Down The Rabbit Hole 2016

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
WP_20150626_18_21_59_Pro__highres-e1440702317238-720x320.jpg

Down The Rabbit Hole 2016
Datum: 24 juni 2016 (vr) – 26 juni 2016 (zo)
Locatie: De Groene Heuvels, nabij Nijmegen
Genre(s): alternatief, rock, pop, dance, elektronisch, indie, folk

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/down-the-rabbit-hole-2016-programma/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Nog geen berichten in dit topic? Bizar. Ik plan hier iig zeker eens heen te gaan. Hoor goede dingen over dit festival.

En de affiches waren de afgelopen 2 edities top.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Nee is niet bizar. Op dit forum zitten vooral muziekliefhebbers die ook het clubcircuit plat lopen op zoek naar de pareltjes in de muziek. Dit festival programmeert idd muziek, maar heeft daar om heen teveel randverschijnselen (trefbal, vlotten bouwen, kampvuurtje maken, kettingen maken, T-shirts bedrukken, gaten graven ) Dus leuk voor mensen die s 'avonds een bandje willen mee pakken, maar niet al te geïnteresseerd zijn in de ontdekkingstocht van de scherpe randjes van de muziek. De focus is niet primair gericht op muziek zoals bij BKS Pinkpop, pukkelpop, rockwechter en Dour. Dus daarom hier niet populair.

Daarnaast is het een festival die wel het weer mee moet hebben zoals dit jaar, anders vallen al die "leuke"activiteiten letterlijk in het water. Als ze twee dagen regen hebben dan hebben ze echt een probleem.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nee is niet bizar. Op dit forum zitten vooral muziekliefhebbers die ook het clubcircuit plat lopen op zoek naar de pareltjes in de muziek. Dit festival programmeert idd muziek, maar heeft daar om heen teveel randverschijnselen (trefbal, vlotten bouwen, kampvuurtje maken, kettingen maken, T-shirts bedrukken, gaten graven ) Dus leuk voor mensen die s ‘avonds een bandje willen mee pakken, maar niet al te geïnteresseerd zijn in de ontdekkingstocht van de scherpe randjes van de muziek. De focus is niet primair gericht op muziek zoals bij BKS Pinkpop, pukkelpop, rockwechter en Dour. Dus daarom hier niet populair.

Ik vindt het wel weer heel simpel om dit punt er weeeeeer in te gooien...
Ja, tuurlijk is er veel gekkigheid te doen op het veld. Maar dat maakt het toch niet een festival waar de muziekliefhebber minder aan zijn trekken komt? Als er toch staat wat jij tof vindt is het toch prima?
Genoeg interessante namen om 3 dagen te vullen. Ik ga dit festival dit jaar in de gaten houden omdat ze zeker met een goede line-up kunnen komen. Niet omdat je er lekker kan knutselen.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik organiseer dit festival niet. Deze activiteiten bedenken ze echt zelf en is voor DTRH een zeer belangrijk onderdeel van het festival., Ik kan ze niet serieus nemen en vindt het een festival voor kinderen, pubers en labiele volwassenen. Voorlopig sloopt Mojo met dit festival hun eigen LL. Mensen hebben massaal hun dure LL kaartje ingeruild voor het te goedkope DTRH kaartje. Die moesten ze wel zo goedkoop in de markt zetten want het was er op of er onder voor ze na de dramatisch lage opkomst van de eerste editie. Nu zitten ze opgescheept met twee verliesgevende festivals. Dat noemt men ook wel wanbeleid. De fesivalmarkt in Nederand zit aan hun max voor pop/indie muziek. Dat in tegenstelling tot fetivals voor dance/techno. Die zijn booming en overvleugelen qua bezoekersaantallen, entourage en beleving de oude festivals. Alleen zwarte cross is een uitzondering, maar dat is logisch en is eigelijk een motocross met muziek.


 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik organiseer dit festival niet. Deze activiteiten bedenken ze echt zelf en is voor DTRH een zeer belangrijk onderdeel van het festival., Ik kan ze niet serieus nemen en vindt het een festival voor kinderen, pubers en labiele volwassenen.

Tuurlijk is het een belangrijk onderdeel. Maar je kunt toch ook gewoon kijken naar de line-up. En als er een aantal namen komen die interresant genoeg zijn, dan koop je toch gewoon een kaartje en heb je 3 dagen pret?


De fesivalmarkt in Nederand zit aan hun max voor pop/indie muziek

Hier heb je een heel belangrijk punt. Ben elk jaar ook echt benieuwd hoe de ticketverkoop gaat voor al die festivals elk jaar en of er nog wat plek is om te groeien in bezoekersaantallen voor BKS/DTRH.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik boycot het omdat ik wil dat alleen Best Kept Secret over blijft. Maar voorderest is het echt onzin wat je zegt. Zaten ook mooie namen (groot en klein) tussen voor de 'liefhebber'. Verder is de rede dat dit topic zo rustig is, omdat er nog niet heel veel over te zeggen valt, wat niet ook in het BKS topic staat.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Zaten ook mooie namen (groot en klein) tussen voor de ‘liefhebber’.

Namen, tja, dat is één ding. Voordat ik me in Dour omgeven zag door meer pillenboeren dan bij de studie pharmacie in jouw stad Utrecht aanwezig zijn vond ik die mooie namen op het affiche ook met afstand het belangrijkste wat er is. Nu, na Dour overleefd te hebben, speelt het publiek zeker zo'n belangrijke rol voor mij. Naar wat ik gehoord en gelezen heb over beide versies van DTRH is het publiek er niet bepaald leuk. Afgelopen jaar was de lineup op Werchter dan ook zeker niet de beste van alle festivals die ik bezocht heb, maar het publiek was er wel erg leuk. Alleen al daarom zal ik BKS boven DTRH verkiezen, zelfs als DTRH een iets betere lineup zou hebben dan BKS.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Zaten ook mooie namen (groot en klein) tussen voor de ‘liefhebber’.

Namen, tja, dat is één ding. Voordat ik me in Dour omgeven zag door meer pillenboeren dan bij de studie pharmacie in jouw stad Utrecht aanwezig zijn vond ik die mooie namen op het affiche ook met afstand het belangrijkste wat er is. Nu, na Dour overleefd te hebben, speelt het publiek zeker zo’n belangrijke rol voor mij. Naar wat ik gehoord en gelezen heb over beide versies van DTRH is het publiek er niet bepaald leuk. Afgelopen jaar was de lineup op Werchter dan ook zeker niet de beste van alle festivals die ik bezocht heb, maar het publiek was er wel erg leuk. Alleen al daarom zal ik BKS boven DTRH verkiezen, zelfs als DTRH een iets betere lineup zou hebben dan BKS.

Dan zou ik zeker naar Primavera gaan, super open en geïnteresseerd publiek.

Daarnaast staat Dour ook wel bekend als een drugs festival, wat wel wat anders is dan een publiek die voor een 'totaalervaring' naar een festival gaat. Maar heel veel heb ik niet over DTRH's publiek gehoord.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
MRMantel wrote:
Zaten ook mooie namen (groot en klein) tussen voor de ‘liefhebber’.

Namen, tja, dat is één ding. Voordat ik me in Dour omgeven zag door meer pillenboeren dan bij de studie pharmacie in jouw stad Utrecht aanwezig zijn
underrated

Ben dit jaar naar DTRH geweest en hoewel ik drie ontzettend leuke dagen heb gehad met m'n vrienden en vette optredens heb gezien, viel het festival als geheel me wel redelijk tegen. Wat vooral kwam vooral door het publiek, dat er niet echt voor de muziek leek te zijn, maar meer voor het idee van op een festival zijn. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar festivals als DTRH moeten het (naast de line-up) vooral van hun sfeer hebben, en door dat publiek en alle 'gekke activiteiten' als vlotten bouwen viel dat wel redelijk weg. Laten we eerlijk zijn, na een paar uur heb je dat ook wel gezien allemaal en dan leidt het alleen maar af van waar het festival om draait: muziek en gezelligheid. Het viel me ook op dat het een beetje het semi-irritante feestvolk was dat aan al die activiteiten meedeed. Maargoed, op zich verder een prima festival. Vergeleken met Dour is de sfeer fantastisch, in ieder geval.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Man oh man, dat gezeur op Down The Rabbit Hole door mensen die er niet eens zijn geweest begint ook wel oud te worden, zeg. Zullen we daar een keer mee stoppen?

Ik ben zelf nooit op BKS geweest. Dat zou ik zomaar komend jaar kunnen doen, maar heb de line-up tot nu toe nooit interessant genoeg gevonden. Nou ja, ik bedoel: de line-up is steengoed en op zich erg interessant, maar er is in die drie jaar elke keer weer een ander festival geweest dat net een betere line-up heeft. Dat Arcade Fire er bijvoorbeeld in 2014 niet was vond ik een groot gemis en ook dit jaar vond ik de bovenkant van de line-up niet zo spetterend.

Voor anderen zal dat misschien andersom liggen, en die bezoeken daarom juist voor de namen wél BKS. Het maakt ook niet uit, want de bottom-line is: zowel BKS als DTRH hebben een erg goede line-up.

Die recensie door 3voor12 van het optreden van Damien Rice is in mijn beleving behoorlijk overdreven, en vooral door de schrijver ingezet om een wat sappiger stuk te creëren. Natuurlijk is het wel zo dat het concert ook nog een ongelukkig tijdslot had, dus mogelijk was er wel meer geroezemoes dan normaal, maar ik heb dat zelf niet zo ervaren.
Mogelijk is het zo dat het publiek op BKS veel beter is dan dat op DTRH (ben namelijk nooit op BKS geweest), maar in vergelijking met andere Nederlandse festivals vond ik het publiek erg prettig. Ik vond het wel vergelijkbaar met mijn ervaring op RW, als ik het even zo inschat.

Terug naar 2016. Wat zou er komen? Ik vind het behoorlijk moeilijk inschatten. Voor BKS vind ik het iets makkelijker speculeren, want ik heb geen idee wat voor grote namen er volgend jaar touren waar een klein festival als DTRH aanspraak op kan maken.

* Beck is een goede naam, maar het is een naam waar BKS flink op zal jagen.
* Florence + The Machine? Staat op Rock Werchter en die twee hebben traditiegetrouw veel overlap. Wel een erg grote naam misschien, maar wie weet.
* Kurt Vile, vind ik een zeer grote kanshebber voor DTRH. The War on Drugs was een groot succes, dus waarom niet? In dezelfde categorie: Sun Kil Moon?
* Joanna Newsom. Ze komt binnenkort in Nederland, gaat daarna weer touren in Amerika, dus wie weet is ze rond juni weer hier. Vraagje is of dit een type artiest is dat wel goed tot haar recht komt op festivals?
* Mac DeMarco. Tsja, dat zou ik echt heel vet vinden.
* Miguel en Young Thug vind ik goede kanshebbers voor DTRH. Dit jaar lieten ze zien met onder andere Young Fathers, Flying Lotus en FKA Twigs zien wel te willen investeren in R&B, dus ik hoop dat ze die lijn doorzetten.
* Deerhunter, Beach House, Tobias Jesso Jr. Empress Of; het zijn namen van artiesten die dit jaar wat hebben uitgebracht en echt nog een Nederlands festival aan moeten doen. Maar of dat gebeurd en zo ja op welke van de drie festivals (LL, BKS, DTRH) ze geprogrammeerd worden kun je volgens mij echt niet voorspellen.
* Titus Andronicus, Protomartyr en Chelsea Wolfe vind ik toffe namen, maar die zie ik echt eerder naar BKS gaan.

Het probleem is dat ik geen idee heb wat DTRH2016 volgend jaar gaat doen en daarom roep ik ook maar wat namen van artiesten die ik graag luister. Op basis van muziek die de afgelopen tijd is uitgekomen zou ik oordelen dat er veel bands zijn die goed bij het profiel van BKS passen die net een album hebben uitgebracht. Met Down The Rabbit Hole kan ik me er iets moeilijker een voorstelling van maken.
Momenteel neig ik dan ook naar Best Kept Secret. Denk dat de kans het grootste is dat ik dit keer wél een kaartje voor koop, maar ook daarvoor weet ik niet wat de headliners zouden kunnen zijn.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
* Joanna Newsom. Ze komt binnenkort in Nederland, gaat daarna weer touren in Amerika, dus wie weet is ze rond juni weer hier. Vraagje is of dit een type artiest is dat wel goed tot haar recht komt op festivals?
Hoe graag ik haar ook zou willen zien, denk ik dat je niet verder moet denken dan auditorium op Primavera. Het is sowieso kwetsbaar op een festival, maar daarnaast is het denk ik ook een te dure naam (afgaande op de ticketprijs in tivoli) die te weinig mensen trekt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ben inderdaad wel benieuwd waar we FATM gaan zien deze zomer. Staat al op Werchter, maar BKS en DTRH zie ik niet gebeuren. Simpelweg een te grote naam.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Hoe graag ik haar ook zou willen zien, denk ik dat je niet verder moet denken dan auditorium op Primavera. Het is sowieso kwetsbaar op een festival, maar daarnaast is het denk ik ook een te dure naam (afgaande op de ticketprijs in tivoli) die te weinig mensen trekt.

Ja, ik denk zeker dat je gelijk hebt. Vooral met het oog op het optreden in Tivoli; daar had ik helaas echt het geld niet voor.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Hoe graag ik haar ook zou willen zien, denk ik dat je niet verder moet denken dan auditorium op Primavera. Het is sowieso kwetsbaar op een festival, maar daarnaast is het denk ik ook een te dure naam (afgaande op de ticketprijs in tivoli) die te weinig mensen trekt.


Ja, ik denk zeker dat je gelijk hebt. Vooral met het oog op het optreden in Tivoli; daar had ik helaas echt het geld niet voor.
Ja, dat is exact mijn probleem..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Aangezien Mojo Sigur Ros naar Lowlands schuift (vermoedelijk niet eens voor Alpha) kan ik me inbeelden dat DTRH ook al een vrij sterk headlinertrio heeft klaarstaan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Tame Impala zal dit jaar nog worden aangekondigd lijkt mij. Ben wel heel benieuwd wat hun andere twee headliners worden, een naam als Pixies lijkt mij niet bijster sterk en zou weeral een naam zijn die ook al op BKS heeft gestaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Beck en Massive Attack
En dan BKS met Foals, Editors en Prodigy oid. Dat zou grappig zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken