rise Against genoeg vette concerten om naar uit te kijken!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik heb ook genoeg om naar uit te kijken, volgende week beginnen met Beck, voor de rest staan Mogwai, Interpol, dEUS, Warpaint en The Libertines nog op het programma.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lees dit topic eventjes na

Na een weekendje pret vol met muziek vol je je ooit wat leeg. Maar ik heb het pas één keer ervaren dus geen expert.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik heb het na mijn favoriete optredens en festivals eigenlijk altijd gehad. De euforie van een fantastisch optreden(en zeker een heel weekend met enkele van die prachtige optredens en als je geluk hebt een fenomenale sfeer). Je hersenen geven tijdens zo'n optreden en tijdens zo'n geheel weekend een hoog gehalte aan dopamine af, door de mooie tijden die je beleeft. Hierdoor komen leuke dingen extra goed binnen, waardoor festivals en optredens soms zo geweldig zijn. Het is dus eigenlijk een versterkend effect. Als een festival dan af is gelopen, en er weer een doodnormale maandag volgt kan dat wat deprimerend zijn, ik wordt altijd direct melancholisch en sentimenteel over de afgelopen dagen. Na mijn eerste Rock Werchter en Dekmantel waren het denk ik het ergst bij mij, tot een week naderhand wilde ik kostte wat kost terug :'). Het werk eigenlijk ongeveer hetzelfde als vet eten, een flinke work-out, seks, drugs(al wordt dopamine daardoor onnatuurlijk en in extreme mate vrijgemaakt) en bijvoorbeeld te horen krijgen dat je je examens gehaald hebt. Betere optredens bezoeken dus Thomas ;).

Nee geintje, dat zal per persoon erg verschillen denk ik. Ik ben qua dat soort zaken sowieso redelijk sentimenteel ingesteld, zeker met extreme optredens en ervaringen(de twee keer na Sunn o))) was dat bijvoorbeeld erg aanwezig voor mij).

Hell, ik zie nu al op tegen het eind van de zomer als alles erop zit :/.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken