Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland FortaRock 2018 – Nieuws en geruchten

94 reacties, 26 voices Last updated by Profielfoto van Timmetje Timmetje 18 uur, 37 minuten geleden
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Profielfoto van DennisvdBr

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

FortaRock 2018

Datum: vrijdag 1 en zaterdag 2 juni 2018
    Genres: Nederlands heavymetalfestival

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.fortarock.nl/

0

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

mijn suggesties zijn, Metallica, Avenged Sevenfold of TOOL voor de headline spots.
    Meest logisch lijkt me Avenged Sevenfold, misschien ook een veilige boeking…

0
    Profielfoto van superginger

superginger

@superginger

Ik gok op een xxl editie met metallica. Avenged sevenfold heeft denk ik te weinig animo als headliner, verkocht bijvoorbeeld niet de ziggo uit.

Paaspop: 2014 / pukkelpop: 2015 - 2017 / pinkpop: 2016 / rock werchter: 2017

0
    Profielfoto van Brian

Brian

@Chileera

Ben blij dat ze aangeven volgend kaar weer te komen. Doe mij maar iron maiden. Lijkt me wel eens leuk om te zien. Realistischer: A7x of misschien nightwish? Zolang er maar weer een mooi breed programma is.

0
    Profielfoto van JB.

JB.

Moderator

@JB7x

Ik gok op een xxl editie met metallica. Avenged sevenfold heeft denk ik te weinig animo als headliner, verkocht bijvoorbeeld niet de ziggo uit.

Jup, Avenged Sevenfold nog te klein om echt een festival te dragen. Tenzij er echt een goed randprogramma om heen wordt gebouwd. Ik hoop echt dat die shows vanuit Amerika met Metallica en A7x overkomen voor dit soort festivals in Europa. Maar betwijfel het.

0
    Profielfoto van bcmrmaybe

bcmrmaybe

@bcmrmaybe

Metallica is een groot kanshebber. Ik hoop dat Forta niet weer achter het net vist.

0
    Profielfoto van Matthijs

Matthijs

@MatthijsH

Ik denk dat als Volbeat het festival kan dragen als headliner, dat Avenged Sevenfold dat ook kan. In 2014 ook een zeer waardige headliner van graspop. Volgens mij hebben ze veel fans, dus ik denk dat als er een goede brede line up omheen gebouwd wordt, dat dat zeker succesvol kan zijn.
    Voor Metallica moet het inderdaad weer een XXL editie worden, zou ook wel vet zijn.

0
    Profielfoto van bcmrmaybe

bcmrmaybe

@bcmrmaybe

Nu is het nieuws dat Tool (al heel lang) bezig is met het opnemen van een nieuw album..Er komen mondjesmaat optredens voorbij (in Amerika).

Tool op Fortarock 2018 ……….Yeeeey of Neeeee (geen moshpit)

0
    Profielfoto van Land Graaf

Land Graaf

@Land Graaf

Ik loop nog totaal niet warm voor 2018 dus heb ook nog geen verlanglijstje.
    FortaRock heeft wat goed te maken anders is het afgelopen met het festival.

1

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

Vooral dat… Ze moeten echt goed uit de hoek komen.
    Alles dat minder is, zal betekenen de handdoek in de ring gooien!!!

Ik verwacht daarom iets onverwachts.
    Ik denk bijvoorbeeld aan Rockin’ Park 2008, waar Metallica de headliner was.
    Het moet een dagfestival worden met een onderscheidende afsluiter.
    Ze kunnen niet aankomen met een recycling act van afgelopen FortaRock jaren…

Het is de fans teruglokken of afdruipen!!

0
    Profielfoto van Teake Rooks

Teake Rooks

@TeakeRooks

Dan toch maar Metallica binnen halen dus 😉
    Ik zie een herhaling van het Fortarock 2017 topic aankomen

0

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr
    Profielfoto van Teake Rooks

Teake Rooks

@TeakeRooks

Er is een datum, vrijdag 1 en zaterdag 2 juni.

En op Facebook reageren ze op sommige berichten met: “De situatie voor volgend jaar is compleet anders, 2018 gaat 100% door.” Het gaat de goede kant op dus.

0
    Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

De fans hoeven niet teruggelokt te worden. Wat een onzin. De fans zijn blij dat Fortarock weer terugkomt!

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17
    FoR 03, 05 / PP 08 / Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16

0
    Profielfoto van Black Lies

Black Lies

@Black Lies

De fans hoeven niet teruggelokt te worden. Wat een onzin. De fans zijn blij dat Fortarock weer terugkomt!

Alleen als Metallica komt.

0
    Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

Metallica staat er niet volgend jaar. Ze gaan niet voor een XL versie, maar voor 15 tot 20k.
    Ik denk overigens dat Metallica volgend jaar nog niet op Europese festivals staat, maar pas in 2019.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17

0
    Profielfoto van Thijs

Thijs

@ThijsDB

Niet om de positieve sfeer te verpesten, maar op facebook reageerde de organisatie op een reactie: ‘Tool is een wens, kans dat ze ook daadwerkelijk komen is klein.’

Metallica en Tool lijken het dus alvast niet te worden, ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen 🙂

0
    Profielfoto van emmers met glijmiddel

emmers met glijmiddel

@emmersmetglijmiddel

Mochten ze daadwerkelijk Tool kunnen krijgen in de toekomst, zouden ze in ieder geval het festival groter moeten opstellen. Dus voor meer dan 15.000-20.000 mensen.

1

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

TOOL vind ik ook onverwacht voor FortaRock, maar ik denk dat ze dan nog altijd op 20k bezoekers richten.
    Een veilige optie is nog altijd A7X, maar die zullen wel op festivals met Metallica staan…

Ondanks wat Paddy zegt, ik denk juist wel dat er festivalnieuws van Metallica gaat komen… Maar niet FortaRock, dat is wel duidelijk geworden… beetje jammer imo…

0
    Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

Ach @dennisvdbr , als Metallica een festivaltour doet en ze staan niet op Forta, dan staan ze op Pinkpop. Dus jij kunt niet echt verliezen.

1

Land Graaf

@Land Graaf

Interview gelezen….Niks spannends.

FortaRock heeft al meerdere keren aangegeven ‘klein’ te gaan blijven.
    Hier in NL is het zo dat er een grote headliner nodig is om het terrein te vullen.
    In 2013 bij Iron Maiden stonden er 25.000 mensen. SlipKnot trekt nog geen 10.000 man.
    A7X komt daar net over heen. In 2016 was het goed gevuld met Volbeat als headliner. Rond de 15.000 mensen.
    Er wordt gezegd dat buitenlandse festivals uitverkopen met kleine headliners. Zo heeft Wacken ‘Emperor’ staan en
    andere festivals bands als Amon Amarth. Klopt allemaal maar dit zijn festivals waar mensen heen gaan om er te zijn vanwege
    het festival (erbij zijn) en/of vanwege een brede line-up verspreid over meerdere dagen.

Ik denk dat FortaRock een harde dobber krijgt. Men zegt dat het aanbod goed is. Maar kiezen deze bands voor een festival dat dit jaar niet door gaat?
    In het eerste weekend juni zijn er meerdere festivals. Of heeft FortaRock toch al een aantrekkelijke naam met een breedte aanbod eromheen?

0

Land Graaf

@Land Graaf

In november staat Stone Sour in het Klokgebouw in Eindhoven.
    Wel een naam die in 2018 erbij zou kunnen zijn.

0

DennisvdBr

Moderator

@DennisvdBr

Ik denk dat FortaRock een harde dobber krijgt. Men zegt dat het aanbod goed is. Maar kiezen deze bands voor een festival dat dit jaar niet door gaat?
    In het eerste weekend juni zijn er meerdere festivals. Of heeft FortaRock toch al een aantrekkelijke naam met een breedte aanbod eromheen?

Dat denk ik ook, dat ze een ‘harde dobber’ krijgen. Beetje de strekking van mijn achterliggende gedachte met wat ik bedoelde met “fans teruglokken”.

Maar, als ze zeggen dat het aanbod goed is en ook al zo bewust de datum al naar buiten brengen, zal je bijna geloven dat er al een en ander in de pijpleiding zit.

Overigens, Stone Sour zeker een leuke toevoeging!!
    Het gaat een leuk half jaar (eind 2017) worden om de eerste geruchten op te pakken!! Dat is zeker…

0
    Profielfoto van Kereltje

Kereltje

@Joske

En wat met System Of A Down? Hebben zelf al aangegeven dat een nieuwe plaat op komst is, dus die gaan ongetwijfeld verder blijven touren na deze zomer. En er zijn nog genoeg festivals die ernaast gegrepen hebben om volgend jaar opnieuw aan het begin van de zomer langs te komen (Fortarock, Graspop, Hellfest, Hurricane/Southside, Roskilde, …).

Heb je een headliner die qua grootte boven Slipknot/Volbeat/A7X zit maar wel onder de XL normen blijft.

1

Profielfoto van Paddy

Paddy

@Pede

Denk dat System of a down al wat aan de grote kant is.

Bij Slipknot waren er btw 15.000 bezoekers.
    Rammstein 46.000
    Volbeat rond de 20.000
    Iron Maiden 25.000

0
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 95)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.