Best Kept Secret 2015

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik ben ook de eerste en tweede editie aanwezig geweest. Prachtig festival met leuke, sterke line-up waar veel valt te ontdekken!
Ook dit jaar zal ik weer van de partij zijn.
Vind vooral de opmaak van het festival terrein schitterend en het culinair aanbod goed.
Ben benieuwd met wat voor line-up ze dit jaar komen!
Iemand ideeën, geruchten?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Even mijn stukje uit het vorige topic gekopieerd om het actueel te houden.

'Ik hoop op The Strokes, ik heb ook het idee dat best veel mensen die hebben ingevuld in de enquete. Maar ik heb verder ook geen idee of die gaan touren volgend seizoen. Ze gaan wel aan hun nieuwe album werken.
Beck zie ik ook nog wel als kanshebber, kan wel een headlineshow neerzetten maar weet niet of er animo voor is gezien de kaartverkoop in de HMH.
En Death Cab for Cutie heb ik ook al ergens voorbij zien komen. En buiten de headliner hoop ik op lekker veel garage rock/punk, shoegaze en electronische dingen. Dan ben ik wel weer tevreden.'

Over The Strokes, ik las net in een interview dat Julian touren iets vind om je band kapot te maken.. Dat is nou ook niet echt hoopvol nieuws.

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik ben dit jaar zeker aanwezig. Eerste editie was ik er bij, maar afgelopen jaar moeten missen ivm school. Dit jaar naar Rock Werchter en Sziget geweest, maar ik heb me op Rock Werchter minder vermaakt dan vorig jaar(en al helemaal dan vorig jaar op BKS). Wordt dit jaar dus waarschijnlijk een combinatie BKS-Pitch-(evt.)Woo Hah! voor mij, naast Sziget, maargoed dat terzijde. Ik denk dat als Radiohead Nederland aandoet in 2015(ik denk dat het uiteindelijk toch 2016 wordt), dat BKS nog meer kans maakt dan Pinkpop. Yorke is toch iemand die weet wat hij wil, en dat is redelijk alternatief. Ik denk dat hij eerder kiest voor een kleiner alternatiever publiek dan voor een iets groter 'mainstream' publiek(ook gebaseerd op redelijk kleine verassingsoptredens en dj sets de afgelopen jaren). Maargoed, de kans op allbei acht ik eigenlijk vrij klein. The Strokes Heb ik ook ingevuld in de enquete, en Radiohead ook trouwens, maar dat was meer als 'wishlist'. Verder vind ik Arcade Fire wel de gedroomde headliner voor BKS, maar dat is ook niet waarschijnlijk na de intensieve tour van afgelopen jaar. Tot dusverre dus mijn favoriete(en tevens onrealistische) headliners.

Iets realistischer: misschien dat the National kans maakt? Er zijn al vanaf 2013 concrete plannen voor de nieuwe plaat, al staat er volgens mij nog niks vast? Mochten ze voor de zomer met een nieuwe plaat komen dan wie weet? Foals zijn ook aan het schrijven/opnemen, dus wellicht dat die een hoge positie krijgen(geen headliner dan). Alt-J zal er denk ik ook weer bij zijn met de nieuwe plaat. Dan zal er op elektronisch gebied wel het een en ander te beleven zijn met ik gok Caribou(afgelopen jaar Pitch), FlyLo met een nieuwe plaat(ik weet niet of die Europa gaat doen?), SBTRKT met een nieuw album en Disclosure met een verwachte plaat? Verder vind ik het voor headlinerposities een beetje gissen eigenlijk. Misschien Queens of the Stone Age? Die zijn blijkbaar ook weer bezig(geruchten gaan dat ze al een nieuwe plaat klaar hebben).

Dit zijn zo een beetje de namen die in me op komen, maar een voorspelling durf ik niet te doen.

E: dat stuk over Radiohead was als reactie op het andere BKS topic, excuseer :).

@PwoperFish: is inderdaad niet erg positief, maar touren zal toch moeten om de nieuwe plaat een beetje te promoten :). Ik help in ieder geval hopen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Arcade Fire?

Toch denk ik niet dat BKS radiohead te pakken kan krijgen. Dan eerder een Ziggo Dome show. Zouden ze misschien weer op Damien Rice gokken of zou dat teveel herhaling zijn voor een nieuw festival. Wat vinden jullie van een Kasabian of Libertines als Headliner of is dat te alternatief? of Alt-J?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik ga er dit jaar hopelijk ook weer bij zijn, leukste festival dat ik ken. Hoewel de line-up van Werchter beter is(vind ik) is de sfeer op BKS zo relaxed.

Radiohead verwacht ik niet echt, maar The Strokes, Kasabian en The Libertines lijkt mij fantastisch. Dan overweeg ik om niet als vrijwilliger maar als bezoeker te gaan. Wat zou dat tof zijn!
Alt-J hoop ik niet als headliner. Het nieuwe album vind ik niet zo goed en ik heb niet het idee dat ze populairder worden dus lijkt mij (op een na) laatste act in de Two prima voor Alt-J
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Alt-J zou best kunnen headlinen denk ik hoor, die zijn ongelofelijk populair onder het BKS publiek. Toch denk ik dat áls ze er staan, ze een positie voor de headliner staan. In TWO zie ik het niet meer gebeuren, in 2013 was het belachelijk druk en als je als band de HMH uitverkoopt verdien je gewoon een plek op het hoofdpodium als subheadliner of headliner. Eerdere headliners als Pixies en Franz Ferdinand zouden de HMH bijvoorbeeld ook niet uitverkopen.

Radiohead lijkt mij echt een pak te groot, al zou het natuurlijk wel fantastisch zijn. Het boeken van zo'n soort band zou wel direct het hele festival doen laten uitverkopen.

Ik denk en hoop dat we vast wat namen uit dit rijtje kunnen verwachten: SBTRKT, Beck, The Acid, The Antlers, FKA twigs, Typhoon, Ty Segall, Spoon, Alt-J, Perfume Genius, How to Dress Well, Hiss Golden Messenger, BANKS, Death From Above 1979, Magnus, Hozier, Flying Lotus, Iceage, TV on the Radio, Johnny Marr, Foxygen, Run the Jewels, Avi Buffalo, Allah-Las, Goat.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Inderdaad, zou daar wel Swans, Sun Kil Moon, St. Vincent, Avey Tare's Slasher Flicks (of Animal Collective DJ Set), Aphex Twin, Parquet Courts, White Lung, A Sunny Day In Glasgow aan willen toevoegen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik denk niet dat ze Alt-J zo snel al laten terug komen. En Pinkpop zal ze ook wel graag willen dit jaar.
Eigenlijk vind ik Alt-J ook niet echt meer op BKS passen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik denk niet dat ze Alt-J zo snel al laten terug komen. En Pinkpop zal ze ook wel graag willen dit jaar.
Eigenlijk vind ik Alt-J ook niet echt meer op BKS passen.

Daar ben ik wel benieuwd naar, waarom zouden ze daar dan niet meer passen? Naar mijn weten is Alt-J erg populair onder het BKS publiek, en Alt-J is een band die goed in het profiel past van de acts die BKS graag boekt. Maar Pinkpop zou ook goed kunnen inderdaad, ik ben benieuwd wat het gaat worden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Daar ben ik wel benieuwd naar, waarom zouden ze daar dan niet meer passen?
Ik heb het idee dat er nu een beetje een hype is rond de band. 3FM is er veel mee bezig, HMH makkelijk uitverkocht.
Daarom vind ik ze nu niet zo goed meer passen, het is niet echt een best kept secret meer. Maar BKS is dan weer een festival waar je zo'n band in hun beginjaren kan zien. (2 jaar terug)

Maar aan de andere kant zitten er altijd wel een paar van zulke namen tussen, en ik zou het ook niet erg vinden als ze wel komen hoor. Maar ik denk dat het Pinkpop of Lowlands dit jaar wordt voor Alt-J.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik bedoelde ook niet dat ik Radiohead zag komen, maar ik zou het niet vreemd vinden dat ze eerde BKS dan Pinkpop zouden doen :). Verder klinkt Alt-j op Lowlands wel wat logischer dan BKS, maar ik zie BKS ook best gebeuren. Alt-J past als (sub)headliner nog beter bij het publiek dan bijvoorbeeld Franz Ferdinand. Het is toch nét iets alternatiever. BKS zal denk ik redelijk veel uit de vijver van Pitch afgelopen jaar vissen. Redelijk wat artiesten van daar kwamen/komen na de zomer met een album en electronic indie of hoe je het genre ook wil noemen wordt steeds populairder.

Kasabian als headliner is eigenlijk best een goeie. Zou denk ik wel kunnen. Libertines ook wel, maar niet allebei, dat is toch te veel van hetzelfde genre denk ik.

Ok GO, Rustie(eerder Lowlands denk ik), the Church(komen ook met een nieuw album, hoe gaaf zou dat zijn), Tv on the Radio en Jamie T maken trouwens ook allemaal kans met een verwachte nieuwe plaat. Smashing Pumpkins en Bob Dylan ook trouwens :p, dat zou ik persoonlijk wel geweldig vinden(niet dat Dylan gaat gebeuren). Pumpkins zijn wel een beetje out of date, maar toch.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Zou een hele mooie naam zijn inderdaad.
Ben benieuwd wanneer Best Kept Secret het eerste filmpje lost met namen.
Of wanneer Hurricance/Southside met haar eerste namen komt!?

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het verbaast me dat Kronos Quartet festivals doet, maar als ze dan toch op festivals spelen lijkt me BKS daar heel geschikt voor
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Acts die ik wel graag op BKS wil zien volgend jaar: Kasabian & Placebo (headliner's), Jamie T, Death From Above 1979, Foxygen, Erlend Oye, Growlers, Catfish & the Bottlemen, Alvvays, Jacco Gardner, Peace, Gardens & Villa
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Acts die ik wel graag op BKS wil zien volgend jaar: Kasabian & Placebo (headliner’s), Jamie T, Death From Above 1979, Foxygen, Erlend Oye, Growlers, Catfish & the Bottlemen, Alvvays, Jacco Gardner, Peace, Gardens & Villa

Placebo zie ik nog wel op BKS verschijnen, aangezien die band redelijk vaak kleine festivals doet, maar Kasabian is toch echt meer Pinkpopmateriaal denk ik.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
In het vorige forum was er discussie over of Biffy Clyro wel naar BKS zou komen, omdat ze qua muziek niet echt passen. Als dat een reden voor de organisatie is gaat Placebo ook niet komen. Kasabian zou dan wel weer heel tof zijn en een hele goede naam als BKS headliner. Catfish and the Bottlemen lijkt me ook super!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Placebo past natuurlijk wel een stuk beter dan Biffy Clyro. Placebo is een band die zich al veel meer bewezen heeft, en heeft met albums als Meds en Without You I'm Nothing ook twee klassiekers op zak. Ik vind het eerlijk gezegd een maffe vergelijking. Placebo is een band die op veel festivals past, maar zou opzich nog best kunnen headlinen op BKS. Het zou in ieder geval geen vreemde eend zijn als je ziet dat Elbow, Arctic Monkeys en Franz Ferdinand er ook hebben geheadlined. Sorry, maar ik vind Biffy Clyro toch echt van een andere orde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken