Een nieuw forum

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Kanonne zeg. Of wij even met een dikke kater zaten na het zonovergoten Lowlands en Pukkelpop weekend. Deze keer niet van de biertjes. Wel omdat de geplande verbouwing van het forum en verhuizing van de website – die enkel achter de schermen plaats moest vinden – ook opeens voor de schermen zichtbaar was. De afgelopen dagen hebben we kei hard gewerkt om alles zo goed als mogelijk af te krijgen, maar helaas is alle forumdata van de maanden juli en augustus verloren gegaan. Dat bedroeven we zeer, maar er is niets meer aan te doen. We hopen nu een stabiele basis voor de toekomst gelegd te hebben.

Wat is er dan veranderd? Het afgelopen jaar heeft Festileaks een enorme groei doorgemaakt. Die groei zorgde ervoor dat onze website de bezoekersaantallen op diverse piekmomenten niet meer aankon. Daarom hebben we de website verhuisd naar een hostingpartij met betere technische ondersteuning. Het pakket dat we tegenwoordig afnemen is daarbij fors verhoogd. Hierdoor verwachten we stabieler en sneller te zijn en op moment dat het tóch even tegen zit snel een oplossing te vinden.

Ook is de afgelopen maanden druk gewerkt aan een nieuw forum. Dit keer geen upgrade van 1.0 naar 2.0, maar van 2.0 naar 2.1. Reken op een betere (responsive) interface, een iets geliktere vormgeving, enkele leuke nieuwe functionaliteiten in lijn met onze eerste grote upgrade en een nieuwe indeling. Ga direct om ontdekkingstocht!

We hopen dat je dankzij deze wijzigingen weer altijd en overal op ons kunt rekenen. Hoewel festivalseizoen 2015 nog in volle gang is hebben wij de voorbereidingen voor het volgende seizoen hiermee al getroffen. Technisch gezien lijken we er klaar voor. Onze redactie is op volle kracht en energieker dan ooit. Tot slot komen ook de geruchten alweer op gang. Wat ons betreft kunnen we beginnen. Laat het najaar maar komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Prima werk jongens!
De site werkt voor mij prima en ik heb al weer zin in het volgende seizoen.

Vindt het wel jammer dan BKS,PKP,DTRH en Lowlands weg zijn van de hoofdpagina.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Zeker een vooruitgang zo. Mooi design, goede indeling en vooral het Overige Festival forum is goed opgelost zo met die vlaggetjes en land tags.
Goed werk!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oh, je kan nog geen reacties wijzigen, of kon dat eerst ook al niet?

Iig Jesse jij hebt zo'n dikke sticker onder je naam links met 'moderator'. Ik wil er ook een met 'member' alstublieft?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Thanks guys :)

Vindt het wel jammer dan BKS,PKP,DTRH en Lowlands weg zijn van de hoofdpagina.
Ik zal dat even toelichten. Een subforum (zoals BKS, PKP, DTRH, LL en Sziget tot voor kort waren) is bedoeld als een verzameling van meerdere topics rond dat onderwerp. Echter was het bij al die festivals het geval dat er maar één topic gebruikt werd. Dan verlies je de functie van zo'n subforum. Vandaar dat ze nu als sticky staan in de bijbehorende nieuwe subfora. Niet getreurd: onderaan de pagina vind je shortcuts naar alle focusfestivals van Festileaks.

Oh, je kan nog geen reacties wijzigen, of kon dat eerst ook al niet?

Iig Jesse jij hebt zo’n dikke sticker onder je naam links met ‘moderator’. Ik wil er ook een met ‘member’ alstublieft?
Als het goed is kun je tot 10 minuten na het plaatsen van je reactie die nog wijzigen. Klopt dat?

Er zijn naast staffuncties (beheerder & moderator) nog meer stickers in omloop. Die kun je verdienen. Spot ze ;)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als het goed is kun je tot 10 minuten na het plaatsen van je reactie die nog wijzigen. Klopt dat?
Zit daar eigenlijk nog een reden achter dat het zo kort is? Ik zou het zelf fijner vinden als het iets langer was, op het 'vorige' forum was het ook aangepast volgens mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zijn er nog mensen die quasi dagelijks nog wel eens een 'bad gateway' melding krijgen? Zeker vandaag heb ik er hier veel last van.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Zijn er nog mensen die quasi dagelijks nog wel eens een ‘bad gateway’ melding krijgen? Zeker vandaag heb ik er hier veel last van.

Jep, en de problemen rond het pukkelpopforum(op laatstgenoemde reactie klikken brengt je bij de eerste pagina) zijn ook niet helemaal opgelost/terug. Verder ziet het er allemaal perfect uit. Een tijdje van een afstandje aangezien, maar complimenten!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Zijn er nog mensen die quasi dagelijks nog wel eens een ‘bad gateway’ melding krijgen? Zeker vandaag heb ik er hier veel last van.
Kwam vandaag de website en het forum niet op.

Er was vandaag wat onderhoud om de 403-meldingen en traagheid van de website te verhelpen. Als het goed is werkt nu alles weer goed en snel.

Jos wrote:
Als het goed is kun je tot 10 minuten na het plaatsen van je reactie die nog wijzigen. Klopt dat?

Zit daar eigenlijk nog een reden achter dat het zo kort is? Ik zou het zelf fijner vinden als het iets langer was, op het ‘vorige’ forum was het ook aangepast volgens mij.

Je kunt nu 24 uur lang je reactie aanpassen.

Kereltje wrote:
Zijn er nog mensen die quasi dagelijks nog wel eens een ‘bad gateway’ melding krijgen? Zeker vandaag heb ik er hier veel last van.


Jep, en de problemen rond het pukkelpopforum(op laatstgenoemde reactie klikken brengt je bij de eerste pagina) zijn ook niet helemaal opgelost/terug. Verder ziet het er allemaal perfect uit. Een tijdje van een afstandje aangezien, maar complimenten!
Kun je daar wat specifieker over zijn; heb je een voorbeeld? Ik ben dat probleem nog niet tegen gekomen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Kun je daar wat specifieker over zijn; heb je een voorbeeld? Ik ben dat probleem nog niet tegen gekomen.

Als je nu bij het topic festivals in België kijkt, staat bij Pukkelpop 2015 dat Gloeilamp 23u 44min geleden gereageerd heeft. Als je op die tijd klikt, hoor je op de laatste pagina uit te komen. In plaats daarvan kom ik steeds op de eerste uit. Dat probleem was er al een hele tijd volgens mij. Eigenlijk ook totaal irrelevant, aangezien Pukkelpop 2015 voorbij is, maar ik dacht ik meld het even.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Jos wrote:
Kun je daar wat specifieker over zijn; heb je een voorbeeld? Ik ben dat probleem nog niet tegen gekomen.

Als je nu bij het topic festivals in België kijkt, staat bij Pukkelpop 2015 dat Gloeilamp 23u 44min geleden gereageerd heeft. Als je op die tijd klikt, hoor je op de laatste pagina uit te komen. In plaats daarvan kom ik steeds op de eerste uit. Dat probleem was er al een hele tijd volgens mij. Eigenlijk ook totaal irrelevant, aangezien Pukkelpop 2015 voorbij is, maar ik dacht ik meld het even.
Thanks, is gefixed! Tenminste, vanaf het moment dat iemand een nieuwe reactie plaatst in dat topic.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ligt het forum nog regelmatig plat, of ben ik de enige met problemen? Via de laptop ben ik er al een week niet meer op geraakt, via smartphone lukt het slechts heel af en toe. Maar als ik erop geraak zie ik wel dat er gepost werd terwijl ik er niet op kon. Browser wijzigen, cache legen en cookies verwijderen helpt alvast niet.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ligt het forum nog regelmatig plat, of ben ik de enige met problemen? Via de laptop ben ik er al een week niet meer op geraakt, via smartphone lukt het slechts heel af en toe. Maar als ik erop geraak zie ik wel dat er gepost werd terwijl ik er niet op kon. Browser wijzigen, cache legen en cookies verwijderen helpt alvast niet.

Dit probleem had ik eerst ook. Maar bij mij lag het eraan dat de link Festileaks.com/forum niet meer werkte maar ik nu forum.festileaks.com moet gebruiken. Misschien ligt het hier aan.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ligt het forum nog regelmatig plat, of ben ik de enige met problemen? Via de laptop ben ik er al een week niet meer op geraakt, via smartphone lukt het slechts heel af en toe. Maar als ik erop geraak zie ik wel dat er gepost werd terwijl ik er niet op kon. Browser wijzigen, cache legen en cookies verwijderen helpt alvast niet.
Dat is vreemd. Naar mijn weten heeft het forum er sinds mijn vorige reactie niet meer uit gelegen. Werkt de tip van Luud?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Tip van Luud werkt helaas niet, het is bij alles van de domeinnaam Festileaks. Ik heb wel net gemerkt dat de problemen zich alleen voordoen als ik thuis op de wifiverbinding zit, daarmee dat het soms op de smartphone wel lukt. Iemand tips ivm daarmee voor een technologieleek?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Gewoon 'connection timed out/pagina niet beschikbaar'. Ik heb het enkel bij Festileaks en pas sinds de update, daarom dat ik hier om raad vraag.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken