clash of acts 2017

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Hoi,

Het leek mij wel een leuk idee om weer eens een wedstrijdje te organiseren. Dus tijd voor een clash of acts. Ik dacht eraan om een kort format te doen om de activiteit zo hoog mogelijk te houden. Ik zat aan het volgende te denken: iedereen stuurt 5 acts via pm. De eerste krijgt een pm terug van mij met 5 acts. 10 juni 24.00 sluit de nominatie ronde. Hierna worden 8 poules van 5 gemaakt. Hiervan gaat de winnaar door, waardoor we 4 kwartfinales hebben, 2 halve en uiteindelijk 1 finale.

De act met de meeste punten uit de eerste ronde komt in poule a. De 2de in poule b enz. Nummer 9 komt dan weer in poule h en nummer 10 in poule g enz. Zo worden alle acts eerlijk verdeeld.

In de poule kun je punten uitdelen tussen de acts. Je geeft eenmaal 3 punten, eenmaal 2 punten, een keer 1 punt en 2 keer 0 punten. Zo ontstaat er een eindstand waarop de winnaar bekend wordt.

Leuk idee? Doen er wat forumleden mee?

Kom maar op met de pm 's met daarin de genomineerde acts!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.852
5.990
Dus, iedereen stuurt 5 acts door. 10 juni krijgen we 5 acts (random I guess?) die we 1-5 punten moeten geven enzovoorts? Mogen het ook al bands zijn die al zijn gestopt / gesplit?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Dus, iedereen stuurt 5 acts door. 10 juni krijgen we 5 acts (random I guess?) die we 1-5 punten moeten geven enzovoorts? Mogen het ook al bands zijn die al zijn gestopt / gesplit?

4 maal ja!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Ik heb nu 3 lijstjes. Dat kan en moet natuurlijk veel meer. Dus stuur je 5 acts die je wilt nomineren nog even door!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Ik heb nog steeds maar 3 lijstjes. Komaan mensen. Ik verschuif de deadline naar 17 juni, zodat we 18 juni kunnen beginnen.

Stuur je lijst met acts nog in!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
5 lijstjes, 23 artiesten. 2 artiesten met 2 stemmen. Nog 5 dagen tot de deadline, dus kom nog maar door met de lijstjes.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Er zijn nog steeds 23 acts doorgegeven. Dat betekent 3 poules van 6 en 1 poule van 5 acts. Morgenvroeg om 7u zet ik de eerste online. Acts die tot dan worden doorgegeven kunnen nog meedoen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Aangezien er nog enkele acts zijn waarvan ik zeker weet dat het overgrote gedeelte van het forum wilt dat die wel meedoen, ga ik even wat actieve forumleden hier taggen. Onder het motto, hoe meer zielen hoe meer vreugde. Voel je trouwens niet beledigd als je niet getagd wordt. Dan mag je nog steeds meedoen :D

@mattman @visdave34 @Rocking-Joe @Pede @Boss @RockTorhout @Neracroft @Pretparkfan @Jarne @Black Lies @Superginger @Eddieverder @DennisvdBr @Shaverion @joslittle @Raskolnikov @Btje @gerrie @sjoerd @Thooomash @Pwoperfish @dennisdewaard @wessel
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
5 lijstjes, 23 artiesten. 2 artiesten met 2 stemmen. Nog 5 dagen tot de deadline, dus kom nog maar door met de lijstjes.

33 acts, nog steeds 2 met 2 stemmen. Begint ergens op te lijken!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
De aankomende 8 dagen zal ik rond dit tijdstip een Poule hier neer zetten. Deze Poule bevat 5 of 6 artiesten waarop gestemd kan worden. Alle poules zijn random gemaakt. De bands met meerdere stemmen zijn groepshoofden zodat ze elkaar in deze fase noig niet tegenkomen. Dat doe je door middel van 1 punt, 2 punten of 3 punten toe te kennen aan een act. Je kunt deze punten eenmaal toekennen (Je stemt dus als het ware op 3 acts). Iedereen mag stemmen, ook al heb je de vorige rondes niet meegedaan.

De poules zijn 60 uur open. Dat betekent dat ze na 2 1/2 dag om 7uur s' avonds weer sluiten. De Pouleronde is dus om 28 juni 7 uur afgelopen.

Ik ga alle rondes in dit topic houden aangezien ik geen zin heb om elke keer weer een nieuwe aan te maken. Voor het overzicht is het makkelijk om de score van de vorige stemmer over te nemen en hier jou score bij te zetten. Voorbeeldje:

Dit staat er na de vorige stemmer:
Poule A:

Artiest 1: 2
Artiest 2: 0
Artiest 3: 1
Artiest 4: 0
Artiest 5: 3

Deze poule sluit om ...

Als jij dan je punten wilt geven kopieer je bovenstaande poule en reageer je in een comment op deze manier:

Poule A:

Artiest 1: 3 (+1)
Artiest 2: 3 (+3)
Artiest 3: 1
Artiest 4: 0
Artiest 5: 5 (+2)

Deze Poule sluit om ....

De act met de meeste punten per poule gaan door naar de volgende ronde. Het spel gaat beginnen, maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Poule A. De enige poule zonder groepshoofd omdat er 7 bands waren waar meerdere keren op gestemd was.

Poule A:

Black Peaks
Twenty One Pilots
Nirvana
Joe Jackson
The Gaslight Anthem
Volbeat

Deze Poule sluit op Woensdag 21 juni om 19:00
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken