Best Kept Secret 2018

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522


Best Kept Secret 2018

Datum: 8 t/m 10 juni
Locatie: Event Centre Beekse Bergen, Hilvarenbeek (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

festivalsite: http://www.bestkeptsecret.nl/
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Als ze nou volgend jaar als headliners LCD soundsystem, Frank Ocean en iets in de trend van National/Strokes ben ik zeer tevreden. Maar dit drietal headliners gaan ze dus nooit overtreffen he

Dit vind ik nog wel realistisch. LCD Soundsystem, Frank Ocean en The Strokes zou best wel prima zijn voor BKS.

Maar goed, nog afwachten wat er volgende zomer op de festivals gaat spelen.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Dit is tot nu toe een beetje mijn wishlist. Zie het niet als dat ik al deze artiesten wil, maar meer dat dit een groepje is waarvan ik er een paar uit verwacht.


Headliner: The National // The War On Drugs // Frank Ocean // LCD Soundsystem // Bon Iver // MacDemarco // Vampire Weekend

Verder: Kevin Morby // Perfume Genius // Jay Som // Pinegrove // Big Thief // Ariel Pink // Girlpool // Sun Kil Moon // Julie Byrne // Sampha // Vince Staples // Danny Brown
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
The National - LCD Soundsystem - Planetarium - Bon Iver - Gorillaz

Mogwai - The War On Drugs - Foster The People - Grizzly Bear - Jean Michel Jarre - Nick Murphy - Father John Misty

Mac DeMarco - SZA - Vince Staples Spoon - Jon Hopkins - Algiers - Cashmere Cat - Sampha - Arca - RAC - Kevin Morby - The Growlers - The Magnetic Fields - Foxygen - Temples - Alina Baraz - Perfume Genius

Timber Timbre - Portugal .The Man - Tennyson - The Drums - Jacle Bow - Julien Baker - Wavves - Sandy (Alex G) - Vulfpeck - Weyes Blood - Girlpool - Two Feet - Sinjin Hawke

Aantal namen hah
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.654
1.589

Een Planetarium festivaltour zou wel echt mijn natte droom zijn, alleen moet Bryce Dessner natuurlijk ook gewoon mee met the National dus dat lijkt me niet heel voor de hand liggend. Sowieso is een Planetarium festivaltour niet te verwachten.

Overigens verwacht ik dat Down the Rabbit Hole op z'n minst Gorillaz heeft uit het rijtje headliners, en zie ik ze ook nog wel Bon Iver pakken als die tourt.
 
1 mei 2017
289
0
Sufjan Stevens zou ook zijn Amerikaanse festivalshow van vorig jaar kunnen brengen. Twee jaar te laat, maar Portishead deed in het verleden iets vergelijkbaars qua tourplannen. Dan zou hij zelfs Mercury van het Planetarium album erbij kunnen voegen als encore.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Daar hebt ge wel gelijk in anderzijds kan het ook zijn dat ze festivals aan doen maar met package deal waarbij zowel The National als het Planetarium project worden geprogrammeerd. (zie ik bv gebeuren op Coachella) Zou het nogal stom vinden om het bij die 4 losse shows ge houden deze zomer, je maakt toch niet zo maar een album waar zo veel werk is in gestoken om uiteindelijk de show maar 4x te brengen.

OT: Gorillaz is toch veel te groot voor een festival met maar 15k bezoekers.
 
1 mei 2017
289
0
Daar hebt ge wel gelijk in anderzijds kan het ook zijn dat ze festivals aan doen maar met package deal waarbij zowel The National als het Planetarium project worden geprogrammeerd. (zie ik bv gebeuren op Coachella) Zou het nogal stom vinden om het bij die 4 losse shows ge houden deze zomer, je maakt toch niet zo maar een album waar zo veel werk is in gestoken om uiteindelijk de show maar 4x te brengen.

Planetarium kwam voorts uit commissies van diverse zalen wereldwijd; de live opnames daarvan waren uiteindelijk bewerkt tot een album. Ik denk ook niet dat Bryce Dessner zomaar twee sets per avond zou willen spelen.

Verder: die vier shows vinden plek in de woonplaatsen van de collaborateurs achter de plaat. Makkelijke tussendoortjes dus.

OT: Gorillaz is toch veel te groot voor een festival met maar 15k bezoekers.

Radiohead en Arcade Fire waren dat ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Planetarium hoeft daarbij niet op dezelfde avond op te treden als The National, toch?

Dat van die 15k en Gorillaz was bedoeld op DTRH en niet op BKS. BKS zit nu toch al boven de 25k, niet?
 
1 mei 2017
289
0
Als The National en Planetarium echt samen zouden touren, zou het alleen maar logistiek mogelijk en economisch rendabel zijn als ze op dezelfde dag optraden.

Capaciteit van Best Kept Secret is 25.000. Hoop niet dat ze het zullen uitbreiden. DTRH verkocht vorig jaar uit met 20.000, weet niet wat het dit jaar zal worden. Ik denk zelf dat Gorillaz best op beide festivals zou kunnen spelen: ze zijn groot, maar ook weer niet zo groot (merendeel kent ze van een paar hitjes).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
The National zou al half vast liggen voor Primavera hoor ik hier en daar waaien. Daar zal Best Kept wel niet naast grijpen. LCD Soundsysteem hoop ik niet.

The National - The War On Drugs - Television (plays Marquee Moon)
Bon Iver - Neutral Milk Hotel - Death Cab For Cutie
Tame Impala - Phoenix - Ride

En verder veel gitaar/ garagerock bandjes (aangezien mijn top 5 van dit jaar 4 van dat soort bandjes bevatten), dan denk ik vooral aan Black Lips, Wavves, Together Pangea, The Orwells, Dune Rats, Royal Headache, FIDLAR en dergelijke!
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Wat mij betreft had Ryan Adams dit jaar al op BKS moeten staan, dus die zie ik graag volgend jaar komen. Royal Blood komt ook met een nieuw album, dus dat is misschien ook een kanshebber. Gorillaz zou ik wel super vinden, net als The National. Godspeed You Black Emperor is nog altijd een droomact van de programmeur, dus wellicht kunnen we die ook verwachten. Porcupine Tree / Steve Wilson zou ik ook zeker toejuichen, maar die doen volgens mij weinig festivalshows. Als alternatief overstappen op Crippled Black Phoenix kan natuurlijk ook. Een Belgische act die ik graag nog zou willen zien is Barefoot & The Shoes, maar ik denk dat tie zelfs nog te klein zijn voor de 5. Eeuwig zonde...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
BKS
The National
Bon Iver
War On Drugs

DTRH
Lana Del Rey
Snow Patrol
Sigur Ros

Pinkpop
Ed Sheeran
Metallica
Foo Fighters

Lowlands
Gorillaz
The Killers
Hiphop act of Lorde

Gok op zoiets komend jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
DTRH
Lana Del Rey
Snow Patrol
Sigur Ros

Dan moet mijn vrouw naar DTRH. Maar SP zie ik eigenlijk als heel mooie sub voor Ed op Pinkpop
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
neracroft wrote:
The War On Drugs – Television (plays Marquee Moon) – Neutral Milk Hotel – Death Cab For Cutie – Ride
Dit zou allemaal heel gaaf zijn. Maar hoe kom je bij deze namen?

Neutral Milk Hotel gaat echt niet op tour next year.
War On Drugs vind ik persoonlijk wat overbodig als headliner op BKS. Laat 'm lekker sub zijn op Lowlands of 3fm stage afsluiten op Pinkpop. Goeie muziek, maar als headler? nahhhh
Ride zou ook matig op return zijn. Toen waren ze best goed maar dit nieuwe album is ook niet alles. Beter nog een jaartje wachten.
Death Cab durf ik niet te zeggen of we die al weer gaan zien komend jaar. Maar zou wel erg tof zijn!!
 
1 mei 2017
289
0
The War on Drugs doet nu tweemaal AFAS Live en stond vroeger al op BKS. Bedoel je overbodig in de zin dat ze al teveel in Nederland hebben gespeeld? Want ze zouden zeker passen als headliner.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tuurlijk passen ze als headliner. Maar om ze daar nu al te boeken als headliner. Het voelt of die gasten er pas net zijn (al is dat niet zo).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken