Create A Festival

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Omdat het al een tijdje geleden is dat er nog is een soort van wedstrijdje, lijstje of whatever werd gehouden in dit topic dacht ik eraan om dit aan te maken.
Ik heb het al op verschillende fora gezien en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om het ook is hier te doen nl om je eigen festival in te richten alsof jij de organisator bent en je creativiteit de vrije loop te laten gaan. Aangezien @popijn en @fornax en mezelf zowat een fake poster maakten voor Pinkpop sterkte dit idee om het hier te organiseren wel, lijkt me ook gewoon leuk om te zien wat iedereen ervan maakt qua stijl, naam, line up, plaats, dagindeling, lay-out etc. Het is dus niet een soort van droom line-up zoals al eens een tijdje terug werd aangemaakt maar een realistische zelf gemaakte, kan vanuit je eigen muzieksmaak, algemeen of zeer specifiek.

Als er mensen goesting hebben om mee te doen, drop maar effe of je interesse hebt. Dan werk ik het verder uit :')
ps: maak je geen zorgen over het al dan niet hebben van photoshopskills, MS paint/powerpoint werkt ook wel :oops:
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
@shotgvn
Leuk idee! Ik doe mee. Heb een erg drukke week (vandaar ook de late reactie), maar zal er komend weekend over gaan nadenken en wellicht al wat uitwerken :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
ps: maak je geen zorgen over het al dan niet hebben van photoshopskills, MS paint/powerpoint werkt ook wel
1f633.svg



Zij die een deftige look willen, kunnen hieronder terecht
1f600.svg


http://createlineup.com/

Nee, dit is een soort template voor een Coachella poster, bedoeling is dat je zelf alles doet. Naam, plaats, logo-tje (kan ook gewoon in een leuke font), tijd, namen, uurschematje enzovoorts en ervoor zorgen dat 't realistisch oogt (aka geen 85 headliners en 3 kleine namen :p )
Als er nog wat meer mensen reageren dan maak ik ff wat regels etc op :')
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik wil hier ook best over na gaan denken, heb volgende week tentamens maar daarna zal ik er eens even voor gaan zitten :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Oeehhh dit klinkt leuk. Hier ga ik wel even aan zitten als ik tijd heb.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Regels:
- eigen niet bestaande naam
- zelf gekozen datum
- zelf gekozen plaats (al was het in het voetbalstadium van Brussel/Amsterdam :lol: Mag dus overal ter wereld zijn, maar er moet wel de plaats voor zijn he..)
- zelf gemaakte poster, wees creatief met achtergronden, fonts, kleuren etc alles kan
- maximum 200 artiesten/bands (hoeft dus niet alleen muziek te zijn, er kan ook comedy, kunst, woord etc staan.)
- maximum 1 headliner per dag (co-headline constructie kan maar moet realistisch blijven bv geen Radiohead en Foo Fighters op 1 dag)
- maximum 3 dagen (maar misschien kiezen sommigen er wel voor om te werken zoals het format van Sziget, zeg maar. Wat doen we hier mee?)
- dode artiesten kunnen jammer genoeg niet meer optreden, net zoals bands die zijn gesplit of gestopt (dus geen Led Zeppelin, The Smiths, Nirvana etc etc)
- bands die de dag van vandaag terug weer bij mekaar zijn kunnen natuurlijk spelen
- bands hun zij- of soloprojecten zijn toegestaan (bv Pearl Jam en Eddie Vedder mag)
- uurschemaatje ook voor de volledigheid (gebruik bv Excel, Clashfinder en maak een screenshotje)
- beetje uitleg wat voor festival je in gedachten hebt, voor wat het staat etc

Ik denk dat we voor de spanning erin te houden, iedereen ze misschien best naar me doorstuurt wanneer je klaar bent en dat wanneer iedereen ze heeft door gestuurd ik een soort van 1 vs 1 maak voor alle ingegeven posters/festivals en dat iedereen dan stemt/liket voor de poster die hij/zij het leukst, meest creatief, origineel etc vindt en deze dan door gaat naar de volgende ronde. De ronde daarna doen we weer hetzelfde, hussle ik ze door mekaar en doen we zo verder tot er maar eentje overblijft. Klinkt dat goed?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lijkt me ook wel geinig als er binnenkort iemand al een mooi conceptje dropt van zijn/haar idee :D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Datum vastzetten wanneer elk concep/festival/line up moet binnen zijn? Is 30 april goed voor iedereen en dan doen we in mei de rondes/wedstrijd etc. Ik denk dat je in 3 weken tijd wel zoiets in mekaar kan knutselen. Zeg het maar :')
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Moet dit ook artiesten bevatten die in die periode in Europa zijn of mag je alle artiesten kiezen die nu touren?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Moet dit ook artiesten bevatten die in die periode in Europa zijn of mag je alle artiesten kiezen die nu touren?
Je mag artiesten kiezen die nu touren of artiesten die al even niet meer getourt hebben (bv Arctic Monkeys). Bands die de dag van vandaag gesplit zijn of gestopt (bv Oasis) liever niet. Artiesten die al overleden zijn, spreekt voor zich denk ik.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Om het realistisch te houden - ga ik voor het concept van Werchter (en Rock Torhout :) ) zoals het vroeger was: 2 podia - 2 dagen. Dat houdt het overigens ook nog realistisch op vlak van 'veel' grote namen, want toen had je ook effectief wat grote namen op één dag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nog een week te gaan tot de deadline! Je mag je concept altijd al gewoon doorsturen via PM als de jouwe al af is met bijbehorende tekst en uitleg etc zo kunnen we daarna clashes doen vanaf 30 april. Als er nog mensen zijn die willen meedoen mag dat altijd maar 30 april is de uiterste datum, de dag daarna beginnen we met de eerste clash en zo eentje per dag totdat elk concept aan de beurt is geweest. Daarna husslen we weer alles door elkaar tot er maar eentje overblijft. Ideaal zou zijn moesten er 16 mensen meedoen maar dat zal wel niet haha :p
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Misschien dat ik zo even ga soggen. Hoe hebben jullie hem gemaakt? Welk programmaatje?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken