Graspop Metal Meeting 2015

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
SlipKnot Tour Dates 2015. Geen Belgische datum dus GMM lijkt zeker.

29 Jan-15: France, Paris - Zenith
01 Feb-15: Netherlands, Amsterdam - Heineken Music Hall
02 Feb-15: Luxembourg, Esch-sur-Alzette - Rokhal
03 Feb-15: Italy, Milan - Forum
05 Feb-15: Hungary, Budapest - Sportarena
07 Feb-15: Germany, Berlin - Max-Schmelling-Halle
08 Feb-15: Germany, Hamburg -O2 World
10 Feb-15: Norway, Oslo - Spektrum
11 Feb-15: Sweden, Stockholm - Hovet
12 Feb-15: Denmark, Copenhagen - Forum
15 Feb-15: Finland, Helsinki - Hartwall Arena
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Eens benieuwd waar ze mee komen na die fantastische lijst namen van Hellfest dat hetzelfde weekend plaats vindt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik vermoed dat die lineups erg op elkaar zullen lijken:

Headliners MS1: Kiss - Scorpions - Slipknot
Headliners MS2: Judas Priest - Faith No More - Alice Cooper
Subs: Korn - Motorhead - Marilyn Manson

Zoiets?
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Goh, van dat lijstje van Hellfest kan je 3/4 ook voor GMM pschrijven denk ik.

Al zullen er ook wel namen afgesnoept worden door Werchter (en Dour) zoals Rise Against bijvoorbeeld, en in mindere mate Pukkelpop (er zullen wel bands zijn die lang genoeg touren)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik vermoed dat die lineups erg op elkaar zullen lijken:

Headliners MS1: Kiss – Scorpions – Slipknot
Headliners MS2: Judas Priest – Faith No More – Alice Cooper
Subs: Korn – Motorhead – Marilyn Manson

Zoiets?

Goed mogelijk ja! SlipKnot en Priest lijken me sowieso 100% zeker naast Scorpions.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dusss... KISS 19 juni 2015 op Graspop...
http://festileaks.com/2014/11/kiss-bevestigt-glamrock-op-graspop/
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Alcest
Alice Cooper
Amorphis
Arch Enemy
At The Gates
Avatarium
Black Stone Cherry
Blues Pills
Body Count
Butcher Babies
Cannibal Corpse
Children Of Bodom
Cradle Of Filth
Danko Jones
Den Saakaldte
Every Time I Die
Exodus
Five Finger Death Punch
God Seed
Godsmack
Ihsahn
In Flames
Judas Priest
Kataklysm
Kiss
Korn
Korpiklaani
Lamb Of God
Mötorhead
My Dying Bride
Orchid
Orphaned Land
Papa Roach
Primordial
Samael
Sarke
Scorpions
Septicflesh
Shining
Sigh
Slipknot
Stray From The Path
Sylosis
Terror
The Sword
Winterfylleth
Within Temptation
 
22 nov 2014
1
0
Vorig jaar was een regelrechte ramp, oude afgezeikte voorbije bands die ze uit wanhoop laten weer komen ieder jaar ! en voor 2015 ziet het er al even erg uit... alice cooper ? Twisted sister( weeral)? the scorpions me uldere 15e comeback? Kiss????? MY ass... ???? ale gasten doe es normaal zeg, das al een paar jaar , vanaf 16e dus dat het gericht is naar een select publiek, oude doos rock en elk jaar minder en minder metal... de camping stond nog verre van half vol.... ni moeilijk zeker me zo een geweldige affiche !! om dan nog maar te zwijgen over de debielen die verkleed lopen in jack sparrow en kermit de flikker enz... zulke mongolen moesten ze gewoon bijeen stampen, misschien Graspop Carnaval foor van maken volgend jaar!!!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Vorig jaar was een regelrechte ramp, oude afgezeikte voorbije bands die ze uit wanhoop laten weer komen ieder jaar ! en voor 2015 ziet het er al even erg uit… alice cooper ? Twisted sister( weeral)? the scorpions me uldere 15e comeback? Kiss????? MY ass… ???? ale gasten doe es normaal zeg, das al een paar jaar , vanaf 16e dus dat het gericht is naar een select publiek, oude doos rock en elk jaar minder en minder metal… de camping stond nog verre van half vol…. ni moeilijk zeker me zo een geweldige affiche !! om dan nog maar te zwijgen over de debielen die verkleed lopen in jack sparrow en kermit de flikker enz… zulke mongolen moesten ze gewoon bijeen stampen, misschien Graspop Carnaval foor van maken volgend jaar!!!

Als jij geen mensen wil zien die er debiel bijlopen moet je misschien niet meer naar festivals gaan. Dat gebeurt simpelweg overal.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Vorig jaar was een regelrechte ramp, oude afgezeikte voorbije bands die ze uit wanhoop laten weer komen ieder jaar ! en voor 2015 ziet het er al even erg uit… alice cooper ? Twisted sister( weeral)? the scorpions me uldere 15e comeback? Kiss????? MY ass… ???? ale gasten doe es normaal zeg, das al een paar jaar , vanaf 16e dus dat het gericht is naar een select publiek, oude doos rock en elk jaar minder en minder metal… de camping stond nog verre van half vol…. ni moeilijk zeker me zo een geweldige affiche !! om dan nog maar te zwijgen over de debielen die verkleed lopen in jack sparrow en kermit de flikker enz… zulke mongolen moesten ze gewoon bijeen stampen, misschien Graspop Carnaval foor van maken volgend jaar!!!

Sterk verhaal, wat zoek je eigenlijk in dit forum?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Toch aardig af en toe een ongezouten meningsuiting. Ik vind het te vaak en te snel terugkeren van acts ook niet zo spectaculair. En gasten die verkleed gaan hebben idd carnaval gemist. Nou, punt gemaakt. Uw inbreng staat genoteerd.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Toch aardig af en toe een ongezouten meningsuiting. Ik vind het te vaak en te snel terugkeren van acts ook niet zo spectaculair. En gasten die verkleed gaan hebben idd carnaval gemist. Nou, punt gemaakt. Uw inbreng staat genoteerd.

Carnaval wordt niet overal gevierd! ;-)
Iedereen moet zich vooral kleden zoals hij/zij dat wilt.

Een ongezouten mening vind ik prima dus maar kan ook op een andere manier.
Wanneer hij het heeft over "debielen" en "mongolen die bijeen gestampt moeten worden" vind ik dit veel te ver gaan en zou ik dit graag
'extreem debiel' gedrag willen noemen. Hierbij dus... :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wat mij altijd opvalt is dat dit festival vaak headliners heeft die ik zeker interessant vind. Maar dan zie ik de rest van de line-up en dat is wel helemaal niks voor mij. Ik houd niet van snelle harde muziek (ik noem dat altijd pleurisherrie) en dus trek ik zo'n festival echt niet. Maar nogmaals de headliners zijn vaak wel interessant.

Voorbeeldjes:
2010: Aerosmith/Soulfly/KISS (Soulfly ken ik niet zoveel van, maar Aerosmith en KISS zijn toch meer rockbands dan metalbands)
2011: Scorpions/Ozzy Osbourne/SlipKnot (SlipKnot is wel herrie, maar die andere 2 weer niet)
2012: Ozzy & Friends/Limp Bizkit/Guns N' Roses (GNR is zelfs een band die ik dus best wel had willen zien. De andere 2 ook geen metal!)
2013: Twisted Sister/SlipKnot/Iron Maiden (oke, dit soort headliners verwacht je dus eigenlijk op GMM)
2014: Sabaton/Avenged Sevenfold; Volbeat/Limp Bizkit; Black Sabbath (A7X trek ik wel; volbeat en limp bizkit ook geen metal en black sabbath trek ik ook)

Ik vind het persoonlijk dus soms wel jammer dat zulke bands op GMM staan en niet op een festival met een normale dagprogrammering die bij die artiesten past.

Om op die post van Geert terug te komen: De headliners zijn inderdaad dus vaak niet metal, maar je kan echt niet zeggen dat er steeds minder metal komt want die dagprogrammeringen zijn wel altijd metallig (tenminste ik ken de meeste namen niet maar als ik de namen zie van die bands zijn het vast geen popbandjes). Dus wellicht ben je wel erg verwend en boeien alleen de headliners jou. Maar dan kom je in een hele kleine poule met bands terecht. Ik zou als GMM wel stoppen met het boeken van rockbands, zet dan eens een wat betere metalact als headliner dat past wat mij betreft beter bij de rest van de line-up.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Wat mij altijd opvalt is dat dit festival vaak headliners heeft die ik zeker interessant vind. Maar dan zie ik de rest van de line-up en dat is wel helemaal niks voor mij. Ik houd niet van snelle harde muziek (ik noem dat altijd pleurisherrie) en dus trek ik zo’n festival echt niet. Maar nogmaals de headliners zijn vaak wel interessant.

Voorbeeldjes:
2010: Aerosmith/Soulfly/KISS (Soulfly ken ik niet zoveel van, maar Aerosmith en KISS zijn toch meer rockbands dan metalbands)
2011: Scorpions/Ozzy Osbourne/SlipKnot (SlipKnot is wel herrie, maar die andere 2 weer niet)
2012: Ozzy & Friends/Limp Bizkit/Guns N’ Roses (GNR is zelfs een band die ik dus best wel had willen zien. De andere 2 ook geen metal!)
2013: Twisted Sister/SlipKnot/Iron Maiden (oke, dit soort headliners verwacht je dus eigenlijk op GMM)
2014: Sabaton/Avenged Sevenfold; Volbeat/Limp Bizkit; Black Sabbath (A7X trek ik wel; volbeat en limp bizkit ook geen metal en black sabbath trek ik ook)

Ik vind het persoonlijk dus soms wel jammer dat zulke bands op GMM staan en niet op een festival met een normale dagprogrammering die bij die artiesten past.

Om op die post van Geert terug te komen: De headliners zijn inderdaad dus vaak niet metal, maar je kan echt niet zeggen dat er steeds minder metal komt want die dagprogrammeringen zijn wel altijd metallig (tenminste ik ken de meeste namen niet maar als ik de namen zie van die bands zijn het vast geen popbandjes). Dus wellicht ben je wel erg verwend en boeien alleen de headliners jou. Maar dan kom je in een hele kleine poule met bands terecht. Ik zou als GMM wel stoppen met het boeken van rockbands, zet dan eens een wat betere metalact als headliner dat past wat mij betreft beter bij de rest van de line-up.

Je hoort mij zeker niet klagen als bands als, Aerosmith, KISS, Scorpions, SlipKnot, Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat of Black Sabbath op een Pop/Rock-festival zouden staan als headliner (ik weet er wel 1 ;) val ik zeker in herhaling als ik zeg dat Iron Maiden toch ooit eens op Pinkpop zou moeten staan, misschien met het nieuwe album?)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volbeat als headliner is imo wel een zwaktebod, maar de anderen zouden wat mij betreft best headliner kunnen zijn op Pinkpop of Rock Werchter. Al zou ik niet erg hard juichen met Aerosmith of Black Sabbath als headliner en SlipKnot is gewoonweg te klein in Nederland iig.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik ben het wel eens met de meesten. Voor mij zou een Rock Werchter of Pukkelpop ook eens een KISS (wat een geweldige show geven die mannen) of een Aerosmith bijvoorbeeld mogen programmeren. Iron Maiden op Rock Werchter gezien, supergoed. Iron Maiden ook al op Graspop gezien, net zoals Guns N'Roses en Motörhead. Nu overweeg ik te gaan voor KISS als de rest van het programma ook meevalt. Maar je hebt daar ook wat rockbands zoals Rival Sons of goede stonerrock zoals Red Fang.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken