FortaRock 2017 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995


[SIZE= xx-large]FortaRock 2017[/SIZE]

Datum: (vr) 26 mei en (za) 27 mei 2017
Locatie: Goffertpark, Nijmegen
Genres: Nederlands heavymetalfestival

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.fortarock.nl/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Datum is dus na Hemelvaart 2017, vrijdag 26 mei waarschijnlijk pre-party en de festivaldag op zaterdag 27 mei 2017.
Dat is 2 weken eerder dan eerder aangenomen.

Nou, wat denken we.... Verplaatst om wille van headliner?
Ik durf zomaar te zeggen dat dit wel een om Metallica zou kunnen gaan.
Laatste hand nu aan het album en volgend jaar bijna zeker op tour, staat hoog op het verlanglijstje van FortaRock.
Zal het dan gaan gebeuren, trekt Mojo die portemonnee open voor Metallica in Goffertpark?
Wat denken jullie, roept u maar...
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik denk dat je best wel eens gelijk kan hebben. In ieder geval staat de headliner nu al zo goed als vast, anders komen ze niet met een datum.

Het lijkt me dat het verplaatst is omdat 10 juni wel eens GMM, RaR/RiP of Hellfest wel eens kan zijn en dus de headliner daar zijn.
Of is Forta weer tegelijk met Rock am Ring? En delen ze weer een headliner van hen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik denk dat je best wel eens gelijk kan hebben. In ieder geval staat de headliner nu al zo goed als vast, anders komen ze niet met een datum.

Het lijkt me dat het verplaatst is omdat 10 juni wel eens GMM, RaR/RiP of Hellfest wel eens kan zijn en dus de headliner daar zijn.
Of is Forta weer tegelijk met Rock am Ring? En delen ze weer een headliner van hen.
Hellfest is 16, 17, 18 juni 2017, ik verwacht GMM ook rond die tijd. Maar dat kan juist mogelijk maken dat FortaRock 1 headliner gelijk heeft, kans acht ik zeer groot.
Datum RaR/RiP nog niet bekend.
Ik denk dat RaR/RiP gelijk met Pinkpop is of anders weer de week er voor, zitten ze een week voor Pinkpop dan is dat dus gelijk met FortaRock.
1 headliner van RaR/RiP zal naar mijn idee ook wel op FortaRock staan, ongeacht ook welk weekend RaR/RiP gaat zitten.
Ik sluit niet uit dat RaR/RiP het Hemelvaart weekend gaat zitten (dus week voor Pinksteren) en dus ook 26, 27 en 28 mei zal zijn, in dat geval weer gelijk dus ja...
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Nou, wat denken we…. Verplaatst om wille van headliner?
Ik durf zomaar te zeggen dat dit wel een om Metallica zou kunnen gaan.
Laatste hand nu aan het album en volgend jaar bijna zeker op tour, staat hoog op het verlanglijstje van FortaRock.
Zal het dan gaan gebeuren, trekt Mojo die portemonnee open voor Metallica in Goffertpark?
Wat denken jullie, roept u maar…

Zat zelf ook heel erg te denken aan Metallica. Dat is wel een band die ze graag willen hebben en er komt hoogstwaarschijnlijk weer een tour aan volgend jaar.
Verder kan ik uit zulke grote bands alleen Guns 'N Roses bedenken die misschien een tour gaat doen, maar ik denk niet dat die naar Fortarock komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zat zelf ook heel erg te denken aan Metallica. Dat is wel een band die ze graag willen hebben en er komt hoogstwaarschijnlijk weer een tour aan volgend jaar.
Verder kan ik uit zulke grote bands alleen Guns ‘N Roses bedenken die misschien een tour gaat doen, maar ik denk niet dat die naar Fortarock komt.
Dacht ik ook even...
Maar GnR is denk ik meer voor een evenement met bijna 2x zo veel bezoekers. Ik denk Arena, GelreDome of een groot evenement als Pinkpop of zo.
Tool is misschien ook een optie, maar zie ze niet zo zeer een festival als FortaRock headlinen, kan niet uitleggen waarom maar gewoon gevoelsmatig...
Dacht nog aan Rammstein, volgend jaar relevant met nieuw album, of misschien Iron Maiden in een 2de europese leg??
Nee, momenteel denk ik dat ik Metallica bovenaan mijn geruchtenlijst voor FortaRock zal zetten.
Ach het is nog erg vroeg hé... Duurt nog wel 4 a 5 maanden voordat de eerste festivals de eerste namen gaan brengen.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Dacht ik ook even…
Maar GnR is denk ik meer voor een evenement met bijna 2x zo veel bezoekers. Ik denk Arena, GelreDome of een groot evenement als Pinkpop of zo.
Tool is misschien ook een optie, maar zie ze niet zo zeer een festival als FortaRock headlinen, kan niet uitleggen waarom maar gewoon gevoelsmatig…
Dacht nog aan Rammstein, volgend jaar relevant met nieuw album, of misschien Iron Maiden in een 2de europese leg??
Nee, momenteel denk ik dat ik Metallica bovenaan mijn geruchtenlijst voor FortaRock zal zetten.
Ach het is nog erg vroeg hé… Duurt nog wel 4 a 5 maanden voordat de eerste festivals de eerste namen gaan brengen.

Maiden en Rammstein zijn beide al eens op Fortarock geweest dus ik denk dat ze liever een andere grote headliner hebben, en dan komt het voor mij ook uit op Metallica.
Tja we moeten maar afwachten.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Alter Bridge heeft net een Europese tour aangekondigd, en ze zijn ook bezig met een nieuw album.
Dus ik denk dat ze volgend jaar ook wel weer langs festivals gaan, grote kans dat ze dan op Fortarock komen lijkt me.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Alter Bridge heeft net een Europese tour aangekondigd, en ze zijn ook bezig met een nieuw album.
Dus ik denk dat ze volgend jaar ook wel weer langs festivals gaan, grote kans dat ze dan op Fortarock komen lijkt me.
Zouden ook perfect zijn voor voorprogramma van GnR...
Weet niet hoor, Alter Bridge kan in principe overal in NL wel terecht eigenlijk.
Vraag is eigenlijk in eerste instantie, gaan ze voor 'metal' festivals of gaan ze 'mainstream'???
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Metallica zou kunnen hoewel ik geen idee heb wat die kosten maar wat ik wel weet is dat Black Sabbath dit jaar te duur was.
Alleen op de XL editie stond met Rammstein een dure headliner. De jaren erna was dat met Maiden, SlipKnot en Volbeat beduidend een stuk minder duur.

Waarom geen Tool? Ik zie dat wel zitten en met mij vele anderen in de hardrock/metal wereld. Als een band als Volbeat kan afsluiten kan Tool dat zeker! Echter duidt helemaal niets op een nieuw album en al 10 jaar blijkt de band zonder nieuw album niet naar Europa te komen. Helaas....

Voor mij is altijd een optie System Of A Down. Verder
geen headliner maar ik acht de kans aanwezig dat Taylor SlipKnot weer gaat 'parkeren' en Stone Sour opnieuw lanceert. Inderdaad Alter Bridge hoewel die ook door MOJO zomaar op Pinkpop kunnen worden gezet. Op de préparty zie ik Epica afsluiten die dit najaar ook een nieuw album uitbrengen.

Wat wel inderdaad het geval lijkt is dat de headliner zo goed als vast lijkt te liggen gezien de verschuiving van de datum.

Verder eens oriënteren op de diverse bands en hun plannen voor 2017. Voorpret....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zo op het eerste oog zijn er al een aantal bands waarvan ik denk.....Zou zo maar kunnen.
De bands hebben allemaal op (korte) termijn een nieuw album klaar en/of gaan op tour.

Opeth
Heaven Shall Burn
Korn
A Day To Remember
Sabaton
The Devil Wears Prada
Sepultura
Hammerfall
In Flames
Life Of Agony

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Metallica kost meer dan een miljoen dacht ik. Rammstein een paar jaar terug op Werchter was 1,2 miljoen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik zie in System of a Down wel een headliner die ook prima in het rijtje Slipknot - Volbeat past van de afgelopen jaren. Als daarom heen weer een sterk programma komt met bands als Anthrax, Slayer, Alter Bridge, Opeth, Trivium en Nigthwish dan heb je een zo zelfde editie als afgelopen jaar. Volgens mij waren ze daar wel tevreden mee.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
System of a down staat wel een treetje hoger dan Slipknot & Volbeat.

Opeth, vraag ik me af of die het goed doen op zo'n festival. Denk dat ik die liever zie tijdens een eigen concert. Maar als Fortarock die strikt, hebben ze een mooie naam natuurlijk.
 

bram1996

Randprogramma
15 mrt 2014
198
0
Ik zou er niet raar van op kijken als ze ineens Metallica als headliner hebben, 2015 stonden ze ook hoog op het lijstje maar grepen ze net naast.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er schijnt nogal wat metal te komen. :)

No shit sherlock....:)

Maar goed ik heb dan wel een voorkeur aan bands die ik dan zou willen zien. Het prijskaartje zal dan wel omhoog gaan (zie de XXL met Rammstein) dus ik moet het randprogramma wel wat vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken