Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986


Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Datum: 29 juni t/m 1 juli
Locatie: De Groene Heuvels, nabij Nijmegen
Genre(s): alternatief, rock, pop, dance, elektronisch, indie, folk

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://downtherabbithole.nl/
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.654
1.589
Ben benieuwd wat ze dit jaar aan headliners kunnen bieden, vindt de headliners van de afgelopen jaren toch zeer interessant, vooral om te kijken welke bands/acts door kunnen stromen naar headliner van bijvoorbeeld Lowlands.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de headliners voor komende editie. Aan veel acts die je komende zomer op festivals mag verwachten, zitten wel behoorlijk wat mitsen en maren als je mij vraagt....

Massive Attack (afgelopen jaar goedmaken?)
Nick Cave (eerder BKS, denk ik, maar zou ik persoonlijk enorm toejuichen)
Arctic Monkeys (te groot, eerder Lowlands)
Sufjan Stevens (uitzonderlijk zeldzaam op festivals, wel natte droom voor veel muziekliefhebbers)
Grizzly Bear (net te klein voor headliner denk ik)
The National (al recent geweest, BKS dit jaar?)
Royal Blood (net te klein? staan wel in AFAS maar vind ze nog geen echte headliner)
War On Drugs (recent geweest, eerder Lowlands verwacht ik)
Kendrick Lamar (te groot denk ik en hiphop is nooit heel prominent aanwezig op DTRH)
Skepta (hiphopheadliner op DTRH?)
Vince Staples (hiphopheadliner op DTRH?)
Frank Ocean (komt die nog wel naar NL? qua formaat zou hij prima passen)
A Tribe Called Quest (idem)
Bon Iver (geen idee of die op tour gaat, maar gedroomde headliner van zowel BKS als DTRH, lijkt me)
Pixies (geen idee of die op tour zijn, vind ze wel passen bij DTRH)
Placebo (idem, wel aan de grote kant natuurlijk)
Atoms For Peace (meende gelezen te hebben dat ze met nieuw album bezig waren, maar zou uitzonderlijk fraaie boeking zijn)
eels (net te klein als headliner denk ik)
Franz Ferdinand (niet heel origineel, ook geen band die op eigen kracht heel veel extra kaarten verkoopt, maar als derde headliner wel realistisch voor festival van dit formaat)
Interpol (idem)
Elbow (zou zomaar kunnen, al hoeft het voor mij niet per se)
Underworld (zou voor DTRH enorm gave boeking zijn)
Gorillaz (idem)

Elbow is misschien nog wel de meest voor de hand liggende optie om op te schrijven.

Iemand andere suggesties? Want verder dan deze opsomming kom ik zelf ook niet (en nogmaals, ik ben me ervan bewust dat veel namen uit bovenstaand rijtje niet gaan komen hoor ;-))

Categorie kleiner waar ik op hoop: Perfume Genius, Timber Timbre, Ryley Walker en Kate Tempest. Nieuwe Rico en Sticks zou ik ook leuk vinden.

Update: Alt-J zou natuurlijk ook een goede kandidaat zijn. LCD Soundsystem bewust buiten beschouwing gelaten, die was ruim een jaar geleden al headliner op Lowlands en volgens mij sindsdien alleen maar populairder geworden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
The Killers en ook Björk kunnen wellicht toegevoegd worden aan het lijstje headlinerkandidaten.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Björk op DTRH met dat publiek daar. Wat zou dat hard falen.

Ahnoni en PJ Harvey waren prima op hun plek als headliner op DTRH, waarom zou Bjork niet kunnen?

Al had DTRH afgelopen jaar wel een compleet andere insteek qua headliners met Moderat en Oscar and the Wolf. Dus als ze in die lijn doorgaan met programmeren, is Bjork wellicht minder snel te verwachten. Maar als ze programmeren zoals de jaren ervoor, dan past Bjork prima in een rij met headliners als The National, Ahnoni, PJ Harvey, Damien Rice etcetera.

Ik begrijp daarnaast nooit zo goed dat het publiek op DTRH over een kam geschoren wordt. Er lopen voldoende serieuze muziekliefhebbers rond, die gewoon de optredens goed willen zien. Uiteraard zijn er ook mensen die gewoon lol willen hebben (en dat is natuurlijk ook prima, ieder zijn eigen beleving), maar dat zijn niet de mensen die vooraan staan bij dit soort optredens. Ik heb daar bijna nooit last van. Alleen 1 keer bij Sun Kil Moon was er veel rumoer. Maar dat komt bij clubshows ook voor.

Maar misschien heb jij andere ervaringen op DTRH?
 
1 mei 2017
289
0
Anohni had toch een bizar lage opkomst? Ik herinner me ook allemaal verhalen over hoe Damien Rice werd overstemt door het volk.

Uiteraard zouden er genoeg liefhebbers staan bij Bjork, maar ik denk dat er teveel mensen bij zouden staan die er alleen maar staan om haar even te zien en zich dan misdragen. Omdat ze 'bekend' is, en rare pakjes draagt.

Maar eigenlijk is ze in NL te klein geworden om ergens te headlinen, of het nou BKS is of DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Anohni had toch een bizar lage opkomst? Ik herinner me ook allemaal verhalen over hoe Damien Rice werd overstemt door het volk.

Uiteraard zouden er genoeg liefhebbers staan bij Bjork, maar ik denk dat er teveel mensen bij zouden staan die er alleen maar staan om haar even te zien en zich dan misdragen. Omdat ze ‘bekend’ is, en rare pakjes draagt.

Maar eigenlijk is ze in NL te klein geworden om ergens te headlinen, of het nou BKS is of DTRH.

Het was inderdaad heel rustig bij Anohni. Maar dat kwam denk ik meer omdat heel veel bezoekers het voor gezien hielden. Het was dat jaar mer bizar slecht weer; overal was het toen rustig. En op zondagavond al helemaal.

Damien Rice ben ik niet bij geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen.
 

Yuri

Nieuw lid
4 okt 2017
4
0
emmers met glijmiddel wrote:
Anohni had toch een bizar lage opkomst? Ik herinner me ook allemaal verhalen over hoe Damien Rice werd overstemt door het volk.

Uiteraard zouden er genoeg liefhebbers staan bij Bjork, maar ik denk dat er teveel mensen bij zouden staan die er alleen maar staan om haar even te zien en zich dan misdragen. Omdat ze ‘bekend’ is, en rare pakjes draagt.

Maar eigenlijk is ze in NL te klein geworden om ergens te headlinen, of het nou BKS is of DTRH.


Het was inderdaad heel rustig bij Anohni. Maar dat kwam denk ik meer omdat heel veel bezoekers het voor gezien hielden. Het was dat jaar mer bizar slecht weer; overal was het toen rustig. En op zondagavond al helemaal.

Damien Rice ben ik niet bij geweest, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Tijdens Anohni was denk ik meer dan de helft van de bezoekers idd al richting huis. Mensen die pech hadden stonden dat jaar met hun tentje niet aan het water, maar in het water...
Damien Rice was naar mijn mening een misprogrammatie, op het moment dat hij begon was Patti Smith net klaar. Zij had in een uitpuilende tent een geweldig optreden gegeven met als gevolg dat er een tent leegstroomde met een publiek dat een op dat moment zeer hoog energy level had. De overgang naar Damien Rice was gewoon niet te maken, hoe goed het ook was.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Ryley Walker vorig jaar gezien in Hilvarenbeek, wat was dat een geweldig optreden. Die zou heel goed passen in het Konijnenhol. Verder zoun ik Ryan Adams ook weer graag willen zien in Beuningen, dat was in 2015 (of was het 16?) een nauwelijks genoemd hoogtepunt. Verder zou ik jouw lijstje graag aanvullen met Marlon Williams, Iron&Wine, Wilco en Eels. En ja, wellicht niet haalbaar maar een mens mag dromen toch?

Ik geloof trouwens niet in HipHop op DTRH, dat lijkt me geen match dus hoop ik, met alle respect wat dat betreft dat de organisatie niet op jouw suggestie in gaat.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Damien Rice was naar mijn mening een misprogrammatie, op het moment dat hij begon was Patti Smith net klaar. Zij had in een uitpuilende tent een geweldig optreden gegeven met als gevolg dat er een tent leegstroomde met een publiek dat een op dat moment zeer hoog energy level had. De overgang naar Damien Rice was gewoon niet te maken, hoe goed het ook was.

De programmering was inderdaad wat ongelukkig toen, maar ik heb toen toch enorm genoten van Damien Rice. Die mag van mij nog wel een keer komen, past heel goed in Beuningen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Maar eens een update over mogelijke headliners.

Echte kanshebbers wat mij betreft, want met tour in het verschiet (al zijn sommigen wellicht net te groot):

Nick Cave
Gorillaz
LCD Soundsystem
The Killers
Alt-J
Elbow
Bjork

Al kunnen al deze acts ook net zo goed op BKS staan natuurlijk. Sterker nog, ik verwacht Nick Cave met name eerder daar.

Verder acts die nog nergens genoemd staan (dus ook niet erg waarschijnlijk), maar wat mij betreft goed zouden passen:

Bon Iver
Frank Ocean
Jack White
Massive Attack
Pixies
Placebo
eels
Wilco

Misschien op tour maar niet erg waarschijnlijk voor DTRH:

Arctic Monkeys

Redelijk recent geweest, dus niet erg waarschijnlijk voor DTRH:

The National
War On Drugs
Ryan Adams

En niet waarschijnlijk, want hiphop als headliner of te groot:

Kendrick Lamar
Skepta
Vince Staples
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Ik hoop echt zo vreselijk op Nick Cave op DTRH en niet op Best Kept!
Als Massive Attack dan ook nog komt, dan ben ik er zeker bij in 2018.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Elbow tweede show in Afas, onder de vlag van Mojo. Met de populariteit van deze band zit het dus nog wel goed. Denk dat dit zekerheidje wordt voor dtrh.

Dan nog twee erbij uit rijtje Massive Attack / Nick Cave / LCD Soundsystem / Killers en dan hebben we het nergens meer over :)

Eentje erbij uit die rij is misschien realistischer. En ook prima :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ik zie steeds dat The Killers genoemd wordt, maar waarom linken jullie die act aan DTRH? Da's toch niet echt het soort act voor dit festival lijkt me.

Of misschien heb ik wel een verkeerd beeld van DTRH.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Ik zie steeds dat The Killers genoemd wordt, maar waarom linken jullie die act aan DTRH? Da’s toch niet echt het soort act voor dit festival lijkt me.

Of misschien heb ik wel een verkeerd beeld van DTRH.

Hooguit zijn ze te groot, maar als type act zouden ze uitstekend passen daar. Net zoals ik ze ook goed bij Lowlands vind passen.
 

Yuri

Nieuw lid
4 okt 2017
4
0
Ik zie steeds dat The Killers genoemd wordt, maar waarom linken jullie die act aan DTRH? Da’s toch niet echt het soort act voor dit festival lijkt me.

Of misschien heb ik wel een verkeerd beeld van DTRH.

Persoonlijk vind ik ze perfect passen hier, maar welk beeld heb je van dit festifal?
De leukste (dus niet per se de beste) shows van alle headliners tot nu toe waren voor mij: iggy pop, black keys en foals.



Maar eens een update over mogelijke headliners.

Echte kanshebbers wat mij betreft, want met tour in het verschiet (al zijn sommigen wellicht net te groot):
...

Persoonlijk hoop ik heel erg op the gorillaz, maar ik weet niet of Albarn nog zin heeft om terug te komen... Vrijdag 2014 waren er misschien nog maar 5000 man aanwezig, terwijl hij zn, misschien wel, meest emotionele show ooit gaf (was schitterend overigens)
Sinds datzelfde jaar hoop ik ook elk jaar op Jack White, door de verhalen dat hij dat jaar eigenlijk zou komen, maar cancelde vanwege de aanwezigheid van the black keys.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Nick Cave kan in ieder geval definitief op de wensenlijstjes van DTRH en BKS met een eerste optreden in juni aangekondigd in Dublin.

Liam Gallagher ook een optie?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Op Graz schijnt men te weten dat Nick Cave de eerste headliner voor DTRH wordt....

@mattman weet jij daar meer van?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken