DOUR festival 2020

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Iemand toevallig ooit geweest hier?

Ik heb namelijk gisteren 2 guestlist kaarten gewonnen maar we twijfelen nog.
als je er bent geweest kun je even je ervaring achterlaten?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik ben er nooit geweest maar heb van enkelen die er geweest zijn wel gehoord dat het een mooi festival is.
Even naar de line-up gekeken en dat ziet er ook erg goed uit! Geen top headliners maar wel in de breedte een ontzettend
mooi en veelzijdig programma.

Ik zeg...DOEN!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Bezoeker overleden op Belgische Dour festival

Op het Belgische Dour festival, dat ook zeer in trek is bij Nederlanders, is een bezoeker overleden. Dit meldt De Standaard.

Volgens de Vlaamse krant gaat het om een 'jonge festivalganger'. Rond de klok van 12.30 uur troffen vrienden het levenloze lichaam van de jongen aan.

De Franstalige Belgische krant La Dernière Heure schrijft dat het om een overdosis zou gaan, maar dat is nog niet officieel bevestigd.

Bron: OOR
 

Tom

Playlistbediener
22 mei 2014
13
0
Das DOUR in een notedop, drugs, losgaan en af en toe sterft er iemand.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
In 2015 eenmalig 5 dagen, en er komt een nieuw podium gericht op experimentele geluiden.

De early birds zijn in de verkoop gegaan, dus ik verwacht wel een naampje voor Kerstmis.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Vanavond de eerste 40

Dat is nog eens mooi nieuws! Ik heb wel hoge verwachtingen na de aankondigingen van oa BKS en Melt

Ja inderdaad, ze vallen midden in het seizoen dus wat dat betreft hoop ik dat ze van beide helften het mooiste mee kunnen pikken :). Met vijf dagen en de potentie qua tourende artiesten zit het er dik in dat ik er bij ben dit jaar.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
10013453_10155168864355257_3178549316302512651_o.jpg


Dat is een hele mooie set namen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Heerlijke namen, en dan ontbreken er nog meerdere headliners. Electric Wizard is al voldoende om een ticket voor te kopen :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Daar zitten inderdaad leuke dingetjes tussen. Electric Wizard inderdaad, en ook Jon Hopkins, Danny Brown en Autechre begot!

Maar ligt het aan mij of hebben ze nu bijna enkel dj's/ dance acts aangekondigd? De volgende keer een lijstje met bandjes graag. :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Daar zitten inderdaad leuke dingetjes tussen. Electric Wizard inderdaad, en ook Jon Hopkins, Danny Brown en Autechre begot!

Maar ligt het aan mij of hebben ze nu bijna enkel dj’s/ dance acts aangekondigd? De volgende keer een lijstje met bandjes graag.
icon_smile.gif

Meestal zijn de Douraankondigingen idd pakketjes die sterk naar een bepaald genre neigen. Aangezien het nu sterk elektronisch was zal de volgende aankondiging wel metal/punk of indie/alternative gericht zijn.

Het leuke aan Dour is natuurlijk dat we vanaf nu een tot meerdere keren per week nieuwe namen zullen krijgen. Ik vraag me wel af hoe het zit met hun headliners, aangezien er in totaal 5 of 6 moeten zijn en ik voorlopig enkel Goose als headliner zie.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Het leuke aan Dour is natuurlijk dat we vanaf nu een tot meerdere keren per week nieuwe namen zullen krijgen. Ik vraag me wel af hoe het zit met hun headliners, aangezien er in totaal 5 of 6 moeten zijn en ik voorlopig enkel Goose als headliner zie.

Ik zie ze Flume ook nog wel tot headliner bombarderen op een mindere dag. Dour heeft vaak toch al geen superspetterende headliners, en nu ze er een dag bijplakken zou het misschien kunnen betekenen dat er één headliner wat minder groot is. In een aankondiging gericht op dancenamen(en die categorie) is het trouwens sowieso wel moeilijk om een headliner te plaatsen/vinden. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met wat er nu staat. 80% hiervan wil ik in meer of mindere mate graag zien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
+ Tony Allen Review, met Damon Albarn op het podium!

Edit: daarmee weten we meteen ook de festivalafsluiter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Morgen een groter pakket dan maar?

Tony Allen & Damon Albarn is in ieder geval een verrassende topnaam.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
11016972_10155246111580257_1497818987330620884_n.jpg


Nieuwe namen voor Dour. Enkele interessante namen maar een mindere aankondiging dan de vorige imo...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Haha die Snoop Dogg vind je ook echt overal. Wel vet dat Pusha T en Squarepusher er staan trouwens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken