Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

94 reacties, 26 voices Last updated by Profielfoto van Timmetje Timmetje 18 uur, 26 minuten geleden
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Profielfoto van Indiaantje89

Indiaantje89

@Indiaantje89

EERSTE NAMEN FORTAROCK 2018

Eindelijk is het wachten voorbij en kunnen we de eerste namen voor FortaRock 2018 bekendmaken; PARKWAY DRIVE en NIGHTWISH!

Beide bands komen in 2018 voor een exclusieve show naar Goffertpark, Nijmegen! Nightwish op zaterdag 2 juni en Parkway Drive op vrijdag 1 juni. En dit is nog maar het begin, er zit nog veel meer moois in het FortaRock vat voor komend jaar!

Aanstaande vrijdag 15 september om 10.00 uur gaat de early bird verkoop van de combi-tickets van start! Deze kosten € 79 (excl. servicekosten) in plaats van € 89 en zijn gelimiteerd beschikbaar, wees er dus snel bij. De voorverkoop van dagkaarten gaat binnenkort van start.

Daarnaast zijn we bezig met de mogelijkheden voor een officiële festivalcamping. Hierover houden we jullie op de hoogte!

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Profielfoto van Indiaantje89 Indiaantje89.
    2

Profielfoto van bcmrmaybe

bcmrmaybe

@bcmrmaybe

Leuke bands…dus echt in de breedte programmeren

0
    Profielfoto van EddieVerder

EddieVerder

@EddieVerder

Tja, hiermee trekken ze mij in ieder geval niet naar Fortarock.

0
    Profielfoto van Matthijs

Matthijs

@MatthijsH

Leuke bands om mee te beginnen, al zijn ze wel erg verschillend. Maar dat betekent waarschijnlijk dat de rest van het programma ook in de breedte zal zijn geprogrammeerd.
    Zijn dit nu de headliners? Dat staat er niet bij genoemd, maar denk het wel?

0
    Profielfoto van DennisvdBr

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

(..)
    Daarnaast zijn we bezig met de mogelijkheden voor een officiële festivalcamping. Hierover houden we jullie op de hoogte!

ooo… ik dacht dat daar geen ruimte voor was. Maar zeer interessant!!

0
    Profielfoto van Pim

Pim

@DarkestSecrets1

Parkway Drive heeft me al verkocht, het word dit jaar Fortarock.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

0
    Profielfoto van Matthijs

Matthijs

@MatthijsH

Ik verwacht dat dit ook 2 namen zijn die we op graspop kunnen verwachten dan.

1

Profielfoto van Matthijs

Matthijs

@MatthijsH

Bij Nightwish staat er op de site dat ze afsluiter zijn en staat er ook een tijd bij vermeld, bij Parkway Drive staat dit niet en staat er bij tijd TBA, betekent dit dat ze geen afsluiter zijn van de eerste dag?

0

Indiaantje89

@Indiaantje89

Bij Nightwish staat er op de site dat ze afsluiter zijn en staat er ook een tijd bij vermeld, bij Parkway Drive staat dit niet en staat er bij tijd TBA, betekent dit dat ze geen afsluiter zijn van de eerste dag?

Vreemd ja,al hoewel de website bij lange na niet up-to-date is. Ook beetje vroeg om nu al een tijdslot erbij te zetten toch?

Nighwish vind ik tof. Maar als headliner vind ik dat weer een stapje lager dan Volbeat/Slipknot

0
    Profielfoto van Matthijs

Matthijs

@MatthijsH

Nighwish vind ik tof. Maar als headliner vind ik dat weer een stapje lager dan Volbeat/Slipknot

Klopt, maar dit hadden ze ook van tevoren aangegeven, dat het dit jaar een kleine headliner zou worden

0
    Profielfoto van Pim

Pim

@DarkestSecrets1

Op facebook zegt Parkway Drive dat ze de dag headlinen.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

0

Indiaantje89

@Indiaantje89

Klopt, maar dit hadden ze ook van tevoren aangegeven, dat het dit jaar een kleine headliner zou worden

Nu staat bij het tijdslot weer TBA op de website. Even afwachten nog, Maar Rammstein > Iron Maiden > Slipknot > Volbeat > Nightwish is wel een flinke afbouw.

1

Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

Op zich geen verkeerde namen. Al valt nightwish als afsluiter imo een beetje tegen. In ieder geval nog niet overtuigend genoeg om een kaartje te halen. Hopelijk komen er snel meer namen bij.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
    FoR 03, 05 / PP 08 / Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16

0
    Profielfoto van Brian

Brian

@Chileera

Op zich aardig. Nog niet overtuigd voor een kaartje maar wel een goed begin. Paar goede namen in de breedte erbij en dan zal ik weer in Nijmegen aanwezig zijn.

0
    Profielfoto van Mezzezo

Mezzezo

@Mezzezo

Wat nou als de afsluiter niet de headliner is?

Ik kan me namelijk voorstellen dat het logistiek gezien het misschien handig is voor de headliner om eerder op de avond tot op te treden, gezien ze hoogst waarschijnlijk daarvoor op RAR/RIP staan en de dag later dus op weer op RAR/RIP.

0
    Profielfoto van @Marc

@Marc

@@Marc

Parkway Drive is inderdaad headliner.
    Nightwish, wanneer hebben die voor het laatst een festival gedaan in NL? Zeker met een Nederlandse frontvrouw kan dat best wel wat mensen trekken. Nu inderdaad in de breedte er nog wat mooie namen bij 😀

0
    Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

Ik kan me namelijk voorstellen dat het logistiek gezien het misschien handig is voor de headliner om eerder op de avond tot op te treden, gezien ze hoogst waarschijnlijk daarvoor op RAR/RIP staan en de dag later dus op weer op RAR/RIP.

Kans daarop is klein. De afsluiter speelt tot 23:00 uur. Dus dan zou de headliner wel erg vroeg moeten beginnen.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
    FoR 03, 05 / PP 08 / Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16

0
    Profielfoto van DennisvdBr

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

Kans daarop is klein. De afsluiter speelt tot 23:00 uur. Dus dan zou de headliner wel erg vroeg moeten beginnen.

ik heb het juist eens nagezocht… Mojo schrijft dat Nightwish afsluit, lijkt me dus geen twijfel dat ze dus de headliner zijn.
    Komt geen ‘grotere’ naam meer bij.

dom van me… ik snapte het al niet, maar staat ook op de fortarock site, heb ik vanmiddag dus compleet overheen gelezen.
    zie http://www.fortarock.nl/fortarock-2018/nightwish
    “We zijn dan ook bijzonder blij met de komst van de band als afsluiter van de negende editie van FortaRock. Een thuiswedstrijd voor zangeres Floor, want haar roots liggen ook in Nijmegen.”

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Profielfoto van DennisvdBr DennisvdBr.
    0
    Profielfoto van Teake Rooks

Teake Rooks

@TeakeRooks

Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als “kleine” headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
    Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.

0
    Profielfoto van @Marc

@Marc

@@Marc

Beide namen lijken mij te klein om te headlinen, zelfs als “kleine” headliner, als je kijkt naar Slipknot en Volbeat de vorige jaren. Parkway Drive stond zelfs redelijk ver onder Slipknot in 2015.
    Maar de reden voor kleinere headliners kan wel zijn dat ze meer besteden aan het dagprogramma, dus ik ben wel benieuwd naar meer namen.

We hebben het dan over 2018 wat Parkway Drive betreft. Ire is van 2015. Daar hebben ze succesvol mee getourd. Voor FR komt er nieuw materiaal en ze schijnen tegenwoordig een aardige show te hebben. Toen ik ze vorig jaar op LL zag was ik erg onder de indruk. Dus ik begrijp het wel. Ik hoop wel dat er in de breedte goede namen bij komen. Vroeger bij DOA hadden ze ook nooit hele grote headliners.

0
    Profielfoto van Brian

Brian

@Chileera

We hebben het dan over 2018 wat Parkway Drive betreft. Ire is van 2015. Daar hebben ze succesvol mee getourd. Voor FR komt er nieuw materiaal en ze schijnen tegenwoordig een aardige show te hebben. Toen ik ze vorig jaar op LL zag was ik erg onder de indruk. Dus ik begrijp het wel. Ik hoop wel dat er in de breedte goede namen bij komen. Vroeger bij DOA hadden ze ook nooit hele grote headliners.

Daarnaast lijkt mij de vrijdag ook weer een “opwarmdag” te zijn. Een pre-party heette het vorig jaar? Toen stonden oa Gojira, Trivium, Avatar en Within Temptation er op de eerste dag. Was geen volledige festival dag zoals de zondag.

0
    Profielfoto van Teake Rooks

Teake Rooks

@TeakeRooks
    @marc wrote:

Daarnaast lijkt mij de vrijdag ook weer een “opwarmdag” te zijn. Een pre-party heette het vorig jaar? Toen stonden oa Gojira, Trivium, Avatar en Within Temptation er op de eerste dag. Was geen volledige festival dag zoals de zondag.

Klopt, maar misschien dat ze dit jaar wat kleine headliners pakken zodat ze wel 2 volledige dagen neer kunnen zetten.
    Grote headliners zijn natuurlijk ook niet nodig, een goed dagprogramma kan wel veel leuker zijn.

0
    Profielfoto van Joslittel

Joslittel

@joslittel

Twee mooie namen om mee te starten. Met name met nightwish blij, sterke band. Maar nog niet genoeg om nu al een ticket te halen, ben erg benieuwd naar de rest van het programma.

Rock Werchter 16-17 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14 / Graspop 17

0
    Profielfoto van Benjamin

Benjamin

@RockingMonkey

Ik zei toevallig afgelopen weekend tegen mijn vriendin, dat het tijd word om weer eens naar Nightwish te gaan.
    Prima eerste 2 namen. Ben benieuwd naar de rest.

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

0
    Profielfoto van superginger

superginger

@superginger

Mooie namen idd, nightwish 2 jaar geleden nog in de hmh gezien en dat was echt een supershow! Ook erg benieuwd naar parkway drive. Ga nu wel uit van een mooi breed programma met deze wat kleinere headliners.

Paaspop: 2014 / pukkelpop: 2015 - 2017 / pinkpop: 2016 / rock werchter: 2017

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 95)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.